Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, Charles Leclerc és Carlos Sainz is értékelte a Ferrari Bahreini Nagydíjon aratott kettős sikerét. A Scuderia csapatfőnöke nehezebb versenyre számított, a monacói pilóta a mérnökeit akarta csőbe húzni, spanyol csapattársa pedig úgy véli, rengeteg munka vár még rá, hogy összhangba kerüljön az idei autóval.

A Ferrari csapatfőnöke sem számított arra, hogy ennyire magabiztosan fogják tudni maguk mögött tartani a Red Bullt a Bahreini Nagydíjon, hiszen Charles Leclerc Max Verstappen kiesése előtt is biztos előnnyel vezetett, és alighanem holland riválisának technikai problémái nélkül is nyert volna.

A pályafutása harmadik győzelmét szerző monacói pilóta összehasonlította két korábbi, még 2019-ben aratott sikerét a mostanival, majd elárulta, nagyon aggódott, nehogy megismétlődjön vele az, ami három évvel korábban.

Leclerc végig kontroll alatt tartotta Verstappent Forrás: AFP/Mazen Mahdi

„Ez fantasztikus, a kettős győzelem váratlan eredmény. Nagyszerű verseny volt – örömködött a futam után Mattia Binotto a Sky Sportsnak. – Charles jól védekezett, és olyan jó volt látni őt csatázni és küzdeni az első helyért és a győzelemért.

Charles finoman bánt a gumikkal és jól kezelte azokat. Jól érezte magát, úgyhogy a legkönnyebb az volt, hogy kint maradjon és próbáljuk megerősíteni a helyünket."

Binotto tudja, hogy a kettős győzelemhez szerencsére volt szükségük, az viszont egyáltalán nem a szerencse számlájára írható, hogy erőből győzték le a Red Bullt.

A Scuderia csapatfőnökét meglepi, hogy ennyivel gyorsabbak voltak a riválisnál.

„Nem számítottam erre, helyette arra számítottam, hogy a Red Bull még erősebb lesz. Szerintem azok is voltak, de talán gondjuk akadt a fékrendszerrel. Az első etapban [Verstappen] nagyon gyors volt, használt gumikon tartotta Charles új gumis tempóját, ami miatt aggódtunk is. De végül jó, következetesen teljesített versenyünk volt, amelyen próbáltuk hazahozni az autót."

A Ferrari minden téren tökéletes munkát végzett Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

A svájci olaszt a Ferrari csapatfőnökeként rá nehezedő nyomásról is kérdezték, mire elmondta, hogy „A nyomás nagyon-nagyon nagy, de meg kell próbálnunk arra koncentrálni, amit csinálunk, és megfeledkezni a nyomásról, máskülönben túl nagy lenne stressz. Úgy jöttünk ide, hogy a teljesítményre koncentrálunk, próbálunk tiszta versenyt futni, a pilóták pedig elvégezték a munkát."

Leclerc mostanra érettebb, de azért viccelődött egy kicsit

A monacói pilóta negyedik idényét kezdte a Ferrari színeiben, de a négyből ez csak a második, amelyben nyerni is tud a maranellóiakkal. Legutóbb a 2019-es Olasz Nagydíjon pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokáról, előtte pedig Spában ünnepelhette pályafutása első F1-es sikerét. A Sky Sports riporterének kérdésére elmondta, a mostani sikere más, mint a három évvel korábbiak.

Az is elképesztő érzés volt, Monzában nyerni nagyon különleges, de ma mindent jobban az irányításom alatt tartottam, és jó érzés volt. Voltak feszült pillanatok a pályán Max-szal az első kiállás után, majd a biztonsági autós újraindítás során, de mindent jól kezeltünk és hazahoztam a győzelmet."

Két és fél éve nyert legutóbb Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

Leclerc úgy vélte, a verseny végi biztonsági autós újraindításnál akkor is megtartotta volna a vezetést, ha Verstappen nem küzd az autója irányításával. „Nem hiszem, hogy elém kerülhetett volna, de soha nem lehet tudni. Nagyon jó volt az újraindulásom, úgyhogy mindenképpen nehéz lett volna megelőznie. Utána nagyon jó ritmust autóztam. Amikor volt előnyöm, tudtam, hogy többé-kevésbé képes vagyok menedzselni a különbséget. De a csata köztünk trükkös volt."

A háromszoros futamgyőztesnek még arra is maradt kapacitása, hogy néhány kanyarral a célbaérés előtt megpróbálta ráhozni a frászt a Ferrari mérnökeire, ugyanis úgy döntött, megpróbálja elhitetni velük, hogy ugyanaz történik, mint 2019-ben, amikor magabiztosan vezetett Bahreinben, de végül műszaki probléma miatt lelassult és csak harmadik lett.

– nyilatkozta mosolyogva. – Már 10-15 körrel korábban ott volt ez a fejemben és reménykedtem, hogy nem lesz semmi problémám. Utána láttam Maxot, ezért mondtam magamban [az autónak], hogy „gyerünk, ne hagyj cserben", és nem hagyott, ami nagyszerű."

Leclerc és Verstappen csatája az első kerékcserék után

Sainz legnehezebb ferraris hétvégéjén van túl

Csapattársával ellentétben a maranellóiak kötelékében második idényét kezdő spanyol pilóta nemhogy gyorsabb nem volt nála, de tartani sem tudta Verstappen tempóját. Sainz szinte a teljes hétvégén elmaradt Leclerc-től, elmondása szerint pedig kissé paradox módon ez volt a legrosszabb hétvégéje a csapattal, amelyen így is második lett.

„Remek nap ez a csapatnak, úgyhogy mindenkinek gratulálnom kell, beleértve a gyárban dolgozókat is.

Beletettük a munkát. Nagyszerű nap volt, most itt az ideje ünnepelni, aztán pedig leszegett fejjel menni tovább" – kezdte értékelését, majd rátért a problémáira.

Sainznak nem volt jó hétvégéje, de a második hellyel elégedett lehet Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

„A mai nap megerősítette, hogy ez a hétvége egyáltalán nem volt egyszerű nekem. Egész hétvégén nem volt meg a tempóm, kivéve a Q2-t és Q3-at, ahol sikerült nagyon erős köröket autóznom és harcban lennem a pole pozícióért.

A pozitívum, hogy a Ferrarinál töltött legnehezebb hétvégémen is második lettem. Most ideje leszegnem a fejem és az első helyezésekért harcolni."

A Ferrari értelemszerűen a konstruktőri verseny éllovasaként utazhat a hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínére, míg az egyéni összetettben Leclerc és Sainz foglalja el az első két helyet.