Mégsem egy beszállítónál, hanem a Hondánál kell keresni a Red Bull-blama okát?

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 20: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing prepares to drive on the grid prior to the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 20, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull műszaki hibák miatt pont nélkül zárta a szezonnyitót, s bár a vizsgálatok egyelőre nem állapítottak meg konkrétumot, az M4 Sport kommentátora úgy értesült, a Honda oldalán romolhatott el az egyik alkatrész és nem az egyik beszállítónál.

Csúnya pofonba szaladt bele a Red Bull a szezon első versenyén, egyik autójuk sem ért célba a Bahreini Nagydíjon. Max Verstappen és Sergio Pérez néhány körrel a leintés előtt esett ki műszaki hiba miatt, s bár a Ferrari erősebbnek tűnt náluk, a végelszámolásnál még nagyon hiányozhat az a 18 pont, amit a címvédő Verstappen elbukott.

Az első hírek arról szóltak, hogy a Magnetti Marelli által gyártott egyik benzinszivattyú romlott el és gátolta az üzemanyag felvételét a tankból, de az M4 Sport kommentátora, Wéber Gábor a gyártóhoz közel álló forrásokra hivatkozva úgy tudja, nem itt kell keresni a hibák okát.

A címvédő Verstappen a 2. helyről esett ki az első futamon Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

„A Magneti Marellihez közel álló forrásaim szerint a saját gyártású benzinpumpájuk jól működött, helyette a Honda motor egyik nyomásszabályozó szelepe romolhatott el mindkét autóban, ami miatt az 500 bar nyomással működő befecskendezőfúvókák helyett az üzemanyag visszaáramlott a benzintankba" – írta Facebook oldalán.

„Verstappen esetében folyamatosan romlott a helyzet, míg Pereznél egyik pillanatról a másikra maradt teljesen nyitva a szelep."

Ugyanakkor hozzátette, „mivel az infó az egyik erősen érintett féltől származik, így nem lehet mindjárt készpénznek venni, ezzel együtt ez egy helyes megfejtése lenne a problémának."

A Red Bullt az idei évtől papíron nem az F1-ből kilépő Honda látja el motorokkal, hanem a japánok támogatásával üzemeltetik az erőforrást. Az erőforrások esetében a legjelentősebb változás az a 2022-szezonra, hogy ezentúl 10% bioetanol-tartalmú-benzinnel kell működniük, ami okozhat ehhez hasonló meghibásodásokat.

Az Autosport csütörtökön úgy értesült, a Red Bull kielégítő magyarázatot és megoldást talált a problémára, a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjra el is készülnek a korrekcióval.