Csak Hamiltonnak jár a keménykedés Verstappen részéről?

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 20: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 20, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Peter van Egmond/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Martin Brundle, a Sky Sports korábbi F1-es pilóta szakkommentátora szerint Max Verstappen feltűnően "jól viselkedett" Charles Leclerc-rel a Bahreini Nagydíjon vívott csatája során, ami igen nagy kontrasztban áll azzal, hogy miként versenyzett tavaly Lewis Hamilton ellen. A monacói úgy véli, kemény, de fair küzdelem volt, aminek az egyik felvonását egy elképesztő belső kamerás felvételen is újraélhetjük.

A drámai végjáték és a Red Bullok kettős kiesése mellett az idei szezon nyitófutama alighanem Charles Leclerc és Max Verstappen három körön át tartó csatájáról marad emlékezetes. Könnyen lehet, hogy ez csak az első felvonása volt a Ferrari monacói pilótája és a világbajnoki címvédő megannyi idei csörtéjének, és ha így van, szinte biztosan lesz köztük vitás eset, de egyelőre nagyon fair módon küzdöttek. Martin Brundle, a Sky Sports szakkommentátora meg is jegyezte, hogy mintha Verstappen tavaly Hamilton ellen nem így viselkedett volna.

Verstappen előzi Leclerc-t a bahreini célegyenesben Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

A futamot a pole pozícióból rajtolva vezető Leclerc először a 17. körben kellett védekezzen a második helyen haladó holland pilótával szemben, miután Verstappen a kerékcserét követően nagyon közel került hozzá (a Red Bull tanácsadója szerint, ha nem utasítják arra, hogy óvja a gumikat a kivezető körön, Leclerc elé tért volna vissza). Az egyes rajtszámú RB18-asnak sikerült is elmennie a 16-os rajtszámú Ferrari mellett, de Leclerc az állítható hátsó szárny segítségével a 4-es kanyar felé menet rögtön visszaelőzte, majd a következő körben eljátszotta ugyanezt. Verstappen aztán harmadszor is megelőzte őt a célegyenes végén, de ekkor már nagyon messziről vetődött be, ami miatt elfékezte a kanyart és Leclerc azonnal elment mellette.

A kettes kanyarban követni őt kiszámíthatóbb volt, mint amire számítottam és mint amit tavaly tapasztaltam, de így is nagyon szoros volt" – értékelte a csatát a futam utáni sajtótájékoztatón a versenyt megnyerő monacói, aki elárulta, hogy küszködött az energia-visszanyeréssel, ezért nem tudott akkora tempót autózni a célegyenesben (8. fokozatba sem váltott fel), mint szeretett volna, ám Verstappen harmadik próbálkozására úrrá lett a helyzeten.

Az első két előzés és visszaelőzés

Emellett Leclerc kifejtette, hogy miután látta, hogy Verstappen mindenképpen meg fogja előzni, nem is nagyon akart védekezni ellene az egyes kanyarban, hanem inkább arra játszott, hogy a négyesben legyen esélye visszaelőzni a Red Bullt. „Számítottam mind a három előzésére, nem lepett meg, sőt, még akartam is, mert tudtam, hogy ha nem előz meg a célegyenes végén, akkor megteszi DRS-sel a négyes kanyar felé.

Az egyik manővere meglepett, amelyiknél blokkolta a kerekét és eléggé későn mozdult. De akárhogy is, ez nem az én problémám volt."

Leclerc kijelentette, ínyére volt a késhegyre menő csata, amely során úgy érezte, Verstappen nagyon fair módon viselkedett ellene.

„Szeretem az ilyesfajta versenyzést. Ez kemény versenyzés, mint ahogy Max esetében a múltban is láthattuk. De én is agresszív vagyok abból a szempontból, ahogy más pilótákkal csatázom. Élvezem az efféle kemény, de fair küzdelmet. Nem gondolom, hogy bármi gond lett volna akármelyik előzésével."

Verstappen első előzése, majd Leclerc első visszaelőzése utóbbi sisakkamerájából. Remekül látszik, hogy Leclerc a célegyenesben milyen sokszor nézi a tükreit, majd a négyes kanyarban is folyamatosan jobbra nézeget, hogy lássa, Verstappen hol van hozzá képest

Mindez kisebbfajta felüdülés lehet azok után, hogy Verstappen a tavalyi szezonban ennél jóval keményebben bánt Lewis Hamiltonnal, a szezon végén pedig több olyan manővere is volt, amellyel vagy a sportfelügyelők (Szaúd-Arábia), vagy a versenytársai (Brazília) szerint átlépte a határt. Martin Brundle, a Sky Sports szakértőként tevékenykedő expilótájának is feltűnt, hogy Leclerc-rel szemben Verstappen nem így viselkedett.

„Nagyon érdekes volt nézni, ahogy lejátszották egymás között. Max belülre vágott az egyes kanyarban nyitott DRS-sel, kihasználva a szélárnyékot és óriási egyenesbeli tempót érve el a célegyenesben, majd későn fékezett – idézte fel a csatát Brundle szokásos verseny utáni jegyzetében. – Charles folyamatosan figyelte ezt a tükreiben, elfogadva az elkerülhetetlent, majd intelligens módon biztosítva, hogy ő legyen a második autó a DRS érzékelési pontján, aminek köszönhetően nyithatta a hátsó szárnyát a négyes kanyar felé, és visszavehette az első helyet."

Valójában még Leclerc volt az, aki az egyik alkalommal bevágott elé a négyes kanyar féktávján. Lenyűgöző lesz látni, hogy miként alakul ez a párharc a bajnoki csata kibontakozása során."

Mintha Hamiltonnal Verstappen kevésbé lett volna előzékeny a tavalyi szezonban Forrás: Daimler AG/LAT Images

Persze könnyen lehet, hogy Verstappen visszafojtott agresszivitása csak annak szólt, hogy mégiscsak a szezon első versenyét teljesítették, és a későbbiekben, ha már egyértelműen kirajzolódik, hogy adott esetben Leclerc-rel kell megküzdenie a világbajnoki címért, ő is agresszívabb lesz.