Társoldalunk:
Hírlevél

Wolff láncfűrésszel oldaná meg a Mercedest sújtó problémákat

2022.03.23. 18:29

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke érdekes ötlettel állt elő az istállót hátráltató egyik probléma megoldására, majd komolyra fordítva a szót elmondta, jelenleg nem fejleszteni, hanem megérteni akarják az idei autójukat. Lewis Hamilton úgy véli, ha nem találnak megoldást a Szaúd-arábiai Nagydíjra, ott is nagyon nehéz helyzetben lehetnek.

A Bahreini Nagydíjon a Ferrari és a Red Bull nyomát csak bottal ütő, utóbbi kettős kiesése miatt mégis dobogós helyezést szerző Mercedes csapatfőnöke a szezonnyitót követően elmondta, egyelőre nem gondolnak a világbajnoki címekre, mert nincsenek abban a helyzetben, ehelyett futamról futamra tekintenek előre, miközben próbálják megoldani a gondjaikat.

A W13-as a közvélekedés szerint nem rossz versenyautó, csak az ebben a szezonban visszatérő pattogás jelensége miatt nem tudják kiaknázni a benne rejlő potenciált, és minden azon múlhat, hogy mikorra lesznek úrrá a problémán. A csapat folyamatosan dolgozik azon, hogy ez minél előbb megtörténjen, de a szezon második versenyhétvégéje sok jóval még nem kecsegtet neki.

A Mercedes egyelőre nem tudja kihozni az autójából, ami szerinte benne vanForrás: AFP/Mazen Mahdi

Ennek oka, hogy Szaúd-Arábiában a világ leggyorsabb utcai pályáját hozták össze a tervezők (összességében is csak Monza gyorsabb a dzsiddai körnél), a pattogás pedig nagy sebességnél jelentkezik, így aztán a szezon második futamán is vélhetően fokozottan jelen lesz.

Lewis Hamilton a Mercedes bahreini futam utáni sajtóbeszélgetésén úgy vélte, emiatt sok jóra nem számíthatnak Dzsiddában.

„[A delfinezés] egyértelműen nem pályaspecifikus, mert már Barcelonában is ezzel a problémával küzdöttünk. Ott nem volt annyira huplis az aszfalt, mint Bahreinben, de a probléma egyértelműen fennállt. Bahrein ennek tetejébe huplis pálya, és ott vannak a hosszú egyenesek. Arra számítunk, hogy a következő versenyen, amelyen ennél is sokkal hosszabbak az egyenesek, ugyanez lesz a problémánk, hacsak meg nem oldjuk addig. A háttérben rengeteg elképesztően intelligens ember dolgozik éjt nappallá téve, hogy előálljon a megoldással. Nem sűrűn cseleszünk meggondolatlanul, helyette mindent alaposan kielemzünk, mielőtt döntéseket hozunk."

„Ez nagy probléma, Forma-1-es autóval soha korábban nem tapasztaltam. Az autókat nem arra tervezik, hogy így ugráljanak le és fel, úgyhogy az ember leszorítóerőt nyer, majd veszít, nyer és veszít minden alkalommal, amikor fel és le megy. Bahreinben egy kicsit simábbá tettük a dolgot, mert előtte nem volt valami kényelmes a hátnak és a nyaknak, de ott már sokkal jobb volt és remélhetőleg egyre jobb lesz" – nyilatkozta a hétszeres világbajnok.

A pattogás jobb lett a bahreini hétvégére, de azért így is nagyon visszavetette a MercedestForrás: AFP/Giuseppe Cacace

Az első versenyt a dobogó harmadik fokán záró brit úgy gondolja, amint sikerül orvosolni a gondjaikat, egyből gyorsabbak lesznek. „Végső soron csak a leszorítóerőt érinti, mert a pattogás miatt nem áll rendelkezésünkre elég leszorítóerő, és ezért nem tudunk közel kerülni a többiekhez. Az ő autójuk sokkal jobb tartományban van, és még ha nem is tudják ők sem kiaknázni a teljes leszorítóerejüket, többet képesek, mint mi, így aztán jobb köridőket is érnek el."

A másik, Mercedest érintő probléma, hogy Hamilton és Russell nagyon lassú volt a bahreini egyenesekben, aminek Wolff elmondása szerint nem a motorerő hiánya, hanem a nagy légellenállása az oka. Az istálló csapatfőnökének a szaúdi pályán még több gondot jelentő tényező megoldására is van ötlete. Könnyű csökkenteni az autó légellenállását, mert az ember csak fogja a láncfűrészt és darabokra vágja a hátsó szárnyat. A következő futamon, Dzsiddában ezt fogjuk tenni" – mondta viccelődve.

Az osztrák üzletember a pattogás javításáról is szót ejtett, és a probléma megértésének fontosságát hangsúlyozat ahelyett, hogy különböző fejlesztéseket kezdenének el felpakolni az autóra. „Új alkatrészek helyett inkább azt kell megértenünk, hogy miként szabadíthatjuk fel a teljesítményt, amiről úgy hisszük, vagy legalábbis azt reméljük, hogy ott van az autóban, mielőtt új alkatrészeket vetünk be a teljesítmény növelésére."

A Mercedes már csak a W13-as megértésétől is előreléphetForrás: AFP/Giuseppe Cacace

Wolff úgy érezte, Bahreinben tulajdonképpen a futamon is tesztelhettek, mert a középmezőnnyel szemben így is nagy előnyben vannak, a Ferrari és Red Bull ellen viszont egyelőre nincs esélyük.

„Új helyzet volt nekünk ez, mert bizonyos értelemben a senki földjén vagyunk, a harmadik-negyed és a hatodik hely között. Ennélfogva többet kísérletezhetünk, a kemény gumikkal kísérletezés szerintem megérte. Nagyon eltért az élen állok stratégiájától, és végül egyáltalán nem fizetődött ki, de köröket és kilométereket tettünk meg vele, amelyek alatt többet tanultunk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK