Vágólapra másolva!
Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzése után Lewis Hamilton és George Russell is arról számolt be, hogy semmilyen beállítás nem hoz érdemi javulást a Mercedesnek. Az ifjabbik brit pilóta korábban kijelentette, muszáj türelmesnek maradniuk a fejlesztések terén.

A Mercedes az idei önmagához képest is gyengén kezdte a az Ausztrál Nagydíj hétvégéjét, hiszen a második szabadedzésen George Russell a 11., Lewis Hamilton pedig csak a 13. pozícióban végzett. Ennek fényében úgy tűnik, hogy a címvédő istálló nemhogy előrelépett volna, de már a Ferrari és a Red Bull mögötti 3. helyük is veszélybe került.

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Christian Horner
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Alexander Albon, Williams
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin

A hétszeres világbajnok elárulta, fogalma sincs, hogy az autó melyik területéről fog először beszélni a mérnökeivel, mert ezen még nem gondolkodott. Ennek oka talán az is lehet, hogy a Mercedes eddig semmilyen beállítással nem tudott komoly ugrást elérni a hétvégén.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Az ember optimista, módosít [a kocsin], és nem úgy tűnik, hogy javulna a helyzet. A második szabadedzésen némileg változtattunk, de az első volt a jobb, a második egy kicsit nehezebben alakult számomra. Nem tudom, egyszerűen trükkös az autó.”

Hamilton több mint másfél másodperccel kikapott az élen végző Charles Leclerc-től, és nem tudja, hogyan lehetne ledolgozni ezt a jelentős különbséget. A 37 éves versenyző szerint ugyanis nincs egyetlen varázsszer, amivel jelentős fejlődést érhetnének el.

Nem hiszem, hogy van egy trükk, amivel visszatalálunk a megfelelő útra, egyszerűen nem tudunk sok mindent csinálni – magyarázta. –

Ez frusztráló, mert az ember próbálja nyomni, és utolérni [az előtte lévőket], autózik egy jó kört, és 1,2 másodperc a lemaradása. Szóval nehéz.”

Russell érthető módon szintén nem volt elégedett a második szabadedzés leintése után. Az ifjabbik brit pilóta úgy véli, már a középmezőnyből is megelőzték őket néhányan, amivel az eredmények alapján nem is lehet vitatkozni.

Russell szerint nem a Mercedes a harmadik erő Forrás: AFP/Con Chronis

„Egyértelműen sokat, nem abban a pozícióban vagyunk, amelyben lenni szeretnénk – válaszolta arra a kérdésre, hogy mennyit kell dolgozniuk. – Jó pár középmezőnybeli autó van előttünk, és tempó tekintetében nyilván nagy hátrányban vagyunk az élcsapatokhoz képest. Este keményen kell dolgoznunk, és meg kell értenünk a korlátainkat. A kocsit nem éreztem rossznak. Furcsa volt, mert a lágyakon folyamatosan javítottam, és bár ez másoknál is előfordult, az én esetemben jobban előjött.”

A Mercedest eddig a jelentős mértékű pattogás hátráltatta, és Russell elmondása alapján a probléma Melbourne-ben sem szűnt meg. Sőt, a pálya bizonyos szakaszán még az eddiginél is több kényelmetlenséget okozott.

– szögezte le. – A kilences kanyar előtt talán minden eddiginél komolyabb mértékben tapasztaltam meg. Meg kell birkóznunk ezzel, ugyanakkor hisszük, hogy így tudunk a leggyorsabban körbemenni a pályán. Végigmentünk a beállításokon, és mindegyik hasonló eredményre vezetett, szóval ennek az okát meg kell értenünk.”

Hamiltonhoz hasonlóan Russell is kijelentette, hogy hiába érezte jónak a körét, az csupán a 11. helyre volt jó. Egyelőre tehát úgy néz ki, hogy a Mercedes továbbra is komoly bajban van, ám a 24 éves pilóta óva intette csapatát attól, hogy ész nélkül próbálkozzanak a fejlesztésekkel.

Messze vagyunk a Ferraritól és a Red Bulltól – mondta még az első szabadedzés előtti sajtótájékoztatón. – Dzsiddában valószínűleg még nagyobb volt a lemaradásunk, és értjük, hogy miért. Azonban nyilvánvaló, hogy amikor Bahreinben közelebb voltunk az optimális helyzethez, akkor is 0,5-0,6 másodperc volt a különbség.

Szóval fel kell zárkóznunk, de ezen a hétvégén nincsen semmi érdemleges, aminek a segítségével ezt megtehetnénk.”

Időbe fog telni, és fegyelmezettnek, illetve türelmesnek kell lennünk, mivel nagy a lemaradásunk, és a költségplafon miatt nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak úgy próbálkozzunk a versenyhétvégéken. Bíznunk kell a folyamatban, és akkor kell hoznunk fejlesztéseket, amikor teljes mértékben biztosak vagyunk benne, hogy úgy teljesítenek, ahogyan elvárjuk. Addig pedig jó néhány futam el fog telni, mire ezt látni fogjuk.”

Russell úgy véli, a Mercedesnek nem szabad kapkodnia a fejlesztésekkel Forrás: AFP/Con Chronis

Russell már a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén is kijelentette, hogy pontosan tudják, hogy mi okozza a probléma legnagyobb részét, csak éppen hatékony megoldást nem találnak rá. A brit versenyző ezt most is megerősítette.

Nem az a helyzet, hogy vakarjuk a fejünket, és nem értjük, hogy miért vagyunk lemaradva

– fogalmazott. – Ennek okát pontosan tudjuk, és tisztában vagyunk vele, hogy min kell dolgoznunk, hogy javítsunk ezen.”