A Mercedes pilótái az 5-6. helyen végeztek az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, amivel Hamilton elégedett az utóbbi időben látott problémák tükrében. Szerinte maximálisan kihasználták szombaton a lehetőségeiket.
A pénteki edzésnaphoz mérten váratlanul jól szerepelt a Mercedes az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, Lewis Hamilton 5., George Russell 6. lett, a középmezőnyből csak a mclarenes Lando Norris előzte meg őket. Hamilton egyetértett az egyik riporter felvetésével, hogy az időmérő eredménye számukra felér egy kisebb győzelemmel.
„Igen, a tegnapi naphoz és az előző versenyhez képest is – mondta. – Jó előrébb lenni. Dzsiddában nagyon kemény volt hátracsúszni és azt látni, hogy nem nagyon tudunk fejlődni. Tegnap is jelentősebb volt a lemaradásunk, keményen dolgoztunk a gyárral karöltve éjjel, hogy kitaláljuk, merre induljuk a beállításokkal, és azt hiszem, ma szinte mindent kipréseltünk az autóból. A körömben még rejlett egy kis idő."

A pattogási jelenség továbbra sem múlt el és a kocsi gyakran megingott a hétszeres bajnok alatt, aki elismerte, hogy így nehéz vezetni.
Amikor a határon vezetjük az autót, az nagyon rosszindulatú olyan, mint egy vipera, egy csörgőkígyó.
– fogalmazott, hozzátéve, hogy Russellt és őt is kísérleti nyúlként használják a megoldás érdekében. – Kicsit más az autónk, különböző dolgokkal kísérletezünk. Az enyém picit nehezebb, de nem lényegesen." Ezzel arra utalt, hogy a padlólemez súlyával, kialakításával és az egyéb kellékekkel eltérő megoldásokat próbálnak ki.
Wolff szerint nem volt könnyű ilyen eredményt szerezni
Russell egy tizedmásodperccel bizonyult lassabbnak csapattársánál, és szintén a tempós kanyarokban veszített nagyon sok időt. „Keményen dobáltam az autót, meglehetősen agresszív beállításokat választottunk" – mondta a Sky Sportsnak.

A csapatfőnök, Toto Wolff elégedett a javulással. „Korrekt top 10-es eredményt értünk el" – nyilatkozta a Mercedes időmérő utáni sajtótájékoztatóján, amivel elégedett úgy is, hogy alapból a ferraris Carlos Sainz és Fernando Alonso erősebb formát mutatott náluk és a nyers tempó alapján előlük kellene rajtolnia.
Ez nem volt magától értetődő, figyelembe véve, milyen szoros volt az állás az üldöző boly elején.
„Még tanuljuk az autót, a gumikat. Még nem hoztunk ki mindent az aerodinamikából." Reális célnak azt érzi, hogy versenyzői az 5-6. helyen fussanak be a versenyen.