Társoldalunk:
Hírlevél

10 évre bezárul az F1 kapuja a Porsche és az Audi előtt, ha most nem lépnek be

2022.05.03. 11:53

A VW-konszern vezérigazgatója szerint új motorgyártóként csak bizonyos feltételek esetén éri meg belevágni a Forma-1-es részvételbe, és most vannak ilyenek. Szerinte mindkét márka csatlakozására hozhatók fel érvek.

A VW-konszern vezérigazgatója, Herbert Diess egy Youtube videóban elérhető interjúban kvázi megerősítette a hónapok, évek óta keringő pletykákat a Porsche és az Audi F1-es részvételi szándékáról. Előbbi márkáról a Red Bull, utóbbiról a McLaren partnereként cikkezett a sajtó, ami a két patinás istálló esetében azért logikus, mert a siker érdekében szükségük lenne olyan motorszállítóra, akiknél ők állnak középpontban, és nem ügyfélként egy másik gyártótól vásárolnak termékeket.

Utoljára a Honda jelent meg új gyártóként a sportágban, 2015-ben, egy évvel a jelenlegi motorformula bevezetése után a McLaren partnereként. Legközelebb 2026-tól alakulnak át teljesen az erőforrásokra vonatkozó paraméterek, és a felkészülés miatt nem sok idő maradt megtenni a téteket a beszállással kacérkodó érdeklődőknél.

A Porsche visszatérhet az F1-be az új motorszabályokkalForrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

„Ha autósport, akkor Forma-1, hiszen az itteni részvétel a legjelentősebb. De csak olyankor tudunk beszállni ide, amikor a műszaki keretek kitárulnak, amikor szabályváltozások jönnek, és mindenki ugyanonnan indul" – mondta Diess.

Egy új csapathoz csatlakozva 5-10 év szükséges az élmezőny utoléréséhez. Vagyis csak nagy szabályváltozások idején érdemes beszállni.

„Lesz majd ilyen, és 2026-tól olyan irányba tartunk, hogy a motoroknál több lesz az elektromos összetevő, szintetikus üzemanyagok érkeznek. Új erőforrást kell kifejleszteni, és lesz erre 3-4 év."

A Porsche-motoros McLaren 1984-benForrás: AFP/Stf

Tehát most kell dönteni a belépésről a Forma-1-be, és ha ellene szavazunk, körülbelül 10 évig nem adódik újabb lehetőség.

„A két prémium márkánkkal szerintem [a belépés] a helyes, ez prioritást élvez."

A jelenlegi motorok fejlesztését egyébként befagyasztották a 2025-ös idény végéig, így a meglévő gyártók figyelmét és erőforrásait sem vonja el a kifutóban lévő egységek fejlesztése. A vállalatcsoport vezérigazgatója hozzátette, a spekulációban érintett mindkét márka esetében hasznos lenne a Forma-1-es részvétel.

„A Porschénak a legsportosabb autómárkának kell lennie a világon, ezért jelen kell lennie az autósportban. Kikövetkeztethetjük, hogy ez esetben a Forma-1-es jelenlét a leghatékonyabb" – jelentette ki. – Az Audi gyengébb márka a Porschénél, nem annyira kiemelkedő. Velük még jobb érv a részvétel, mert több potenciál rejlik benne számukra."

A két vállalat közül csak a Porschénak van múltja az F1-ben, az Audinak nincs.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK