Több csapat még mindig szenved az idei év egyik slágerszavától, a "delfinezéstől", ami az autó nagy sebességnél történő pattogásáról kapta a nevét. Elsősorban a Mercedest szoktuk emlegetni a probléma kapcsán, de a Ferrari is érintett.
A Red Bull már hosszabb ideje kevésbé szenved a jelenségtől, ám az aerodinamikából fakadó problémát ők sem úszták meg teljesen. Imolában kipróbáltak egy új megoldást egy korcsolyapengéhez hasonlító lyukacsos fémbetéttel, amit az Autosport szakírója mutatott be.
Matt Somerfield szerint
a padlólemezre erősített fémbetét két módon segíthet:
egyrészt merevítést ad a lemeznek, amely így nem hajlik meg annyira. Másrészt lehet, hogy hozzá is ér az aszfalthoz, amikor nagy sebességnél a leszorítóerő lefelé préseli az autót, ezért maga a lemez már nem súrolja a pályát és emiatt nem akad meg az utána vibrációt generáló légáramlás. Az üreges szerkezet pedig aerodinamikai előnyökkel is járhat. A Red Bull autójának padlólemezén máshol is találhatók kisebb fémbetétek, melyek merevebbé teszik az elemet.
Míg az első három versenyen a Red Bull legfeljebb egy szinten volt a Ferrarival, vagy inkább jellemzően lassabban ment nála, Imolában már egyértelműen ők diktálták a tempót és több mint 5 év után először kettős győzelmet arattak.