Mindkét Red Bull ugyanazon probléma miatt eshetett ki, Verstappen kritikusan értékelt

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Verstappen, Red Bull
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 20: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 locks a wheel under braking during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 20, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke szerint mindkét pilótája vesztét ugyanaz a probléma okozhatta a Bahreini Nagydíj végén, de még ki kell vizsgálniuk, hogy pontosan mi volt ez. Verstappen úgy véli, ilyesminek nem lenne szabad előfordulnia.

Max Verstappen három, Sergio Pérez pedig egy körrel a vége előtt volt kénytelen feladni a Bahreini Nagydíjat, így meglepetésre mindkét Red Bull kiesett a szezon első futamán. A korábban a győzelem esélyesének tartott holland pilóta már korábban bajba került, de úgy tűnt, hogy a második hely azért meglehet neki, ám végül az 54. körben lelassult és a bokszutcába hajtott.

Kiesésével a szintén gondokkal küzdő csapattársa feljött a harmadik helyre, amit valószínűleg meg is tudott volna tartani az őt keményen támadó Lewis Hamiltonnal szemben, ám az utolsó kör elején őt is utolérte a végzete. A Red Bull csapatfőnöke szerint nem kizárt, hogy ugyanaz a probléma vetett véget mindkét pilóta versenyének.

Így "állt meg" a Red Bull Verstappen alatt

„Brutális véget ért számunkra ez a futam. Úgy tűnt, hogy jó sok pontot szerezhetünk, de mindez elpárolgott az utolsó néhány körben.

– nyilatkozta Christian Horner a Sky Sportsnak, majd elárulta, hogy Verstappen kormányproblémája egy különálló gond volt, így a címvédő nem amiatt esett ki. – A kormányprobléma attól keletkezett, hogy az autót az utolsó kiállásnál leejtették a földre, és ez szerintem megrongálta a kormányösszekötőt, emiatt egy kicsit más lett a kormányzás balról jobbra."

Horner kizárta, hogy Pierre Gasly kigyulladt Alpha Taurijának problémája összefüggésben lenne az ő műszaki gondjaikkal, majd arra a felvetésre, hogy tegnap este az FIA engedélyével hozzányúlhattak az autóhoz, ismét elmondta, hogy egyelőre nem tudják, pontosan mi volt a probléma. „Voltak más gondjaink, amelyekkel tisztában voltunk, és csak duplán le akartuk ellenőrizni ezeket – ismertette a szombati túlóra okait. – Amíg szét nem szedjük az autókat, addig nem tudjuk, hogy pontosan mi okozta a problémát, de én azt gyanítom, hogy mindkét autón ugyanaz romlott el."

Az Alpha Tauriban más probléma léphetett fel Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Verstappen ehhez nem sokat tudott hozzátenni, arról azonban részletesen beszélt, hogy milyen érzés volt vezetni az autót az utolsó kerékcsere után.

Ezért is volt olyan rossz az újraindításnál az elrugaszkodásom, mert a gázra akartam lépni, de nem tudtam nyitni a kormányon, mert be volt ragadva. Nagyon kemény volt, több problémával szembesültünk."

A címvédő a maga nyers őszinteségével úgy vélte, a mai Forma-1-ben műszaki problémával kiesni már nem ugyanaz, mint régen. „Természetesen nem ezt akarja az ember. A tempónk sem volt nagyszerű, meg kell értenünk, hogy miért. Sok mindent ki kell elemeznünk.

Az utolsó körben az első kanyarban a motor leállása miatt megpördülő Sergio Pérez elmondta, ő is már korábban elkezdte érezni, hogy valami nincs rendben. „A kiesés előtt néhány körrel már elkezdtem motorerőt veszíteni, a motor időnként kihagyott, szóval tudtuk, hogy problémánk van, majd azt is, hogy mi történt Max-szal. Sajnos az utolsó körben jött a gond, különben a dobogón lehettünk volna. Visszatartottuk Lewis-t, ami kemény volt, nagyon gyorsan ment a végén. Sajnálatos, hogy nem jöttünk be a harmadik helyen."

Horner szerint a Ferrarit sehogyan sem tudták volna elkapni Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Christian Horner még hozzátette, hogy természetesnek tartja Verstappen csalódottságát, hiszen „kinézett neki egy kényelmes második hely", a teljesítményükről pedig elmondta, hogy ma nem volt elég a Ferrari legyőzéséhez.

Felvettük velük a harcot, Max kétszer előzött az első kanyarban, de nem tudta megtartani a vezetést a négyesben. Viszont megpróbálta. Frusztráló így végezni, Sergiónak is brutális ez. Az utolsó körben maga mögött tartotta Lewist az első kanyarban, utána viszont sajnos jött a probléma és semmit nem tehetett."

Verstappen: kétszer is az élre kerülhettem volna

Valószínűleg a végkifejlet szempontjából semmin sem változtatott volna, de a holland pilóta második kiállása után dühös volt, amiért a csapat arra kérte, hogy óvatosan bánjon a gumikkal a kivezető körben, mivel így nem tudott a nála egy körrel később kereket cserélő Leclerc elé kerülni. „Kétszer is elé kerülhettem volna" – jelentette ki a Sky Sportsnak, utalva arra, hogy már az első kiállása után is túl óvatos volt. Más kérdés, hogy Horner szerint ez akkor sem változatott volna semmin, ha nem esnek ki a végén.

Verstappen nagyot csatázott Leclerc-rel, de végül a monacói maradt az élen Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

„Ezek mindig apróságokon múlnak. Úgy érezte, hogy tehetett volna többet, és szerintem egy kicsit gyorsabb kiállással nagyon-nagyon közel kerülhetett volna,

Egyszerűen gyorsabb volt ma az autójuk, ezért gratulálunk nekik a kettős győzelemhez. Kemény, hogy nem szereztünk pontot, de az pozitívum, hogy versenyképes autónk van, amivel a verseny különböző pontjain a győzelemért harcoltunk. Gyorsan a végére kell járnunk ezeknek a problémáknak, a szezon nagyon hosszú, 23 versenyes. Magunk mögött kell hagynunk ezt és a következő futamra kell koncentrálunk."

Verstappen egy kicsit nehezebben tudta a dolgok pozitív oldalát nézni, de elmondta, tisztában van vele, hogy azért a vb-cím nem úszott el. „A teljesítmény ott van, a mai nap ugyanakkor nem volt valami jó, valamilyen oknál fogva nem igazán tudtuk megmutatni, hogy mit tudunk, de van potenciál az autóban, az biztos, különben nem lettünk volna elöl, de már most rengeteg pontot veszítettünk egyetlen versenyhétvége alatt. Ez nem túl jó. Persze tudom, hogy egy kiesés még nem a világ vége, de jobb szerettem volna legalább 18 pontot szerezni."