Vigyázni kell a rázókövek használatával az imolai hétvégén

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
IMOLA, ITALY - APRIL 16: Mick Schumacher of Germany driving the (47) Haas F1 Team VF-21 launches off a raised kerb during practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna on April 16, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az imolai pálya egyik sajátossága, miszerint érdemes keményen támadni a rázóköveket, visszaüthet az új autóknál, ezért a mérnökök rávilágítottak: nem árt, ha a pilóták önmérsékletet tanúsítanak.

Az imolai versenypályának az egyik jellegzetessége mindig az volt, hogy a kerékvetőit intenzíven használták a pilóták. Már évtizedekkel ezelőtt is hangsúlyozták a mezőny tagjai, hogy az itteni jó szerepléshez az egyik kulcsfontosságú tényező, hogy az autókat megfelelően állítsák be ehhez.

A 2022-es autókkal viszont kockázatos lehet vadul támadni a rázóköveket: a merevebb futóművek és a még lejjebb eresztett padlólemezek miatt könnyebb megrongálni bizonyos alkatrészeket.

Mick Schumacher a 2021-es imolai versenyen Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

Az Alfa Romeo mérnöke, Xevi Pujolar rámutatott, hogy ennek elkerülésére oda kell figyelni. „Igen, figyelembe kell vennünk ezt a tényezőt, ami behatárolhatja a lehetőségeket" – idézte az Autosport.

„Ez befolyásolhatja a hétvégét."

Pláne úgy, hogy egyes autók változatlanul igen erősen himbálóznak, azaz delfineznek nagy sebességnél. Imolában többek között a célegyenes utáni két kanyarkombinációnál és a domb teteji sikánnál is megszokott volt korábban, hogy a versenyzők szinte átdobják az autót a kerékvetőkön.

Egy másik (meg nem nevezett) mérnök ugyanígy óvatosságra intett. „A tavalyi futam rajtjánál Lewis Hamiltonnak át kellett vágtatnia az első kanyar rázókövein, hogy elkerülje az ütközést Max Verstappennel. Ha ezt egy 2022-es autóval teszi, csúnyán megrongálta volna a padlólemezét" – mondta.