Társoldalunk:
Hírlevél

Hiába a változtatások, a Ferrari pilótái még mindig tartanak a veszélytől

2022.03.25. 13:59

Carlos Sainz és Charles Leclerc sem érzi úgy, hogy a módosításokkal minden veszély elhárult volna a dzsiddai pályát illetően. Az F1 ugyanakkor egy videós rendszerrel igyekszik segíteni a pilótáknak.

Különleges pályára látogat ezen a hétvégén a Forma-1 mezőnye, hiszen a dzsiddai aszfaltcsík minden más utcai pályánál gyorsabb, és az épített helyszínek közül is csak Monzától marad el az átlagsebességet tekintve. Ugyanakkor tavaly kiderült, hogy az egyik legveszélyesebb is, hiszen a pilóták jó néhány tempós kanyarba mennek be úgy, hogy csak nagyon későn látják meg a kijáratot.

Az FIA és a szervezők igyekeztek javítani a látási viszonyokonForrás: Carl Bingham / LAT Images/Motorsport Images/Carl Bingham

A 2021-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén szerencsére elmaradtak az ebből adódó balesetek, bár előfordult, hogy nem sokon múlott, gondoljunk csak arra, amikor Nyikita Mazepin hirtelen utolérte Lewis Hamiltont. A látottak hatására a szervezők átalakították a pályát, és számos ponton az aszfaltcsíktól távolabb tették el a falat, hogy ezzel is növelje a versenyzők kilátását. Ám többen is úgy vélik, hogy ezzel nem történt érdemi előrelépés. 

Csak a falat helyezték át, de az ideális ív még mindig közel lesz a falhoznyilatkozta Carlos Sainz egy sajtóbeszélgetésen. – Ez azt jelenti, hogy nem javulnak a látási viszonyok, ami számomra azt mutatja, hogy még szorosabbá és jobbá kell tenni e kapcsolatot az FIA-val, mert arra számítottunk, hogy teszünk egy lépést a jó irányba. Véleményem szerint ez nem lett sokkal jobb, csak talán egy nagyon picit, minimális mértékben.”

Hasonló véleményen van csapattársa, Charles Leclerc is, aki tavaly Sergio Pérezzel akadt össze a második rajt után, ám szerencséjére a mexikói versenyző húzta a rövidebbet. A Ferrari pilótája úgy véli, néhány szakaszon még így sem múlt el a veszély.

Az alapján, amit láttam, jó irányba haladunk, de nem hiszem, hogy ez elég lenne, különösen a pálya utolsó szakaszán – jelentette ki. – Azonban az első, a 4-estől a 12-es kanyarig tartó, talán legkritikusabb rész sem változott sokat. Nem hiszem, hogy a módosítások nagy különbséget jelentenének a tavalyi állapothoz képest.”

Az FIA ugyanakkor más módszerekkel is igyekszik növelni a pilóták biztonságát. A hétvége előtt bejelentették, hogy kipróbálnak egy videós rendszert, aminek során a 13-as, a 16-os és a 19-es kanyar előtt a pálya bal oldalán kivetítőket helyeznek el. Ennek célja, hogy a versenyzők jobban lássák, hogy mi történik az adott kanyar kijáratán, kell-e lassítaniuk. 

Tavaly is voltak súlyos balesetek, de a legnagyobb félelem nem vált valósággáForrás: AFP/Giuseppe Cacace

Az első tájékoztatásban arról számoltak be, hogy a rendszert a Forma-2-ben tesztelik először, amelynek szabadedzése már véget ért. Arról nem szól a fáma, hogy már az F1-esek első gyakorlásán bevetik-e, de ha nem érkezik rá komoly panasz, akkor alighanem igen, hiszen ezen a hétvégén van rá a legnagyobb szükség. Ha beválik, akkor könnyen lehet, hogy más városi pályákon is látunk hasonlót.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK