Társoldalunk:
Hírlevél

Wolff elárulta, miért nem okoz gondot a Ferrarinak az extrém pattogás

2022.04.11. 08:50

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint az a fontos különbség a Ferrari, illetve a címvédő istálló autójának pattogása között, hogy előbbire csak az egyenesben jellemző mindez. Az Ausztrál Nagydíjat megnyerő Charles Leclerc-t nem zavarja túlságosan a jelenség, hiába tűnik kívülről extrémnek.

A Ferrari remekül kezdte az idei szezont, hiszen Charles Leclerc révén az első három futamból kettőt megnyertek, így az egyéni és a konstruktőri tabellán is jelentős előnyt alakítottak ki. Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén ugyanakkor mindkét autó esetében feltűnő volt, hogy bizonyos szakaszokon nagy mértékben pattognak. 

A Mercedesszel ellentétben a Ferrarinak nem okoz komoly gondot az autó pattogásaForrás: AFP/William West

Különösen belülről nézett ki extrémnek a jelenség, ám úgy tűnik, hogy az F1-75-ös tempóját mindez nem igazán vetette vissza. Felmerül a kérdés, hogy ennek mi az oka, ha ezzel párhuzamosan a Mercedes emiatt szerepel önmagához képest kifejezetten gyengén. Utóbbi csapatfőnöke most elmagyarázta a kettő közötti eltérést.

Ez igaz, de a mi [autónk] pattogása rosszabb, mert a kanyarokban is megmarad – válaszolta az ezzel kapcsolatos felvetésre egy sajtóbeszélgetésen. – A különbség az, hogy a Ferrari csak az egyenesekben pattog. Ez fárasztó a pilótáknak, de alig vesztenek vele időt. Amint a Ferrari bekanyarodik, az autó ismét stabillá válik.”

Ha az autó tempójára nincs is komoly hatással a delfinezés, külső szemmel nehéz elképzelni, hogy a pilótákat ne zavarná a jelenség, főleg egy versenytávon keresztül. Leclerc azonban kijelentette, hogy neki csak minimális kényelmetlenséget okozott a delfinezés.

Nem tudom, miért, de nem vagyok rá túl érzékeny – nyilatkozta a vasárnapi futam után. – A fedélzeti kamerán keresztül nagyon rosszul néz ki. Természetesen érzem, de a teljesítmény szempontjából nem zavar túlságosan. Talán csak a kilences kanyarban egy kicsit, mert egyszerűen trükkös, és sokat pattog. Ugyanakkor ezt mindenképpen meg akarjuk oldani, mert ez nem segít nekünk a kiegyensúlyozottság terén, különösen akkor, ha a kanyarban pattog, mert az problémát jelenthet. Szóval dolgozunk rajta.”

A monacói pilóta ugyanakkor hangsúlyozta, a pattogás nem azért jelenthet problémát, mert e nélkül még gyorsabbak lehetnének az egyenesekben. Sokkal inkább a kanyarok bejáratánál lehet jelentősége, ahogyan azt ő is megtapasztalta. 

Leclerc-t alig zavarja a pattogásForrás: AFP/William West

„Ez nem volt gond – utalt az egyenesbeli tempóra. – Nem tudtam volna gyorsabban menni, ha nincs pattogás. Az újraindításnál egy kicsit trükkös volt, mert az egyes kanyar előtt [érzékeltem a jelenséget], szóval nem voltam olyan magabiztos, hogy egyszerűen rendkívül keményen fékezzek. Azonban minden rendben ment, csupán nem volt annyira kényelmes így megtenni 58 kört.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK