Korcsolyát cipel a Red Bull, hogy enyhítse a gondjait

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2022, futam
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen steers the Emilia Romagna Formula One Grand Prix at the Autodromo during Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 24, 2022. (Photo by GUGLIELMO MANGIAPANE / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Egy padlólemezre erősített, korcsolyapengéhez hasonló fémbetéttel próbálják kordában tartani az autó pattogását. Lehet, hogy ez hamarabb hozzáér az aszfalthoz, mint a padlólemez, így nem akad meg a légáramlás és nem keletkezik vibráció.

Több csapat még mindig szenved az idei év egyik slágerszavától, a "delfinezéstől", ami az autó nagy sebességnél történő pattogásáról kapta a nevét. Elsősorban a Mercedest szoktuk emlegetni a probléma kapcsán, de a Ferrari is érintett.

A Red Bull már hosszabb ideje kevésbé szenved a jelenségtől, ám az aerodinamikából fakadó problémát ők sem úszták meg teljesen. Imolában kipróbáltak egy új megoldást egy korcsolyapengéhez hasonlító lyukacsos fémbetéttel, amit az Autosport szakírója mutatott be.

A Red Bull javult az előző versenyen Forrás: AFP/Guglielmo Mangiapane

Matt Somerfield szerint

a padlólemezre erősített fémbetét két módon segíthet:

egyrészt merevítést ad a lemeznek, amely így nem hajlik meg annyira. Másrészt lehet, hogy hozzá is ér az aszfalthoz, amikor nagy sebességnél a leszorítóerő lefelé préseli az autót, ezért maga a lemez már nem súrolja a pályát és emiatt nem akad meg az utána vibrációt generáló légáramlás. Az üreges szerkezet pedig aerodinamikai előnyökkel is járhat. A Red Bull autójának padlólemezén máshol is találhatók kisebb fémbetétek, melyek merevebbé teszik az elemet.

Míg az első három versenyen a Red Bull legfeljebb egy szinten volt a Ferrarival, vagy inkább jellemzően lassabban ment nála, Imolában már egyértelműen ők diktálták a tempót és több mint 5 év után először kettős győzelmet arattak.