Társoldalunk:
Hírlevél

Miért éri meg a szponzoroknak elképesztő összegekkel támogatni a csapatokat?

2022.04.06. 08:05

A Forma-1 szárnyal: A nézettség növekszik, és a partnerségi megállapodások során rekordösszegű pénzeket pumpálnak a sportba. Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost szerint az F1 globális elérése fontos tényező abban, hogy a csapatok elegendő szponzorációt szerezzenek a túléléshez és a fejlődéshez. 

Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost úgy véli, hogy az F1 a legjobb marketingeszköz azoknak a vállalatoknak, amelyek globális imázsukat vagy márkájuk ismertségét szeretnék növelni.
Azóta, hogy 2017-ben átvette az F1 kereskedelmi jogainak irányítását, a Liberty Media arra törekedett, hogy növelje a sportág népszerűségét, a tavalyi összesített nézettség elérte az 1,55 milliárdot, ami 2020-hoz képest négy százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az F1 folytatja az új piacok és helyszínek felé való törekvését, és Tost megjegyezte, hogy a bajnokság egyedülállóan globális elérése kulcsfontosságú tényező a csapatok további túlélésében, mivel növekszik az érdeklődés a szponzorok és partnerek körében a sportág iránt.Az F1 a lehető legjobb nagykövet a sport oldaláról, aki csak lehet a világon – mondta Tost a RacingNews365.com-nak.

Az F1 nagyon jó globális hírvivő. Minden második hétvégén versenyzünk, szinte mindenhol a világon. Vállalati szempontból globálisan jelen kell lennie a sportnak, amelyen keresztül szeretnék elérni a célközönséget.

Az osztrák csapatfőnöknek meggyőződése, hogy a vállalatok keresve se találnának jobb eszközt arra, hogy széles körben népszerűsítsék magukat:

Ha cégként szeretne valaki javítani imázsán vagy márkájának ismertségén, az F1 a legjobb marketingeszköz

Rekord F1 szponzori kiadások
Tost megjegyzései azt követően érkeztek, hogy több nagy cég jelentős partnerségi megállapodást írt alá F1-es csapatokkal a 2022-es szezon előtt.
Az egyik ilyen cég az Oracle szoftveróriás, amely szerződést írt alá az AlphaTauri testvércsapatával, a Red Bull-lal, amelynek értéke évi 75-90 millió dollár között mozog, ez állítólag az F1 történetének legnagyobb szponzori kiadása.

Mivel ekkora összegeket pumpálnak a sportba, és a szurkolók is özönlenek a lelátókra (miután 2020 nagy részében ki voltak zárva a versenyekről), Tost úgy véli, hogy az F1 jelenleg bombabiztos anyagi helyzetben van, és csapatai jövője sincs veszélyben.
A vállalatok sok esetben az F1-et használják üzletük növelésére, marketingeszközeik egyikeként tekintenek rá, ezért úgy gondolom, hogy a sportágnak fényes jövője lesz„Tavaly megteltek a lelátók, és ez nem csak a COVID miatt van – ők a motorsport rajongói. Úgy gondolom, hogy az F1 a jövőben is sikeres lesz, és ez azt jelenti, hogy AlphaTauri-nak is van jövője." - mondta Franz Tost. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK