Társoldalunk:
Hírlevél

Vb-címek helyett a szakadék felé rohan Vettel és az Aston Martin?

2022.03.23. 11:00

Gerhard Berger és Ralf Schumacher is úgy látja, hogy nem a jó irányba tart a néhány éven belül a Forma-1-es világbajnoki címet megcélzó Aston Martin. A tulajdonos hozzáállása és az új csapatfőnök személye is probléma lehet.

Egyelőre nem úgy tűnik, hogy Aston Martin képes volt előrelépni a tavalyi, vártnál jóval gyengébbre sikerült szezonja után, az istálló háza táján végrehajtott átszervezések pedig többek szerint is inkább hátra, mintsem előre viszik a csapatot. A szezon előtt kinevezett új csapatfőnökről nincs túl jó véleménnyel Gerhard Berger, a német túraautó-bajnokság (DTM) főnöke, Lawrence Stroll istállótulajdonos pedig a pletykák szerint túlságosan belefolyik mindenbe.

Az Aston Martin egyelőre inkább hátrafelé lépett 2022-re, mintsem előreForrás: AFP/Ozan Kose

Már Otmar Szafnauer, a silverstone-i gárda menesztett csapatfőnökének szavai is sokatmondóak voltak. A román származású szakember a Bahreini Nagydíjon, immár az Alpine csapatfőnökeként elárulta, akkor döntött az Aston Matintól távozás mellett, amikor a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj után közölték vele, hogy a továbbiakban gyakorlatilag nem ő vezeti a csapatot, mert megfosztják az addigi felelősségi köreitől.

Szafnauer helyére januárban a 2014 óta a BMW motorsport-programját irányító Mike Kracket nevezték ki, akiről a korábban maga is a BMW-nek dolgozó, jelenleg a DTM-et vezető Gerhard Berger nincs túl jó véleménnyel. Az osztrák expilóta a Motorsport-Totalnak úgy nyilatkozott: „nem nyűgözte le" őt Krack a német túraautó-bajnokságban, majd a Bahreini Nagydíjon újságírók egy csoportjának kifejtette, mire is gondolt ezalatt.

„Csak elmondtam a véleményem. Az ott töltött éveim során a BMW soha nem volt konzisztensen versenyképes. Mindig azt lehetett látni, hogy egyik nap jó helyről rajtolnak, majd másnap nem tudják, hogy előző nap mitől voltak jók, és aznap már a rajtrács végén vannak, és annak sem tudják az okait. Amikor az ember hosszú időn keresztül ezt látja, megkérdőjelezi a projektet irányító embereket, ő pedig a projekt vezetője volt" – mondta Krackről.

Nem Mike Krack a megfelelő személy az Aston Martin csapatfőnöki pozíciójába?Forrás: Motorsport Images/Carl Bingham

Berger szerint mindez nem túl jó előjel, mert ha valaki már az F1-nél alacsonyabb szinten sem tud sikerre vezetni egy istállót (a BMW a DTM-ben 2016-ban volt legutóbb bajnok, az utóbbi két évben pedig mindössze négy futamot nyert), annak a királykategóriában még nehezebb dolga lesz. „A DTM nagyszerű, de a Forma-1 más liga – mondta Berger. – Itt a legjobbak között is a legjobbakra van szükség, ezt pedig nem látom. Elnézést, hogy egy kicsit direkten fogalmaztam, de megkérdeztek, és ez a véleményem."

De nemcsak Berger, hanem a korábban szintén az F1-ben versenyző, az utóbbi években televíziós szakértőként dolgozó Ralf Schumacher is belerúgott egyet az Aston Martinba, mondván a tulajdonosi konzorciumot vezető Lawrence Stroll nem jó irányba viszi a csapatot. „Túl sokat akarnak elérni túl gyorsan. Úgy tűnik, hogy a tulajdonos már a [technikai] megbeszéléseken is részt vesz, és megmondja az embereknek, hogy mit csináljanak. Ha valóban ez a helyzet, ez így nagyon nehéz lesz" – nyilatkozta Schumacher a sport1.de műsorában.

Ezek után a kanadai milliárdos fiába, a bahreini időmérőn a beugró Nico Hülkenbergtől fél másodperccel kikapó Lance Strollba is beleszállt egy kicsit. „Ez igazán kínos – értékelte az időmérős produkciót. – Strollnak fel kellene tennie magának a kérdést, hogy nem kéne-e találnia egy másik hobbit."

Lawrence Stroll a jelek szerint nem türelmesForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Lawrence Stroll 2019-ben nagy célokkal vette át az akkor még Force India néven futó, az érkezésével Racing Pointra átkeresztelt istálló irányítását, a 2021-es Aston Martinná és gyári alakulattá válástól pedig nem titkoltan azt várja, hogy néhány éven belül a világbajnoki címekért fognak csatázni. Ezzel szemben a csapat tavaly alulteljesített és csak hetedik lett a konstruktőri pontversenyben, az idei évet pedig borzasztóan kezdte. Az AMR22-es versenygép körönként több mint fél másodpercet veszít a pattogás jelensége miatt, de alapvetően nem sikerült a legjobban, amit jól mutat, hogy az istálló már egy, a jelenlegi modelltől merőben eltérő változatot tesztel a szélcsatornában.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK