Vágólapra másolva!
A Haas szolgáltatta a Bahreini Nagydíj időmérőjének egyik legnagyobb meglepetését, ám más-más okokból, de Kevin Magnussen és Mick Schumacher egyaránt szerepelhetett volna ennél is jobban. Az istálló csapatfőnöke azonban biztos benne, hogy nem ez volt a csúcspont.

Bár a szabadedzéseken az Alfa Romeóhoz hasonlóan a Haas esetében is voltak arra utaló jelek, hogy akár kifejezetten szép eredményre is képesek lehetnek, Kevin Magnussen 7. helye így is meglepetésnek számított a Breini Nagydíj időmérőjén. Az amerikai istálló a 2019-es Brazil Nagydíj óta először jutott be a Q3-ba, és az is ugyanekkor fordult elő utoljára, hogy mindkét autóval elérték a Q2-t.

Forma-1, Max Verstappen, Kelly Piquet
Forma-1, Daniel Ricciardo, szurkoló, szelfi
Forma-1, Günther Steiner
Forma-1, Pierre Gasly, szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappe, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, George Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Horner, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Csou, Alfa Romeo
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ricciardo, McLaren
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Max Verstappen, Kelly Piquet
Forma-1, Daniel Ricciardo, szurkoló, szelfi
Forma-1, Günther Steiner
Forma-1, Pierre Gasly, szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappe, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, George Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Horner, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Csou, Alfa Romeo
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ricciardo, McLaren
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Max Verstappen, Kelly Piquet
Forma-1, Daniel Ricciardo, szurkoló, szelfi
Forma-1, Günther Steiner
Forma-1, Pierre Gasly, szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Sergio Pérez
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappe, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nico Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, George Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Horner, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Hamilton, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, időmérő, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Csou, Alfa Romeo
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Mohammed bin Szulajm
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ocon, Alpine
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Ricciardo, McLaren
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Leclerc, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Sainz, Ferrari
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, időmérő, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull

A dán pilóta szereplése pedig azért is meglepetés, mert pár hete még egyáltalán nem arra készült, hogy idén a Forma-1-ben fog szerepelni, és fizikálisan még nincs ideális állapotban. Ráadásul ezt leszámítva sem volt kihívásoktól mentes a kvalifikációja.

Volt egy sejtésünk, hogy elég jó lehet [az időmérő]

nyilatkozta a nemzetközi média néhány képviselőjének. – A kvalifikáció aztán önmagában egy újabb teljes hullámvasút volt a problémáinkkal, majd azzal, hogy a Q2-ben és a Q3-ban nem tudtunk egynél több gumiszettet használni. Nem is tudtuk, hogy a Q3-ban ki képesek leszünk-e újra menni, szóval ezek után a hetedik hely nagyon klassz a futamra.”

A közvetítésbe is bejátszották azt a rádióbeszélgetést, amelyben mérnöke arra kérte Magnussent, hogy legyen óvatos, mert gond van a hidraulikus rendszerrel. Ennek következtében a dán versenyző nem mindig tudta saját kezébe venni a sorsát.

Hidraulikaszivárgást fedeztünk fel, amit [a szerelők] megjavítottak, de csak az [időmérő] utolsó szakaszára tudták megcsinálni – magyarázta. – A Q2 első gyorsköre után találtunk rá, és nem tudtunk újra kimenni. Ott ültem az autóban, miközben ők szereltek, és reménykedtem, hogy senki nem javít túl sokat.

[Végül] bejutottunk a Q3-ba, én pedig még mindig bíztam benne, hogy időben helyrehozzák egy körre, ami sikerült is.”

Bár a gondokat végül úgy-ahogy valóban orvosolták, minden negatív következményt nem tudtak elhárítani. Ennek tudatában vélhetően ki lehet jelenteni, hogy köridő tekintetében mindenképpen maradt még az autóban.

Magnussent technikai problémák hátráltatták Forrás: AFP/Mazen Mahdi

„A teljes kivezető körömben ugyanabban a fokozatban, négyesben kellett maradnom – folytatta Magnussen. – Ekkor nem tudtam gyorsan menni, és megfelelő állapotba hozni a gumikat, szóval néhány ponton nem volt optimális a helyzet, de így is megvan a hetedik hely, úgyhogy nagyon boldogok vagyunk.”

A 29 esztendős versenyző így nagyon optimistán várhatja a futamot, és az autó teljesítménye miatt nem is aggódik igazán. Azt viszont nyilvánvalóan ő sem felejtette el, hogy bár a mostani hétvége eddig simán ment, a tesztek során rengeteg műszaki hibával szembesültek.

