Az utolsó pillanatig tervben volt, hogy Oscar Piastrit már a hazai nagydíjának egyik szabadedzésén is láthatjuk, az Alpine azonban végül nem kockáztatott a bevetésével. A csapat vezérigazgatója szerint azonban az ausztrál tehetség annyira remekül teljesít a szimulációkon, hogy már tényleg csak idő kérdése, hogy mikor próbálhatja ki élesben is az A522-t.
Az Alpine az idei szezonban a harmadik-negyedik legjobb autónak tűnik, egyelőre azonban ezt legfeljebb Esteban Ocon próbálja bizonyítani, hiszen – leginkább Fernando Alonso pechszériájának köszönhetően – a McLaren is megelőzi őket, a Red Bulltól pedig messze járnak a konstruktőrök bajnokságában. A két remek versenyző a háttérből is színvonalas támogatást kap, a tartalékpilóta pedig az egyik legígéretesebb tehetség, Oscar Piastri.

A múlt szerdán huszonegy éves ausztrál az elmúlt három évben sorrendben a Formula Renault Európa-kupa, a Forma-3 és a Forma-2 bajnoki címét is elhódította, idén pedig az első sorból készülhet az F1-es pályafutására az Alpine-nál. A francia istálló vezérigazgatója, Laurent Rossi szerint nem fogja megállítani az ausztrál tehetség fejlődését az, hogy jelenleg nem aktív tagja a mezőnynek, hanem „csak" a bokszból nézi a futamokat, mert így is intenzív képzést adnak Piastrinak.
„Oscar most egy kiterjedt programban szerepel, ami rengeteg tesztnapot, kilométert és szimulációt jelent a résztvevőknek – mondta Rossi az Autosportnak. – Nem egyedül tagja ennek a projektnek, hiszen több versenyző szemszögéből is meg kell vizsgálnunk a szimulációkat. De az a tapasztalatunk, hogy Oscar jobban teljesít a társainál a szimulátorban, ezt pedig később a versenykörülmények között is kamatoztathatja."
A francia szakember nem fukarkodott a dicsérettel a pilótával és a programmal szemben sem, de az általa elmondottak alapján mindkettő meg is érdemli azt.

„Rengeteg információt, rutint és szakértelmet nyer [Piastri] ezekkel a gyakorlatokkal, amelyek jóval intenzívebbek, mint egy átlagos újonc vagy a legtöbb tesztpilóta esetében. Sokat tanul ő is közben, és nekünk is nagy segítség, hiszen a kielemzett adatokat az autó viselkedéséről felhasználhatjuk a valóságban – folytatta Rossi. – A tavalyi tartalékpilótánk [Danyiil Kvjat, bár a 2021-es Osztrák Nagydíjon Csou Kuan-jü vett részt egy szabadedzésen] nem volt ennyire beavatva a dolgokba, és emiatt persze nem is sikerült minden tesztet és szimulációt végrehajtania neki. Oscarnak viszont sikerül."
A vezérigazgató szerint látni fogjuk idén néhány szabadedzésen Piastrit. Eredetileg szerették volna, hogy a hazai pályáján, Melbourne-ben teljesüljön már ez, azonban a körülmények miatt nem engedhették meg, hogy aszfaltra guruljon az ausztrál.
„Nagyszerű történet lett volna, de az, hogy egy új autót egy új vonalvezetésű pályán vezessen, luxus lett volna, hiszen Estebannak [Ocon] és Fernandónak [Alonso] minden kilométerre szüksége volt a minél jobb szereplés érdekében – mondta el a véleményét a történtekről a francia szakember. – Egy dolog, ha az alappilóta töri össze az autót, és egy másik, ha ezt a nyomást egy újoncra helyezzük, akármilyen tehetséges is az illető. Ha egy baleset következtében ki kellett volna cserélni az alvázat, akkor úgy járhatnánk, mint a Haas, hogy nem marad tartalék belőle. Túl sok minden szólt Oscar bevetése ellen, úgyhogy végül a szezon egy későbbi részére toltuk a bemutatkozását. Olyan pályára gondolok, ami a tapasztaltabb pilóták számára kényelmes, mert már évek óta teljesítenek rajta, vagy pedig olyanra, ahol kisebb a tét számunkra."