Binotto is megszólalt a Volkswagen-ügyben

Forma-1, Szaúd-arábiai Nagydíj, időmérő, Horner, Binotto, Red Bull, Ferrari
Red Bull Racing's team principal Christian Horner (L) speaks with Ferrari team principal Mattia Binotto during the qualifying session on the eve of the 2022 Saudi Arabia Formula One Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit on March 26, 2022. (Photo by HAMAD I MOHAMMED / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Christian Horner és Toto Wolff után Mattia Binotto is elárulta, hogy támogatja az Audi és a Porsche csatlakozását a Forma-1-hez, azonban jól tudja, hogy még rengeteg teendő van a szerződés megkötéséig.

Továbbra is folyamatban vannak a tárgyalások arról, hogy 2026-tól a Volkswagen Csoport az Audi és a Porsche által motorszállítóként csatlakozzon a Forma-1-hez: a német vállalat a hónap eleji wolfsburgi gyűlésén már rábólintott a dologra, a hivatalos bejelentés pedig néhány hónapon belül megtörténhet. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a tervek szerint

a Porsche a Red Bull-lal, az Audi pedig a McLarennel köthet szerződést.

Utóbbi üzlet gyengébb lábakon áll, a McLaren helyett akár a Sauber vagy az Aston Martin is lehet befutó.

Korábban Christian Horner és Toto Wolff, azaz a Red Bull és a Mercedes csapatfőnöke is pozitívan kommentálta a két márka potenciális belépését a száguldó cirkuszba. A napokban pedig a Ferrari vezetője, Mattia Binotto is álláspontot foglalt az ügyben, véleményében pedig egyetértett a kollégáival.

– olvasható Binotto nyilatkozata a RacingNews365.com-on és a The Race-en. – Mind a sportnak, mind az F1-nek, mind számunkra remek lenne, ha ilyen neves márkákkal versenyezhetnénk, tehát összességében örülünk a hírnek."

Christian Horner és Mattia Binotto egyaránt támogatja a Volkswagen Csoport belépését az F1-be Forrás: AFP/Hamad I Mohammed

A svájci-olasz szakember azonban figyelmeztetett, hogy még rengeteg dolgot kell véglegesíteni és megbeszélni, mielőtt aláírják a szerződést. Továbbá tudni kell addigra azt is, hogy 2026-tól milyen szabályoknak kell megfelelnie a motorgyártóknak.

és hogy egyáltalán mikor nevezhetünk valakit új cégnek – folytatta a Ferrari csapatfőnöke. – Folynak még a technikai oldalon és a szellemi tulajdonjoggal kapcsolatban is viták, amiket el kell dönteni. Júniusig [az FIA Motorsport Világtanácsának üléséig] már nincs sok idő, úgyhogy kiemelten kell ezeken dolgoznunk a közeljövőben."