Társoldalunk:
Hírlevél

Jobban kezelhető a Ferrari F1-es motorja, mint a Mercedesé?

2022.04.23. 10:07

Összehasonlította a két gyártó erőforrását a csapatot váltó Valtteri Bottas, és két jelentősebb különbséget fedezett fel. Ami a lóerőket illeti, abban nem lát nagy eltérést.

Öt év után csapatot váltott a tízszeres futamgyőztes versenyző, Valtteri Bottas. Az átállás során nem csak egy új istálló szokásait, hanem egy új motort is meg kellett ismernie, hiszen ezentúl a Mercedes helyett a Ferrari erőforrása hajtja az autóját. Idén ő az egyetlen, aki az átigazolással ilyen jellegű váltást tapasztal, és a The Race kérdezte ki a véleményét a két egység összevetéséről.

Bottas az Alfa RomeóbanForrás: NurPhoto via AFP/Alessio De Marco/LiveMedia/NurPhoto/Alessio De Marco

„Motorerőben nincs nagy különbség. Szóval sokat fejlődtek [a Ferrarinál] tavaly óta!" – nyilatkozta a finn.

A motor kezelhetőségében azonban vannak eltérések, és a Ferrariénak ez az egyik erőssége.

„Úgy érzem, a kanyarok kijáratánál több választási lehetőségem van, például a fokozatválasztással."

Az eddigi benyomások alapján jelenleg a Ferrarié a legerősebb motor, bár a legmagasabb végsebességet általában nem ők érik el az aerodinamikai beállítások miatt. A gyártók közötti különbségek azonban csekélyek, az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer például úgy látta, hogy a Renault is 10 lóerőn belül került a legerősebb egységhez.

Az idei évre a legfontosabb változás a motorok szempontjából az, hogy az üzemanyagok összetétele átalakult, azoknak 10%-nyi bioetanolt kell tartalmaznia.

A Ferrari és a Mercedes motorja hasonló erejű, de vannak közöttük különbségekForrás: AFP/William West

Bottas egy másik szempontból is észrevett egy jelentős különbséget: szerinte a Ferrari motorját és hibrid rendszerét többet szabályozza a versenyző, mint az előre definiált automata rendszer. „Az energia visszatáplálásában és ennek futam közbeni felhasználásában más a helyzet. Úgy érzem, a Ferrari erőforrásával több dolgot intéznek maguk a pilóták, míg a Mercedesnél több az automata üzemmód, például a támadás vagy a védekezés vezérlésével" – véli.

A Ferrari esetében több múlik a pilótán, de nem bánom. Jó, ha én vezérelhetem az akkumulátort."

A finn pilóta elismerte, azért nem egyik pillanatról a másikra ismerte ki az új erőforrást, és még mindig van pár részlet, amiben fejlődhet.

„Eleinte azt hittem, nem lesz egyszerű feladatom, amikor megtudtam, hogy különböző megnevezéseket használnak és más hozzáállással programozzák be a motort. De elég jól ment az átállás, most már mindennel elég jól elboldogulok" – mondta.

Bottas jól járt a csapatváltássalForrás: AFP/William West

Nem állítanám, hogy száz százalékosan kihoztam mindent néhány beállításból, de nem járok messze tőle.

„Egyszerűsítettünk pár dolgon, például a megnevezéseken, hogy azok jobban illeszkedjenek ahhoz, amit korábban használtam. Ez sokat segített, az autó beállításánál is."

Bottas éve remekül indult az Alfa Romeónál, egy műszaki hibából eredő kiesés mellett egy 6. és egy 8. hellyel kezdte a szezont az előző éveket a mezőny végén töltő istállónál.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK