Társoldalunk:
Hírlevél

Az FIA reagált a Safety Cart szidalmazó kijelentésekre

2022.04.14. 12:46

A múlt heti Ausztrál Nagydíjat követően többen is szóvá tették, hogy az Aston Martin által biztosított biztonsági autó túlságosan lassú volt a futam közben. A Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtöki közleményében fejtette ki az álláspontját az ügyben.

A tavalyi évtől kezdve nem csak a Mercedes biztosít biztonsági autót a versenyhétvégékre, hanem egyes nagydíjakon Aston Martint kell vezetnie szükség esetén Bernd Mayländernek – így történt ez a vasárnapi, melbourne-i futamon is. Ahogyan arról hétfőn beszámoltunk, az 528 lóerős Aston Martin Vantage (Mercedes AMG-GT Black Series-hez viszonyított) túl alacsony sebességét Max Verstappen, Charles Leclerc és George Russell is szóvá tette.

Charles Leclerc is elégedetlen volt a biztonsági autó melbourne-i szereplésével, Mohammed bin Szulajm szervezete azonban erős véleményt fogalmazott meg az ügybenForrás: AFP/Ozan Kose

Az FIA nem hagyta szó nélkül a kritikákat, és közleményben fogalmazta meg a véleményét az irányító testület.

„A Nemzetközi Automobil Szövetség szeretné újra kiemelni, hogy az FIA Formula 1 Safety Car elsődleges célja nem kimondottan a sebesség, sokkal inkább a versenyzők, pályabírók és tisztviselők védelme – olvasható a nyilatkozatban. – A pályára hajtás esetén több dolgot is figyelembe kell venni a kérdéses incidenstől függően, például egy baleset következtében az aszfaltra kerülő törmelék biztonságos eltávolítását, illetve a kellő tempó beállítását, ami akár a pálya egy másik szakaszán történő helyreállítási munkálatoktól is függhet."

A biztonsági autó sebességét jellemzően a versenyirányítás szabja meg, nem pedig a jármű végsebességétől függ. Mindkét, a világ vezető gyártója által készített, testreszabott, nagy teljesítményű autó alkalmas a változó pályaviszonyok kezelésére, a volánnál pedig egy rendkívül tapasztalt és tehetséges sofőr, és a segítője ül. A Safety Car tempójának az őt követő versenyautók teljesítményére gyakorolt hatása csak másodlagos szempont, mivel ez a hatás minden egyes pilóta számára egyforma, akik – mint mindig – maguk felelősek az autó és a pálya körülményeihez igazított biztonságos vezetésért" – áll a szervezet közleményében. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK