Az F1 a 2020-ban törölte az Ausztrál Nagydíjat a COVID19 megjelenése miatt. 2 év kihagyás után tér vissza a mezőny Melbourne-be, az Albert Park Circuit az elmúlt hónapok során számos módosításon ment keresztül. Az utcai pálya számos emlékezetes versenynek adott otthont, mióta 1996-ban először felvették a naptárba, és gyakran választották az új szezon nyitányának is, illetve megállapodásban is rögzítették, hogy az ausztráloknál kezdődhessen a szezon. De mivel az autók most nagyon különböznek attól, mint 26 évvel ezelőtt, úgy döntöttek, hogy a pályát frissítik a 2022-es visszatérése előtt, hogy jobban feküdjön az új szabályoknak megfelelően épített versenygépekhez.
Íme az öt nagy változtatás, amelyet a melbourne-i Albert Park Circuit-en hajtottak végre:
Négy kanyarcsúcs kiszélesedett
Annak érdekében, hogy több előzési lehetőséget kínáljanak, az Albert Park számos kanyarját kiszélesítették. Az 1-es kanyar csúcsa két és fél méterrel jobbra került, kiszélesítve a bejárati pontot a 2022-re DRS-zóna végén lévő sarokig. A szervezők abban reménykednek, hogy az 1-es kanyar kiszélesítésével az autók szorosan követhetik a 2-es és a szintén négy méterrel kiszélesített 3-as kanyart.
A 6-os kanyar hatalmasat bővült, hét métert adtak hozzá, így a kanyar egy keskeny, közepes sebességű bejáratból egy gyors tempójú szakasszá változott.Ugyanígy van a 13-as kanyar, a pálya utolsó előtti kanyarja is, amely három és fél méterrel megnőtt.
Albert Park, it's your time to shine this weekend! ✨#AusGP#F1@ausgrandprixpic.twitter.com/7mkrKIc61E
— Formula 1 (@F1) April 4, 2022
Két lassú kanyar eltűnt
A 2022-es esemény előtt talán a legnagyobb változás az Albert Park Circuit körüli sebességnövekedés lesz. A szervezők 330 kilométeres óránkénti végsebességre számítanak, köszönhetően a 9-es és 10-es kanyarban lévő szűk sikán eltávolításának. Az alacsony sebességű, jobb-bal sikán mostanra eltűnt, hogy a pálya háta „egyenes" legyen jelentősen.
Ez az egyenes most egy új DRS-zóna lesz, a remények szerint, bár ez teljes mértékben az FIA jóváhagyásától függ.
Új előzési hely széles bejárattal
Az utolsó elrendezési módosítás az új 11-es kanyarnál (a régia 13-as kanyarnál) következik be, ahol a kanyart drámaian meghúzták, hogy előzési lehetőségeket kínáljon a fékzónába.
A kanyar csúcsa mostanra szorosabb, mint korábban, és a pálya felületét is úgy domborították, hogy az autók egymás mellett haladását segítsék.
De ami döntő fontosságú, a kanyar megközelítését is három méterrel kiszélesítették, így a támadó autóknak több helyük van a riválisok mellé érkezni.

A pálya új burkolatot kapott három új rázókővel
1995 óta először az Albert Park teljes pályája új burkolatot kapott, ami hozzájárult a köridő körülbelül öt másodperccel történő csökkentéséhez is körönként.
Három ponton, a 3-as, a 11-es és a 13-as kanyarban – is új szegélyprofil lesz. A szegélylécek igyekeznek "megbüntetni" azokat, akik túlhasználják őket – mondják a rendezvényszervezők.
A new era for the @ausgrandprix!
— Formula 1 (@F1) April 1, 2021
Wider, flowing corners and a new lease of life for the Albert Park Circuit, ahead of its 2021 return #F1pic.twitter.com/Mr8Tk6xScs
A boxutcát kiszélesítették a stratégiai lehetőségek bővítése érdekében
Az Albert Park Circuit utolsó módosítása óriási hatással lehet a vasárnapi versenyre, különösen a versenystratégiát tekintve. Jelentősen kiszélesítették Melbourne keskeny boxutcáját, ami lehetővé teszi a sebességhatár megemelését 20 km/h-val.Ennek eredményeként az Albert Parkban új abroncsokért kimenni a boxba sokkal kevésbé lesz büntetés, mint korábban, így a csapatok lehetőséget kapnak arra, hogy két- vagy akár három kiállós verseny felé tolják pilótáikat.
Videón az új pálya fedélzeti kamerával: