Fontos dolgok derültek ki a hátralévő tavaszi nagydíjakról

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Mercedes, Pirelli, gumik
Mercedes crew member moves the tyres from the garage at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 7, 2022, ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix. (Photo by William WEST / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Kiválasztotta a Pirelli, hogy a következő négy verseny helyszínére (Imolába, Miamiba, Barcelonába és Monacóba) melyik gumikeverékeket szállítja. A csapatok így elkezdhetik megtervezni az egyes hétvégék gumistratégiáját, ami létfontosságú lehet egy-egy jó eredmény elérésében.

Az idénre jelentősen megnövő, 18 colos kerekek miatt különösen fontos a csapatok számára az abroncsok használata, hiszen a korábbi évekhez képest azok máshogy alkalmazkodnak az egyes pályákhoz. A Pirelli továbbra is minden helyszínre hármat szállít az öt lehetséges keverékből, amelyek laikus szemmel nézve leginkább a változó tapadás és az élettartam hossza alapján különböztethetőek meg.

A C1 jelöli a legtartósabb, ám legkevésbé tapadó abroncsokat, míg a rövid élettartamáért cserébe a leglágyabb és ezáltal leggyorsabb gumik a C5-ös jelölést kapták.

A Mercedes szerelői is elkezdhetnek gondolkodni a következő négy nagydíj gumistratégiáján Forrás: AFP/William West

A „C-rendszer" bevezetése óta a múlt heti

Ausztrál Nagydíj volt az első verseny, ahol nem három szomszédos keveréket vitt a Pirelli a helyszínre:

Melbourne-ben a C2, és a C3 keverék mellett a C5-öt használhatták a csapatok, utóbbit pedig mindenki csak időmérős etapra használta, a futamon egyedül Alexander Albonnak rakták fel a legutolsó körre. Az olasz gumiabroncsgyártó minden helyszínre külön választja ki a szükségesnek gondolt keverékeket a pálya tulajdonságainak figyelembevételével, szerdán pedig el is döntötte a Pirelli, hogy melyik gumikeverékeket használhatják a csapatok a következő négy nagydíj során – mindez természetesen száraz körülmények között értendő.

A jövő heti Emilia Romagna Nagydíjra és a május elején debütáló Miami Nagydíjra a C2-t választották kemény-, a C3-at közepes-, míg a C4-et lágy keverékű guminak, csakúgy, mint ahogy Dzsiddában is történt.

A barcelonai pályára – akárcsak a szezonnyitón a szahírira – a lehető legkeményebb (C1, C2 és C3) keverékeit szállítja a Pirelli, Monacóban viszont a skála másik végén szereplő (C3, C4 és C5) abroncsokból választhatnak a csapatok.

Minden pilóta kötelező hétvégente legalább egy lágy garnitúrát megtartani az időmérő edzés harmadik szakaszára, valamint egy-egy kemény, illetve közepes keverékű abroncsszettet is tartalékolni kell a vasárnapi futamokra.