Toto Wolff azt mondta, a padlólemez rugalmasságának megőrzésével akarják megszüntetni a delfinezés keltette problémát, nem akarnak beáldozni az aerodinamikai teljesítményből.
A Mercedes továbbra sem találja az ellenszert a pattogás, vagy más néven delfinezés problémájára, az autójuk változatlanul veszettül pattog az erőhatásoktól. Az Ausztrál Nagydíjon minden korábbinál erősebben tapasztalták ezt a jelenséget, de Toto Wolff határozottan kijelentette, hogy a kézenfekvő megoldást nem fogják alkalmazni.
„Alábecsültük a padlólemezek aerodinamikai hatását és a problémát még mindig próbáljuk megoldani úgy, hogy nem a nyilvánvaló megoldást választjuk" – ismerte el a Krone-nak.
A legegyszerűbb az lenne, ha feszesebbé tennénk a padlólemezt.„Viszont úgy gondoljuk, képesek vagyunk megtartani az aerodinamikai teljesítményt anélkül, hogy a lemezt szikla szilárddá tennénk. Az extrém erőhatásokat nem tudtjuk tesztelni a szimulátorban, azokat csak a pályán ismerjük meg."

A padlólemez hajlékonyságával ugyanis összességében úgy szabadulnának meg a pattogástól, hogy valószínűleg még több időt vesztenének a kanyarokban a gyengülő leszorítóerővel, mint amennyi kárt a vibráció okoz.
Lépésenként javulunk, de a többiek sem lustálkodnak. Ők már februárban megértették a probléma forrását.
– mondta a Mercedes csapatfőnöke.
Az istállónál már bevallották, hogy nem számítanak gyors megoldásra, ehhez több versenynek kell eltelnie. Az erősorrendben Ausztráliában a jelek szerint ismét hátrébb lesznek, mint a harmadik hely.