Vágólapra másolva!
Max Verstappen éles kritikával illette az Aston Martin biztonsági autóját, amely sokkal lassabb, mint a Mercedesé. Charles Leclerc csupán azért nem tett megjegyzést a rádióban a sebesség miatt, mert látta, hogy a Safety Cart hajtó Bernd Mayländer mindent megtesz.

Rájár a rúd mostanában az Aston Martinra, legalábbis ami az F1-et illeti. A csapat borzasztó hétvégén van túl, hiszen nem elég, hogy a mezőny talán leglassabb autójával rendelkeznek, Sebastian Vettel és Lance Stroll is hibát hibára halmozott Ausztráliában. A futamon pedig az is kiderült, hogy a brit vállalat által gyártott biztonsági autó sem elég gyors.

Elégedetlenek a pilóták az Aston Martin biztonsági autójával Forrás: Mark Sutton/Mark Sutton

A tavalyi idény óta a futamok egy részén nem a Mercedes, hanem az Aston Martin adja a Safety Cart és az orvosi autót. A német márka az idei évre a 730 lóerős Mercedes-AMG GT Black Seriest bocsátotta a sorozat rendelkezésére, Bahreinben és Szaúd-Arábiában ez a modell vezette a mezőnyt. Az Ausztrál Nagydíjon jött az Aston Martin Vantage, és mint kiderült, az 528 lóerős teljesítmény messze nem elég, ugyanis a pilótáknak így esélyük sincs melegen tartaniuk az abroncsokat.

Borzasztóan kicsi volt a tapadás, és a biztonsági autó is kifejezetten lassan ment, olyan volt, mint egy teknős. Hihetetlen!

– idézi Max Verstappent az Autosport. – A hátsó egyenesben 140 [km/h-val] hajtott, pedig nem volt sérült autó, szóval nem értem, miért kell ennyire lassan vezetni. Ki kell vizsgálnunk [a történteket]. Az biztos, hogy a Mercedes Safety Carja gyorsabb az extra aero miatt, az Aston Martin pedig rendkívül lassú. Mindenképpen nagyobb tapadásra lenne szükségünk, mivel a gumijaink jéghidegek voltak. Bementünk az utolsó kanyarba, és láttam, hogy Charles [Leclerc autója] alulkormányzott, így azt mondtam magamban, hogy »rendben, egy kicsit visszaveszek, és jobb ívet választok«. Ugyanakkor szörnyű, ahogyan jelenleg a biztonsági autó mögött megyünk.”

Leclerc egyetért a holland pilótával abban a tekintetben, hogy az Aston Martin Safety Carja jóval lassabb a kelleténél. A futamon azonban mégis csendben maradt ezzel kapcsolatban, ugyanis látta, hogy az Aston Martint vezető Bernd Mayländer mennyire a határon autózik.

A kocsiban mindig túl lassúnak érzem [a biztonsági autót], mert ezekkel a Forma-1-es gépekkel óriási tapadással rendelkezünk, és nagyon nehéz [felmelegíteni őket], főleg azokat a keverékeket, amelyeken mindannyian voltunk, vagyis a keményeket – nyilatkozta a verseny utáni sajtótájékoztatón. – Hogy őszinte legyek, akartam panaszkodni, de aztán láttam, hogy a Safety Car mennyire csúszik a kanyarban, és nem hiszem, hogy [Mayländer] többet tudott volna tenni, szóval nem akartam túl nagy nyomást helyezni [rá].

Az biztos, hogy a mostani autókkal nagyon nehéz fenntartani a gumik hőmérsékletét a biztonsági autó mögött.”

A futamgyőztes mellett a 3. helyen végző George Russell is hasonló állásponton volt, és egy kicsit haza is beszélt. „A Mercedes-AMG Safety Carjával nincsenek ilyen gondok – viccelődött. – Komolyra fordítva, a Mercedes-AMG körülbelül öt másodperccel gyorsabb, mint az Aston Martin biztonsági autója, ami elég jelentős.”

A Mercedes Safety Carja körönként 5 másodperccel gyorsabb, mint az Aston Martiné Forrás: AFP/Hamad I Mohammed

Leclerc erre hozzátette, hogy „egy Ferrarit kellene használni, amely további öt másodperccel gyorsabb lenne”. A monacói pilóta nyilvánvalóan humorizált, de tény, hogy a Mercedes esetében is gyakran előfordul, hogy a pilóták panaszkodnak a tempójára.