Christian Horner és Toto Wolff után Mattia Binotto is elárulta, hogy támogatja az Audi és a Porsche csatlakozását a Forma-1-hez, azonban jól tudja, hogy még rengeteg teendő van a szerződés megkötéséig.
Továbbra is folyamatban vannak a tárgyalások arról, hogy 2026-tól a Volkswagen Csoport az Audi és a Porsche által motorszállítóként csatlakozzon a Forma-1-hez: a német vállalat a hónap eleji wolfsburgi gyűlésén már rábólintott a dologra, a hivatalos bejelentés pedig néhány hónapon belül megtörténhet. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a tervek szerint a Porsche a Red Bull-lal, az Audi pedig a McLarennel köthet szerződést. Utóbbi üzlet gyengébb lábakon áll, a McLaren helyett akár a Sauber vagy az Aston Martin is lehet befutó.
VW board supports Audi/Porsche F1 entry 2026. Porsche set to work with Red Bull. Looks like Audi & McLaren can't agree on a deal. Sauber now seems to be the favourite option. We hear Aston Martin is also interested in a deal with Audi.
— Tobi Grüner (@tgruener) April 7, 2022
AMuS (in German): https://t.co/EJ7fRek0I2
Korábban Christian Horner és Toto Wolff, azaz a Red Bull és a Mercedes csapatfőnöke is pozitívan kommentálta a két márka potenciális belépését a száguldó cirkuszba. A napokban pedig a Ferrari vezetője, Mattia Binotto is álláspontot foglalt az ügyben, véleményében pedig egyetértett a kollégáival.
Nagyon örülünk, hogy a Porsche és az Audi csatlakozhat a Forma-1-hez – olvasható Binotto nyilatkozata a RacingNews365.com-on és a The Race-en. – Mind a sportnak, mind az F1-nek, mind számunkra remek lenne, ha ilyen neves márkákkal versenyezhetnénk, tehát összességében örülünk a hírnek."

A svájci-olasz szakember azonban figyelmeztetett, hogy még rengeteg dolgot kell véglegesíteni és megbeszélni, mielőtt aláírják a szerződést. Továbbá tudni kell addigra azt is, hogy 2026-tól milyen szabályoknak kell megfelelnie a motorgyártóknak.
Vannak még nyitott kérdések a pénzügyi szabályozással kapcsolatban is, szükség van azok formalizálására. Tisztázni kell, milyen feltételeknek kell megfelelnie az új cégeknek, és hogy egyáltalán mikor nevezhetünk valakit új cégnek – folytatta a Ferrari csapatfőnöke. – Folynak még a technikai oldalon és a szellemi tulajdonjoggal kapcsolatban is viták, amiket el kell dönteni. Júniusig [az FIA Motorsport Világtanácsának üléséig] már nincs sok idő, úgyhogy kiemelten kell ezeken dolgoznunk a közeljövőben."