Vágólapra másolva!
Első és második ránézésre is csak magával szúrt ki az Alpine, amikor engedte csatázni Fernando Alonsót és Esteban Ocont a Szaúd-arábiai Nagydíjon, ám sem az istálló csapatfőnöke, sem a francia pilóta nem gondolta úgy, hogy gond lett volna ezzel.

A Szaúd-arábiai Nagydíj egyik színfoltját adta a két Alpine körökön át tartó párharca. Fernando Alonso és Esteban Ocon egyáltalán nem kímélte egymást, miközben kemény, de fair csatát vívtak, ám az kissé érthetetlen volt, hogy a csapat miért engedte nekik mindezt, hiszen eközben totálisan leszakadtak az előttük az ötödik helyen haladó George Russelltől, majd Valtteri Bottas és Kevin Magnussen utolérte őket, a finn pedig előzni is tudott. Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke szerint ugyanakkor nem volt semmi probléma azzal, hogy pilótái egymással voltak elfoglalva, és legalább szolgáltattak egy kis show-t a nézőknek.

Alonso és Ocon mindent bevetett a másik ellen, de vigyázott is a csapattársra Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Végül a hatodik helyet megszerző Ocon végzett előrébb a két rózsaszín autó közül, de csak azért, mert Alonso műszaki hiba miatt feladta a futamot. A francia pilóta feldobottan nyilatkozott a verseny után. „Nagyon szórakozató volt. Jót versenyeztünk Landóval, Fernandóval és Valtterivel.

– nyilatkozta a helyszínen egybegyűlt újságíróknak. – Ami a Fernandóval vívott szoros csatát illeti, ezen a hétvégén minden edzésen nagyon közel voltunk egymáshoz, az időmérőn kevesebb, mint egy tized választott el minket, úgyhogy egész évben szoros lesz a helyzet. Ez növeli a csapatteljesítményt."

Ocon nem tartotta problémának, hogy a 6. körben még 1,5 másodperccel lemaradva követték Russell Mercedesét, majd a körökön át tartó csatájuk során 12 másodpercre szakadtak le tőle,

minden esélyüket elveszítve rá, hogy elkapják a britet, végül pedig az őket utolérő Bottasnak őt sikerült is megelőznie.

„Amikor csatázol, akkor természetesen időt veszítesz, akárcsak a gokartban. Ez normális – mondta a francia. – Ugyanakkor egy egykiállásos futamon a pályán elfoglalt pozíció eléggé fontos, a csapat pedig engedett minket csatázni. Mindig kiváltság Fernando ellen versenyezni, mosolyt csal az arcomra. Remek versenyző, ezt tudjuk, elképesztően gyors. Magával a legendával csatázni kiváltság, és jó, hogy ennyire szoros volt köztünk a harc, és hogy előrevihetjük a csapatot. Szerintem semmivel sem lett lassabb azóta, hogy 2007-ben Lewis ellen csatázott. Olyan, mint egy jó bor, az évekkel együtt érettebbé vált."

Rengeteg időt veszítettek a csatározással Forrás: Xpb / James Moy Photography Ltd

Alonso csapattársával ellentétben jóval kevésbé volt lelkes, és nem is akarta hosszasan ecsetelni a történteket. „A rajt előtt is tudtuk, hogy versenyezhetünk, de nem érhetünk össze, úgyhogy nem is érünk.

Itt ugyanolyan stratégiával mentünk, de valamilyen oknál fogva az én autóm gyorsabbnak érződött az időmérőn és a versenyen is, úgyhogy képes voltam előzni és egy kicsit elhúzni."

„Utána Kevinnel is jót csatáztam, Bottas pedig nagyon gyors volt, ellene nagyon kellett védekeznem. Jó csaták voltak. Ez a pálya a három egymást követő DRS-zónával esélyt kínál erre. Úgy éreztem, hogy az autóm a megfelelő működési tartományban van és egy kicsit jobb volt ma, így megvolt az esélyem előzni és ellépni egy kicsit. A fő fenyegetést Bottas jelentette. Gyors volt ma, nem volt könnyű őt magam mögött tartani."

Alonso és Bottas Forrás: Anadolu Agency via AFP/2022 Anadolu Agency/Ayman Yaqoob

Otmar Szafnauer a két pilótája kakaskodása közben többször is láthatóan feszültté vált, utólag viszont elmondta, részükről is rendben volt a dolog. „Rendben volt, tiszta párharc volt, olyan, amit a szurkolók látni akarnak. Már az elején közöltük velük, hogy szabadon versenyezhetnek, ugyanakkor egy kicsit több időt veszítettünk, mint arra számítottunk. Ez kissé a pálya sajátosságaiból fakad, illetve abból, hogy az idei autók jobban tudják követni a másikat, ami az új szabályok célja volt. És mivel ez a helyzet, körönként oda-vissza lehet egymást előzgetni."

Szafnauernek felvetették, hogy nem lenne-e üdvözítőbb ilyen esetben szólni a pilótáknak, hogy fejezzék be a csatározást, és a csapat érdekeit tartsák szem előtt.

– válaszolta.

„Ez egy gyors pálya, közel vannak a falak, de pontosan azt tették, amiről a verseny előtt is beszéltünk. Ez mindenkinek jó volt. Ha Fernando nem áll meg a pályán, a hatodik és hetedik helyen végeztünk volna. Csináltunk a szurkolóknak egy kis show-t, és szerintem erről szól ez. Hagyni kell a pilótákat versenyezni" – jelentette ki.