Alexander Albont kizárták az időmérőről, mert nem maradt elég üzemanyag az autójában, és rajta kívül is vizsgáltak jó néhány pilótát. Sergio Pérez és Charles Leclerc azonban megúszta a büntetést, így utóbbi megtarthatja a pole pozícióját.
Órákkal az Ausztrál Nagydíj időmérője után sem volt még biztos végeredmény a futam rajtrácsát illetően, ugyanis a sportfelügyelők több szabálysértést is vizsgáltak. Végül az élmezőny pilótáit nem büntették, így ott nem változott a rajtrács sorrendje.

Az első ítélet már jóval korábban megszületett, ugyanis Alexander Albont kizárták, mert nem tudott elég üzemanyagmintát szolgáltatni az ellenőrzéshez, így ő mindenképp a rajtrács végéről fog elrajtolni vasárnap. Az időmérőn kiderült, hogy a 3. helyezett Sergio Pérez amiatt izgulhat, hogy megbüntetik-e, amiért talán nem lassított le kellő mértékben az egyik sárga zászlós szakaszon, de főnöke, Christian Horner a Sky Sportsnak úgy nyilatkozott, hogy az adatok alapján szerinte nem kell hátrasorolástól tartania.
A brit szakembernek végül iagaza lett, ugyanis a döntéshozók nem szankcionálták a mexikói pilótát. Indoklásukban leírták, hogy amikor Pérez mind a rádióban, mind a kijelzőn megkapta a jelzést, akkor 70 méterrel korábban lépett le a gázról a 11-es kanyar bejáratánál, mint máskor, és 50 méterrel hamarabb fékezett, aminek következtében 14 km/h-val lassabban ment át a kérdéses pályarészen.
Több órával az időmérő leintése után újabb nevekkel bővült a sportfelügyelői vizsgálatban érintettek köre, Charles Leclerc-t, Csou Kuan-jüt és Cunnoda Jukit ugyanazon vétség gyanújával idézték be: az egyik bokszba vezető körüket túl lassan teljesítették. Mindegyik pályán megszabnak ugyanis egy maximális köridőt a levezető kör időtartamára, nehogy egyesek túl lassan poroszkáljanak és akadályozzák a többieket, ennél lassabban csak kielégítő indokkal lehet visszatérni a garázshoz.
Végül Leclerc és Csou megúszta a büntetést: a sportfelügyelők mindkét esetben elsősorban arra hivatkoztak, hogy nagy volt a forgalom a pályán, és figyelniük kellett arra, hogy ne tartsák fel a mögöttük érkezőket, ami viszont jelentősen lelassította őket. Cunoda esetében viszont nem találtak hasonló indokot, így őt megrovásban részesítették. A japán versenyzőnek ez már a harmadik ilyen a szezonban, ami tavaly még büntetést ért volna, de idén már ötnél húzzák meg a határt.

A mezőny elején és közepén tehát nem változott a rajtsorrend, Albon kizárása miatt viszont a végén igen. A thai versenyző ráadásul a Szaúd-arábiai Nagydíjon okozott balesete miatt amúgy is három hellyel hátrébb kezdené meg a futamot, de ennek így nincs jelentősége, mint ahogyan Lance Stroll hátrasosolásának sem, akit hasonló módon szankcionáltak a Nicholas Latifivel történt időmérős ütközés miatt.
Az Ausztrál Nagydíj rajtrácsa
# | Versenyző | Csapat |
1. | Leclerc | Ferrari |
2. | Verstappen | Red Bull |
3. | Pérez | Red Bull |
4. | Norris | McLaren |
5. | Hamilton | Mercedes |
6. | Russell | Mercedes |
7. | Ricciardo | McLaren |
8. | Ocon | Alpine |
9. | Sainz | Ferrari |
10. | Alonso | Alpine |
11. | Gasly | Alpha Tauri |
12. | Bottas | Alfa Romeo |
13. | Cunoda | Alpha Tauri |
14. | Csou | Alfa Romeo |
15. | Schumacher | Haas |
16. | Magnussen | Haas |
17. | Vettel | Aston Martin |
18. | Latifi | Williams |
19. | Stroll* | Alpha Tauri |
20. | Albon* ** | Williams |
* 3 rajthelyes büntetés baleset okozása miatt
** kizárták az időmérőről, mert nem tudott elég üzemanyagmintát adni