Társoldalunk:
Hírlevél

A delfinezés miatt zúdult rengeteg egyéb probléma Alonsóékra

2022.05.03. 19:06

A Renault motorrészlegének vezetője kifejtette, hogy az Alpine-nál előforduló műszaki problémák oka nem magában a motorban keresendő, hanem az autó pattogásában. Ez hatott többször károsan az erőforrás működésére.

A megbízhatóság tekintetében a gyengébb csapatok közé tartozik az Alpine az első négy futam alapján. Fernando Alonso és Esteban Ocon több meghibásodással szembesült, ezek miatt értékes pozíciók vesztek kárba, a spanyol szerint Ausztráliában például e nélkül a dobogó is elérhető lett volna a tempójával.

A Renault által gyártott erőforrások teljesítménye javult, a csapat becslése szerint 10 lóerőn belülre kerültek az etalonhoz képest, de a megbízhatóságon még van mit javítani. Bruno Famin, a Renault motorrészlegének ügyvezetője kifejtette, hogy a delfinezésnek is hívott pattogó mozgás zavarta meg zavarta meg többször a motor működését, azzal önmagában nem volt gond.

Az Alpine nem használta ki maximálisan a tempójában rejlő lehetőségeketForrás: AFP/William West

„Az új autók nagyon merevek és nagyon alacsonyan ülnek, ami eléggé kihat sok mindenre. A problémáinkat nem a belső égésű motor okozta, hanem a környező alkatrészek és azok kárt okozó hatásai" – idézte őt a Motorsport.com.

Semmilyen gondunk sem volt magával a motorral, csak káros hatások érték. Ezeket próbáljuk elhárítani.

A konstruktőri bajnokságban az Alpine a 6. helyet foglalja el, de Alonso számításai szerint a balszerencsével eddig nagyságrendileg 20-30 pontot bukott.

Ami a sérült motorokat illeti, Szaúd-Arábiában az egyikben elromlott az egyik vízszivattyú, ezt már biztosan nem használhatja Alonso idén. Csapata annyiban vigasztalódhat, hogy elvileg rájöttek a probléma okára és megoldást találtak rá, megbízhatósági célból így változtathattak a motoron. „Engedélyt kértünk az FIA-tól a módosításra, meg is kaptuk" – mondta Famin.

Alonso sétál vissza a bokszutcába a motorhibája után DzsiddábanForrás: AFP/Hamad I Mohammed

Jó hír, hogy Alonso Bahreinben meghibásodott egységét megjavították, az újra használható lesz. Ocon esetében még kérdés, hogy a nála felmerült zűrt orvosolni tudja-e az Alpine.

„Meg akarnánk vizsgálni a próbapadon Esteban motorját, hogy megnézzük, használható marad-e, csak sajnos a jelenlegi szabályok mellett ez kivitelezhetetlen – mondta Famin. – A plomba feltörése nélkül ezt nem tudjuk megtenni. Igyekszünk mindent megtenni, hogy megvizsgáljuk a problémát a plomba megtartásával."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK