Vágólapra másolva!
Az istálló főstratégája, James Vowles beszélt arról, hogy kénytelenek volt extra szenzort, ezzel együtt súlyt rakni az autóra a futamon, hogy a pattogás hátterére jobban rálássanak.

A Mercedes még mindig keresi a kiutat a delfinezés labirintusából. Az autó pattogása miatt egyelőre esélyük sincs felvenni a harcot a Ferrarival és a Red Bull-lal, és könnyen kipereghet a markukból a maradék esély a 2022-es bajnoki címre, ha nem hárítják el minél előbb a problémát.

Ennek érdekében azt is bevállalták, hogy nem csak az edzéseken, hanem az időmérőn és a futamon is felszereltek egy érzékelőt Lewis Hamilton autójára. Az eszköz többletsúlya miatt alapesetben nem folyamodnának ilyesmihez, de ezúttal kénytelenek voltak.

Hamilton az Ausztrál Nagydíjon Forrás: Mercedes-Benz AG/© Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

„Egy szokványos évben fel sem merülne, hogy szenzorokat helyettünk az autóra. Most viszont megtesszük, hogy biztosan megértsük a részleteket. Ez nem egy szokványos év, és az autó is túlsúlyos" – magyarázta James Vowles, a Mercedes főstratégája a csapat szokásos futam utáni elemző videós interjújában.

„Lewis fantasztikus munkát végzett az extra szenzorokkal a fedélzeten."

Hamilton így kicsit lépéshátrányban volt csapattársához, George Russellhez képest, de nem jelentős mértékben, csupán néhány grammal. A fiatalabb brit ért célba előbb, ám ebben közrejátszott, hogy szerencséje volt a kerékcseréje időzítésével és a biztonsági autóval, e nélkül valószínűleg Hamilton állhatott volna dobogóra.

Hamilton az Ausztrál Nagydíjon Forrás: AFP/Con Chronis

Vowles kiemelte, hogy hasznos információkat gyűjtöttek, de csodát hiába várnánk a jövő heti imolai futamra.


– jelentette ki. – Ugyanakkor kapaszkodót nyújt ahhoz, hogy megértsük, mit kell tennünk a továbblépésért."