10 évre bezárul az F1 kapuja a Porsche és az Audi előtt, ha most nem lépnek be

Porsche logó
Porsche logo is seen on the car during Gran Turismo Polonia in Krakow, Poland on July 2, 2021. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
A VW-konszern vezérigazgatója szerint új motorgyártóként csak bizonyos feltételek esetén éri meg belevágni a Forma-1-es részvételbe, és most vannak ilyenek. Szerinte mindkét márka csatlakozására hozhatók fel érvek.

A VW-konszern vezérigazgatója, Herbert Diess egy Youtube videóban elérhető interjúban kvázi megerősítette a hónapok, évek óta keringő pletykákat a Porsche és az Audi F1-es részvételi szándékáról. Előbbi márkáról a Red Bull, utóbbiról a McLaren partnereként cikkezett a sajtó, ami a két patinás istálló esetében azért logikus, mert a siker érdekében szükségük lenne olyan motorszállítóra, akiknél ők állnak középpontban, és nem ügyfélként egy másik gyártótól vásárolnak termékeket.

Utoljára a Honda jelent meg új gyártóként a sportágban, 2015-ben, egy évvel a jelenlegi motorformula bevezetése után a McLaren partnereként. Legközelebb 2026-tól alakulnak át teljesen az erőforrásokra vonatkozó paraméterek, és a felkészülés miatt nem sok idő maradt megtenni a téteket a beszállással kacérkodó érdeklődőknél.

A Porsche visszatérhet az F1-be az új motorszabályokkal Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

„Ha autósport, akkor Forma-1, hiszen az itteni részvétel a legjelentősebb. De csak olyankor tudunk beszállni ide, amikor a műszaki keretek kitárulnak, amikor szabályváltozások jönnek, és mindenki ugyanonnan indul" – mondta Diess.

„Lesz majd ilyen, és 2026-tól olyan irányba tartunk, hogy a motoroknál több lesz az elektromos összetevő, szintetikus üzemanyagok érkeznek. Új erőforrást kell kifejleszteni, és lesz erre 3-4 év."

A Porsche-motoros McLaren 1984-ben Forrás: AFP/Stf

„A két prémium márkánkkal szerintem [a belépés] a helyes, ez prioritást élvez."

A jelenlegi motorok fejlesztését egyébként befagyasztották a 2025-ös idény végéig, így a meglévő gyártók figyelmét és erőforrásait sem vonja el a kifutóban lévő egységek fejlesztése. A vállalatcsoport vezérigazgatója hozzátette, a spekulációban érintett mindkét márka esetében hasznos lenne a Forma-1-es részvétel.

„A Porschénak a legsportosabb autómárkának kell lennie a világon, ezért jelen kell lennie az autósportban. Kikövetkeztethetjük, hogy ez esetben a Forma-1-es jelenlét a leghatékonyabb" – jelentette ki. – Az Audi gyengébb márka a Porschénél, nem annyira kiemelkedő. Velük még jobb érv a részvétel, mert több potenciál rejlik benne számukra."

A két vállalat közül csak a Porschénak van múltja az F1-ben, az Audinak nincs.