Csúnya pofonba szaladt bele a Red Bull a szezon első versenyén, egyik autójuk sem ért célba a Bahreini Nagydíjon. Max Verstappen és Sergio Pérez néhány körrel a leintés előtt esett ki műszaki hiba miatt, s bár a Ferrari erősebbnek tűnt náluk, a végelszámolásnál még nagyon hiányozhat az a 18 pont, amit a címvédő Verstappen elbukott.
Az első hírek arról szóltak, hogy a Magnetti Marelli által gyártott egyik benzinszivattyú romlott el és gátolta az üzemanyag felvételét a tankból, de az M4 Sport kommentátora, Wéber Gábor a gyártóhoz közel álló forrásokra hivatkozva úgy tudja, nem itt kell keresni a hibák okát.
„A Magneti Marellihez közel álló forrásaim szerint a saját gyártású benzinpumpájuk jól működött, helyette a Honda motor egyik nyomásszabályozó szelepe romolhatott el mindkét autóban, ami miatt az 500 bar nyomással működő befecskendezőfúvókák helyett az üzemanyag visszaáramlott a benzintankba" – írta Facebook oldalán.
A szivattyúk ugyan dolgoztak, de a motorba így mégsem jutott benzin.
„Verstappen esetében folyamatosan romlott a helyzet, míg Pereznél egyik pillanatról a másikra maradt teljesen nyitva a szelep."
Ugyanakkor hozzátette, „mivel az infó az egyik erősen érintett féltől származik, így nem lehet mindjárt készpénznek venni, ezzel együtt ez egy helyes megfejtése lenne a problémának."
A Red Bullt az idei évtől papíron nem az F1-ből kilépő Honda látja el motorokkal, hanem a japánok támogatásával üzemeltetik az erőforrást. Az erőforrások esetében a legjelentősebb változás az a 2022-szezonra, hogy ezentúl 10% bioetanol-tartalmú-benzinnel kell működniük, ami okozhat ehhez hasonló meghibásodásokat.
Az Autosport csütörtökön úgy értesült, a Red Bull kielégítő magyarázatot és megoldást talált a problémára, a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjra el is készülnek a korrekcióval.