Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrarinál nem bánták meg, hogy hibába hajszolták Leclerc-t Imolában

2022.04.25. 14:00

Charles Leclerc tagadja, hogy végig túl sokat kockáztatott volna az Emilia Romagna Nagydíj hétvégéjén, és azt sem gondolja, hogy a nyomás vezetett volna az óriási hibájához. A Ferrari csapatfőnöke leszögezte, nem bánták meg, hogy támadásra ösztökélték pilótájukat.

A várakozásokkal ellentétben egyik Ferrari-pilóta sem állhatott fel a dobogóra a Ferrari (egyik) hazai pályáján rendezett Emilia Romagna Nagydíjon. Míg a Daniel Ricciardóval ütköző Carlos Sainz legfeljebb a rossz rajtja miatt okolhatta magát, addig Charles Leclerc teljes mértékben saját hibából dobta el az autót a 3. helyen, miközben Sergio Pérezt üldözte a futam vége felé.

Leclerc óriásit hibázott az imolai futam végén

A monacói versenyző rögtön a leintés után elnézést kért a csapattól, később pedig mohónak titulálta magát, legalábbis ami azt a körét illeti. Azt ugyanakkor tagadta, hogy az egész hétvége során túlságosan bevállalós lett volna a Variante Alta-sikánnál, ahol a hibát elkövette.

Nem hiszem, hogy különösebbeen nagy kockázatot vállaltam volnanyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Gyors voltam, és jól éreztem magam az autóban, főleg a futamon. Úgy éreztem, hogy ez az egyik olyan kanyar, ahol Checo valószínűleg kevésbé versenyképes nálam, és nyilván tudtam, hogy abban a körben van esély. Szóval megpróbáltam jobban nyomni egy kicsit, de ez túl sok volt. Ettől eltekintve nem hiszem, hogy a többi körömben felesleges rizikót vállaltam volna a hétvége során, vagy ilyesmi. Ezen a téren minden rendben volt.”

Az első négy futam alapján úgy néz ki, hogy Leclerc-nek először lehet valós esélye a világbajnoki cím megszerzésére, ráadásul most Olaszországban, a Ferrari hazájában rendezték a versenyt. Mindez extra nyomást jelenthetett a maranellóiak számára, ám a 24 éves pilóta nem gondolja, hogy ez vezetett a bakihoz.

Nem volt [nyomás], legalábbis szerintem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Persze nyilvánvaló, hogy nyomás alatt voltunk, nemcsak a futamon, hanem az egész hétvégén. Nem hiszem, hogy ez előtt sok hibát követtem el. Ez a rontás sokba került nekem, és tanulni fogok belőle. Ugyanakkor rajtam nem igazán volt extra nyomás.”

Hibájának köszönhetően Leclerc előnye 27 pontra csökkent Max Verstappennel szemben, és tisztában van vele, hogy a későbbiekben nem engedhet meg magának ehhez hasonlót. Ötödik éve tartó F1-es pályafutása során már volt néhány komoly rontása, de úgy véli, a mostani bizonyos szempontból különbözik a többitől. 

Leclerc szerint nem a nyomás vezetett a hibához - GalériaForrás: AFP/Guglielmo Mangiapane

„Talán ez egy kicsit más – találgatott. – Úgy értem, ez egyike azoknak a hibáknak, amelyek csak a mentális megközelítésről szólnak a futam adott pillanatában. Én viszont mindig is erős voltam abban, hogy pontosan tudtam, mit érzek, és tisztában voltam vele, hogyan kell korrigálni. Ismétlem, ez egy hiba, de tanulni fogok belőle, és nem fogom újra elkövetni. Ezzel a rontással tulajdonképpen csak hét pontot buktam ahhoz képest, amennyit szerezhettem volna, mindez azonban értékes lehet a szezon végén. Amikor az ember a bajnoki címért harcol, minden pont számít, úgyhogy ez nem fog még egyszer előfordulni.”

Bár az elsődleges felelősség nyilvánvalóan Leclerc-t terheli, a Ferrari szerepe is elvitathatatlan a hibában. A monacói pilóta előtt ugyanis azt követően csillant fel az esély Pérez visszaelőzésére, hogy kihozták őt lágy gumikért, amire a Red Bull is reagált, csak éppen a kiállások után csökkent a különbség. A vörös istálló csapatfőnöke ezzel együtt kiállt a döntés mellett.

Szerintem soha nem fogjuk megbánni, ha egy pilótától azt kérjük, hogy nyomja – kezdte Mattia Binotto. – Úgy vélem, ez része a munkánknak, az övéknek pedig az, hogy megpróbálnak a határon autózni. Hibák pedig előfordulhatnak. Azt hiszem, az idei autók sokkal merevebben viselkednek a rázóköveken, és ha az ember elkövet egy apró hibát, eléggé megfizet érte. Szóval semmit nem bántunk meg, úgy gondolom, hogy a jó döntést hoztuk, és ennyi.”

A sprintfutamon Leclerc autóján jóval hamarabb fogytak el a gumik, mint Verstappenén, ezért is tudta őt megelőzni őt a holland versenyző az utolsó előtti körben. Felmerül a kérdés, hogy esetleg most is hasonló okokból hozták-e ki, de a svájci szakember elmondta, hogy kizárólag stratégiai megfontolásból cselekedtek így.

Nem fogytak el az első gumik – szögezte le Binotto. – A verseny azon szakaszában a tempónk szinte megegyezett Sergio Pérezével, vagy talán picivel jobb is volt. Mivel azonban úgy gondoltuk, hogy azokon az abroncsokon már nincs lehetőségünk támadni, és megelőzni Pérezt, kereket cseréltünk. Reméltük, hogy ők is kiállnak, ami meg is történt, így mindketten új gumikon voltak. Olyan volt, mintha 15 körrel a vége előtt újraindult volna a verseny a lágy abroncsokon. Szerintem egészen jól működött, mert Charles nagyon közel volt Sergióhoz, és megpróbált támadni, mielőtt hibázott.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK