A futam után mind a címvédő, mind Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy a gumikopás mértéke jóval nagyobb volt, mint amire számítottak. Utóbbi később ennek hátteréről is beszámolt: mint kiderült, a mérnökök a pénteki második szabadedzésen tapasztalt gondokra próbáltak reagálni, ám vasárnapra jelentősen megváltoztak a körülmények, így mondhatni, átestek a ló túloldalára.
Szerintem a pénteken látottak alapján azt gondoltuk, hogy a futamon a hátsó gumik kopásán lesz a hangsúly, mivel elég jelentős szemcsésedést figyeltünk meg a hátsó abroncsokon
– nyilatkozta a brit szakember a nemzetközi média néhány képviselőjének. – Azt hiszem, talán az aszfalt felgumizódása és különösen a hőmérséklet [növekedése] miatt ez később majdnem megfordult. És miután megpróbáltuk ellensúlyozni a várt problémákat, egy olyan autónál kötöttünk ki, amelynél eléggé az első gumik kopása volt meghatározó. Úgy vélem, ez volt az oka annak, hogy nem volt megfelelő az egyensúlya a kocsinak, ezért volt szemcsésedés, főleg a közepes abroncsokon. A keményeken tulajdonképpen annyira nem volt rossz.”Ennek következtében Verstappen a legjobb esetben is csak a 2. helyet tudta volna megszerezni, vagyis hátránya mindenképpen nőtt volna a pontversenyben. Horner ugyanakkor nem biztos benne, hogy megfelelő beállítások esetén a végeredmény is változhatott volna.
„Nyilvánvalóan nem láthattuk Max valós tempóját – jelentette ki. – Szerintem versenyképesebbek lehettünk volna, de abban nem vagyok biztos, hogy meglett volna [a sebességünk a győzelemhez].