Sajtóértesülések szerint hamarosan végleg döntés születhet a Volkswagen F1-es csatlakozásáról. A cégcsoport két márkájával szállhat be a sportágba, és lehetséges, hogy nemcsak motorszállítóként, hanem az egyik istállót fel is vásárolják.
Hónapok, sőt, évek óta tartja magát a pletyka, hogy a Volkswagen ezúttal valóban csatlakozik az F1-hez motorszállítóként. A német cégcsoport 2026-ban szállhat be a sportágba, amikor a jelenlegi erőforrásokat új formula fogja felváltani. Könnyen lehet azonban, hogy többről lesz szó puszta csatlakozásnál.

A Business Insider jelentése szerint a Volkswagen felső vezetése jövő héten ülésezik, és ennek során végleg zöld utat adhatnak a projektnek. Ahogyan arról korábban is olvasni lehetett, a vállalat két márkájával szállna be a sportágba: a Porsche a Red Bullt, az Audi pedig a McLarent szolgálná ki, bár a címkézést leszámítva vélhetően valójában ugyanolyan motorokat fog használni a két istálló.
Ám az amerikai hírportál arról számol be, hogy az Audi és a McLaren esetében jóval többről lesz szó egyszerű partnerségi viszonynál, előbbi ugyanis ajánlatot tesz a wokingi istálló teljes megvásárlására. Tavaly novemberben már megjelent egy cikk, miszerint az üzlet már meg is valósult, ám a McLaren akkor tagadta a híreszteléseket. Ezek szerint azonban mégsem voltak teljesen alaptalanok az akkori pletykák.
Decemberben mi is beszámoltunk róla, hogy Markus Duesmann, az Audi bizottsági elnöke, valamint Oliver Hoffmann, a műszaki fejlesztési részleg igazgatósági tagja levelet küldött Jean Todt leköszönő FIA-elnöknek és Stefano Domenicalinak, a Forma-1 elnök-vezérigazgatójának. Ebben megfogalmazták, hogy a márka készen áll az F1-es csatlakozásra, amit az akkori tervek szerint 2022 elején erősítettek meg.
Mindezt annak tudatában fogalmazták meg, hogy a csapatok megegyeztek az új formula alapvető irányelveiről. Ennek egyik legfontosabb eleme, hogy 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használnak, valamint növelik a generálható elektromos energiát, de vélhetően az sem elhanyagolható, hogy elhagyják a drága és bonyolult MGU-H-t, vagyis a hőenergia-visszanyerő rendszert.

Az üggyel kapcsolatban Domenicalit is megkeresték, akiről nem mondható, hogy túlságosan igyekezett volna cáfolni az értesüléseket. Az olasz szakember a RacingNews365.com kérdésére még Bahreinben csupán annyit mondott, hogy „kövessék a fejleményeket, és majd meglátják”.