A futamon minden bizonnyal a megbízhatóság kelti a legnagyobb aggodalmat

– vélekedett. – Nem annyira a tempó, az egyensúly, a gumikopás vagy a stratégia a lényeg, sokkal inkább az, hogy célba érjünk. Ha pedig eljutunk a végéig, biztos vagyok benne, hogy jó pozícióban fogjuk befejezni [a versenyt].

Magnussen mellett a Haas csapatfőnöke is érthető módon elégedetten nyilatkozott az időmérő leintése után. Günther Steiner méltatta a 2020 után visszatérő pilótáját, és úgy véli, a körülmények ismeretében később még ennél is jobb teljesítményre lesz képes.

El tudják képzelni, mit fog művelni hat vagy hét verseny múlva, amikor ugyanolyan [állapotban] lesz, mint a többi pilóta? – idézi azAutosport. –Szerintem jó formában tért vissza, de őszintén meg vagyok győződve arról, hogy ennél is többet fog nyújtani. Az ember nem lehet rögtön száz százalékos állapotban, miután beül ezekbe az F1-es autókba. Éppen ezért nagyon optimista vagyok az egész csapat jövőjét illetően.

Ami Mick [Schumachert] illeti, ő megtanul majd küzdeni ezen a szinten, ami egy másik szint a tavalyihoz képest, Kevin pedig még magasabbra fogja tenni a lécet, hiszen csak most veszi fel újra a ritmust.”

A Haas lényegében teljes mértékben feláldozta a tavalyi szezonját annak érdekében, hogy az új szabályrendszerben előrelépjenek, ám ekkora ugrásra alighanem kevesen számítottak. Steinert azonban nem lepte meg a mostani szereplés.

Steinert nem érte meglepetésként a Haas kiváló szereplése Forrás: AFP/Mazen Mahdi

„Reménykedtem benne, és számítottam rá – szögezte le. – Ezért dolgoztunk, és mindig azt mondtam, hogy 2022-ben visszatérünk, és tényleg sikerült. Ez nem rajtam múlik, hanem a csapaton, és mindenki hitt a küldetésben, emellett a legtöbben velünk maradtak. Engedjük el 2021-et, és koncentráljunk 2022-re!

Bár most a Haasnál joggal lehetnek elégedettek, nem könnyű elfelejteni, hogy tavaly már-már megalázó és nevetséges módon lógtak ki lefelé a mezőnyből. Emiatt többen is bírálták az amerikai alakulat hozzáállását, ám az olasz szakembert mindez hidegen hagyja.

Azt mondanak és annyit kritizálnak, amit és amennyit akarnak – reagált a felvetésre. – Úgy gondolom, hogy nekünk megvan az az előnyünk, hogy ha Gene [Haas, a csapat tulajdonosa] beleegyezik, akkor ezt tesszük. Előállunk egy tervvel, amelyet aztán végrehajtunk, és ez eddig legtöbbször nagyon jól sikerült. Nyilvánvalóan voltak nehézségeink, mint például 2021-ben, de tudjuk, hogy miért. Mindig azt mondtam, hogy legyünk tisztában azzal, hogy miért vagyunk ott, ahol vagyunk. Ez nem volt meglepő számunkra, úgyhogy nem igazán érdekel, hogy mások mit mondanak.”

A Haas talán egyetlen csalódott tagja Schumacher lehet (meg persze az őt segítő csapattagok). A német pilóta ugyan pályafutása során harmadszor bejutott a Q2-be, de ott csak a 12. pozícióban végzett, hiába volt meg a kellő tempó az autóban.

Egyértelműen elérhető volt a Q3, és csalódott vagyok, hogy nem jutottam be

– értékelt az F1 TV-nek. –Tudjuk, hogy megvan bennünk a potenciál, most már csak össze kell raknunk a következő huszonkét versenyre.”

Schumacher csalódodtt, hogy nem jutott be a Q3-ba Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Schumacher mind a Q1-ben, mind a Q2-ben Magnussen mögött végzett, utóbbiban ráadásul több mint fél másodpercet kapott tőle. Ennek következtében 281 ezreddel lemaradt a továbbjutásról, aminek szerinte nem egy konkrét oka volt.

Úgy vélem, több dolog is közrejátszott

– jelentette ki. – Egyszerűen nem éreztem a ritmust, de a futamon remélhetőleg jobb lesz. [Ezt követően pedig] huszonkét verseny áll még előttünk, szóval biztos vagyok benne, hogy lesz lehetőségünk [javítani].”

Ettől függetlenül egyáltalán nem kizárt, hogy a 23. születésnapját jövő hét kedden ünneplő versenyző élete első F1-es pontszerzésével ajándékozza meg magát. „Szerintem igen, ez reális – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Az autónk megvan hozzá, úgyhogy most már csak az apró részleteknek kell összeállniuk, és pontszerzők leszünk.”