Helmut Marko elismerte, arra számítottak, hogy Carlos Sainz és Charles Leclerc pontokat rabol majd egymástól a Ferrarinál, ami Max Verstappen malmára hajtaná a vizet, de ez egyelőre nincs így.
Carlos Sainz egyelőre nem tudja hozni azt a formát, amivel első ferraris szezonjában többször felülmúlta Charles Leclerc-t, és amivel ha némi szerencsével is, de összességében legyőzte a pontversenyben. Mindkét idei futamon kikapott csapattársától, így jelen állás szerint Leclerc a vb-címvédő Max Verstappen első számú kihívója, noha természetesen még épphogy csak elindult a bajnokság és sok fordulat bekövetkezhet még.

A Red Bullnál örülnének, ha egykori pilótájuk összekapná magát, mert abból profitálnának. „Kellemesen meglepett, hogy tavaly azonos szinten volt Leclerc-rel, és azt reméltem, ez idén is így lesz. De már a teszteken láttuk, aztán a versenyeken is, hogy 3-4 tizeddel lassabb nála" – nyilatkozta a csapat tanácsadója, Helmut Marko a Formel1.de-nek adott interjúban.
Ez kedvezőtlen nekünk, mert arra számítottunk, hogy a Ferrarik pontokat vesznek el egymástól.
„Sainz azonban értelmes és gyors. Feltételezem, hogy rendet rak, és remélhetőleg lendületbe jön."
A spanyol versenyző az előző verseny előtt arról beszélt, hogy vannak elméletei arról, miért küszködik, de részletekbe nem kívánt belemenni, főleg azért, mert még ő sem látja a képet tisztán. Ha nem változik a helyzet, később előfordulhatnak olyan szituációk, hogy a Ferrari a vb-cím érdekében szándékosan Leclerc-t hozza előnyösebb helyzetbe a pályán vagy a stratégiával.

Ezzel szemben a Red Bullnál közelített egymáshoz a két pilóta teljesítménye, Sergio Pérez jóval közelebb férkőzött eddig Verstappenhez, mint a tavalyi év nagy részében. „Két tényező áll a háttérben. Az egyik, hogy az autó jobban passzol hozzá, jobban érzi magát a volánnál. – mondta Marko. – Emellett a csapat jobban megismerte őt, a versenymérnöke is többet megtudott róla, ezért magabiztosabbá vált."Nagyon elégedettek vagyunk a fejlődésével.
A pontversenyt Leclerc 45 ponttal vezeti a 32 pontos Sainz előtt, Verstappen 25, Pérez 12 egységnél jár az Ausztrál Nagydíj előtt.
Sainz 2015-től 2017-ig volt a Toro Rosso (a mai Alpha Tauri) pilótája, de épp nem akadt szabad ülés a Red Bullnál, így előbb a Renault-hoz, aztán a McLarenhez igazolt, mielőtt a Ferrari lecsapott rá.