Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the second practice session ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 8, 2022. (Photo by Con Chronis / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzése után Lewis Hamilton és George Russell is arról számolt be, hogy semmilyen beállítás nem hoz érdemi javulást a Mercedesnek. Az ifjabbik brit pilóta korábban kijelentette, muszáj türelmesnek maradniuk a fejlesztések terén.
A Mercedes az idei önmagához képest is gyengén kezdte a az Ausztrál Nagydíj hétvégéjét, hiszen a második szabadedzésen George Russell a 11., Lewis Hamilton pedig csak a 13. pozícióban végzett. Ennek fényében úgy tűnik, hogy a címvédő istálló nemhogy előrelépett volna, de már a Ferrari és a Red Bull mögötti 3. helyük is veszélybe került.
Galéria: Birtokba vette a megújult melbourne-i pályát az F1 - galéria
20/23
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the second practice session ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 8, 2022. (Photo by Con Chronis / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
A hétszeres világbajnok elárulta, fogalma sincs, hogy az autó melyik területéről fog először beszélni a mérnökeivel, mert ezen még nem gondolkodott. Ennek oka talán az is lehet, hogy a Mercedes eddig semmilyen beállítással nem tudott komoly ugrást elérni a hétvégén.
Csupán arról van szó, hogy semmilyen változtatás nem segít, ez jelent nehézséget
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Az ember optimista, módosít [a kocsin], és nem úgy tűnik, hogy javulna a helyzet. A második szabadedzésen némileg változtattunk, de az első volt a jobb, a második egy kicsit nehezebben alakult számomra. Nem tudom, egyszerűen trükkös az autó.”
Hamilton több mint másfél másodperccel kikapott az élen végző Charles Leclerc-től, és nem tudja, hogyan lehetne ledolgozni ezt a jelentős különbséget. A 37 éves versenyző szerint ugyanis nincs egyetlen varázsszer, amivel jelentős fejlődést érhetnének el.
„Nem hiszem, hogy van egy trükk, amivel visszatalálunk a megfelelő útra, egyszerűen nem tudunk sok mindent csinálni – magyarázta. –
Ez frusztráló, mert az ember próbálja nyomni, és utolérni [az előtte lévőket], autózik egy jó kört, és 1,2 másodperc a lemaradása. Szóval nehéz.”
Russell érthető módon szintén nem volt elégedett a második szabadedzés leintése után. Az ifjabbik brit pilóta úgy véli, már a középmezőnyből is megelőzték őket néhányan, amivel az eredmények alapján nem is lehet vitatkozni.
„Egyértelműen sokat, nem abban a pozícióban vagyunk, amelyben lenni szeretnénk – válaszolta arra a kérdésre, hogy mennyit kell dolgozniuk. – Jó pár középmezőnybeli autó van előttünk, és tempó tekintetében nyilván nagy hátrányban vagyunk az élcsapatokhoz képest. Este keményen kell dolgoznunk, és meg kell értenünk a korlátainkat. A kocsit nem éreztem rossznak. Furcsa volt, mert a lágyakon folyamatosan javítottam, és bár ez másoknál is előfordult, az én esetemben jobban előjött.”
A Mercedest eddig a jelentős mértékű pattogás hátráltatta, és Russell elmondása alapján a probléma Melbourne-ben sem szűnt meg. Sőt, a pálya bizonyos szakaszán még az eddiginél is több kényelmetlenséget okozott.
Egyértelmű, hogy borzasztó a pattogás nálunk
– szögezte le. – A kilences kanyar előtt talán minden eddiginél komolyabb mértékben tapasztaltam meg. Meg kell birkóznunk ezzel, ugyanakkor hisszük, hogy így tudunk a leggyorsabban körbemenni a pályán. Végigmentünk a beállításokon, és mindegyik hasonló eredményre vezetett, szóval ennek az okát meg kell értenünk.”
Hamiltonhoz hasonlóan Russell is kijelentette, hogy hiába érezte jónak a körét, az csupán a 11. helyre volt jó. Egyelőre tehát úgy néz ki, hogy a Mercedes továbbra is komoly bajban van, ám a 24 éves pilóta óva intette csapatát attól, hogy ész nélkül próbálkozzanak a fejlesztésekkel.
„Messze vagyunk a Ferraritól és a Red Bulltól – mondta még az első szabadedzés előtti sajtótájékoztatón. – Dzsiddában valószínűleg még nagyobb volt a lemaradásunk, és értjük, hogy miért. Azonban nyilvánvaló, hogy amikor Bahreinben közelebb voltunk az optimális helyzethez, akkor is 0,5-0,6 másodperc volt a különbség.
Szóval fel kell zárkóznunk, de ezen a hétvégén nincsen semmi érdemleges, aminek a segítségével ezt megtehetnénk.”
„Időbe fog telni, és fegyelmezettnek, illetve türelmesnek kell lennünk, mivel nagy a lemaradásunk, és a költségplafon miatt nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak úgy próbálkozzunk a versenyhétvégéken. Bíznunk kell a folyamatban, és akkor kell hoznunk fejlesztéseket, amikor teljes mértékben biztosak vagyunk benne, hogy úgy teljesítenek, ahogyan elvárjuk. Addig pedig jó néhány futam el fog telni, mire ezt látni fogjuk.”
Russell már a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén is kijelentette, hogy pontosan tudják, hogy mi okozza a probléma legnagyobb részét, csak éppen hatékony megoldást nem találnak rá. A brit versenyző ezt most is megerősítette.
Nem az a helyzet, hogy vakarjuk a fejünket, és nem értjük, hogy miért vagyunk lemaradva
– fogalmazott. – Ennek okát pontosan tudjuk, és tisztában vagyunk vele, hogy min kell dolgoznunk, hogy javítsunk ezen.”