Az aszfalt egyenetlensége és az ideális íven kívüli részének csúszóssága zavarja a versenyzőket Miamiban. Ez nagyon megnehezítheti az előzést, Lewis Hamilton és Lando Norris szerint is nehéz lesz megoldást találni.
Lelkesen várta a mezőny az új versenyhelyszínt Miamiban, részben a körítés és a látványosság miatt. Az első edzésnapon azonban azt tapasztalta mindenki, hogy az új aszfaltcsík két szempontból is szenvedést okoz, és ez a jelek szerint negatív irányban befolyásolhatja a versenyzés színvonalát, mivel várhatóan problémás lesz előzni, hiába része a vonalvezetésnek két hosszú egyenes.
Az egyik tényezőről nem tehetnek a pálya építői: mivel az autók viszonylag csekély leszorítóerővel mennek, többet csúszkálnak a szokásosnál, ez árt a gumiknak, azokról darabok válnak le. Az aszfalton felgyülemlő törmelék pedig sok gondot okoz.

„Szörnyű letérni az ideális ívről – fogalmazott Lando Norris. – Ha elhagyjuk, vége a játéknak, akárhol történjék. Megpördülünk vagy a falban kötünk ki."
Így nem lesz jó verseny.A szervezők közbeavatkozhatnak és megtisztíthatják a pályát az időmérő és a futam előtt, de Norris szerint a gumitörmelék utánpótlása miatt később úgyis romlani fog a helyzet. Charles Leclerc szerint "az aszfalt megfűszerezi majd a dolgokat", úgy látja, hatalmas a különbség az ideális ív és az azon túli részek tapadása között. „Ez megnehezíti az előzést" – magyarázta, mire gondolt Norris, amikor a verseny várható látványosságáról beszélt. Tehát aki az előzés érdekében a féktávon vagy a kanyarban letér a megszokott nyomvonalról, sokat kockáztat.
„Nagyon csalódott vagyok, mert az ideális íven kívül nincs tapadás. Kár érte, mert szerintem emiatt rossz lesz a versenyzés" – vélte Sergio Pérez is. Cunoda Juki szerint a helyzet annyira durva, hogy elég egyetlen kerékkel letérni az ideális ívről, és máris óriási mértékben csökken a tapadás.

Több baleset történt az edzéseken emiatt, Valtteri Bottas Alfa Romeójában a becsapódáskor a turbó és a kipufogó is megsérült. Mindazonáltal van egy másik probléma is az aszfalttal.
„Bizonyos részeken nagyon sok a bukkanó, erre nem számítottunk. Azt hiszem, mindenki azt várta, hogy nagyon sima lesz az aszfalt" – mondta Norris.
Lewis Hamilton szintén ezt nevezte a legfőbb problémának, vagyis az autók rázkódása ezúttal nem csak az aerodinamikához köthető delfinezésből ered majd.
Azt hihetnénk, manapság viszonylag könnyen lehetne sima utat építeni, de rengeteg helyen óriási huplik vannak.
– közölte. – Nem tudom, képesek lesznek-e elsimítani őket éjszaka, és javítani a helyzeten."
Az már nem a pályához kapcsolódik és elvileg nem kellene befolyásolni a pilóták teljesítményét, de többen megemlítették azt is, hogy a hőséget megérzik, Hamilton például több kilót fogyott.