Vágólapra másolva!
Max Verstappen és Charles Leclerc is ugyanazzal a problémával szembesült utolsó gyorskörében a Bahreini Nagydíj időmérőjén, emellett a világbajnoki címvédő pedig egy megingás miatt is időt veszített. A futamra ugyanakkor jó helyzetben lehet.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az időmérő utáni nyilatkozatában megjegyezte, hogy Max Verstappen „kicsit megingott" az utolsó kanyarban az utolsó gyorskörén, Helmut Marko, a bikások tanácsadója pedig számszerűsítette is ezt a megingást, és kijelentette,

a címvédő másfél tizedmásodpercet veszített.

Mivel 123 ezreddel kapott ki Charles Leclerc-től, enélkül akár a pole pozíció is összejöhetett volna neki, ám a monacói pilóta sem tudott mindent kihozni a Ferrariból, ugyanis Verstappenhez hasonlóan a gumikkal szenvedett.

Verstappen csak az egyik Ferrarit tudta legyőzni Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„Csak össze kellett rakni mindent. Azelőtt egy kissé zavaros volt a helyzet, mindig hibáztam itt vagy ott, az első körömben majdnem eldobtam az autót a hetes kanyarban, az eléggé trükkös volt. De többé-kevésbé sikerült mindent összeraknom” – nyilatkozta a Ferrari sajtóbeszélgetésén a karrierje tizedik pole pozícióját szerző monacói.

Marko elárulta, hogy a Red Bullnak sem jöttek jól a lehűlő hőmérsékletek, és hiába próbáltak az első szárny állításával úrrá lenni a helyzeten, ez teljes mértékben nem sikerült nekik. „Az első gumik vagy túl hidegek voltak a kör kezdetén, vagy túlmelegedtek a végére" – idézi az Auto Motor und Sport a 78 esztendős osztrákot.

Mindez akár az idei szezonra történt változtatások eredménye is lehet, a gumimelegítő paplanok ugyanis ettől az évtől az első és hátsó abroncsokat is csak 70 fokosra melegíthetik fel, a korábbi 100-80-as elosztás helyett.

Leclerc sem hozott ki mindent a gumikból Forrás: AFP/Mazen Mahdi

A futamra ugyanakkor fordulhat a kocka, Verstappen pénteki hosszú etapjai ugyanis meggyőzőbbek voltak a Ferrarikénál, és ma már a gumimelegítés sem fog senkinek gondot jelenteni. Emellett Marko elárulta,

a vörös autóknál 7 km/h-val magasabb csúcssebességük az alacsonyabb leszorítóerős hátsó szárnyuknak volt köszönhető,

amivel összességében nagyobb teljesítményt tudtak kihozni az autóból. Ez Verstappennek jól jöhet, ha nem tud előzni a rajtnál és a pályán kell támadnia a Ferrarit.

Örülnek, hogy visszatértek, de nincs hurráhangulat

Ami a Ferrarit illeti, Mattia Binotto csapatfőnök és Carlos Sainz is hangsúlyozta az időmérő után, hogy remek eredmény a pole és az, hogy ismét az első helyért csatáznak, de azért nem fognak örömtáncot járni, mert egyrészt még hosszú a szezon, másrészt a Ferrarinak amúgy is az élmezőnyben a helye.

Remek látni az új autókat, eléggé különbözőek és szerintem jól teljesítenek. Ez jó csata, nagyszerű itt lenni és meg kell próbálnunk élvezni – nyilatkozta Binotto a Sky Sportsnak. – Az elvárások ott vannak és mindig is ott voltak, mi támasztottuk azokat. De ez a Ferrari, mindenki ezt várja. A nehéz szezonok után nagyon keményen dolgoztunk a gyárban, a csapat nagyszerű és jó látni, hogy – legalábbis ma – jól teljesítettünk."

Binottónak tetszett, amit látott Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„A vasárnap egy másik nap lesz, jól tudom, hogy még keményebb lehet. A verseny hosszú és egy más helyzet, de legalább az időmérő megmutatta, hogy az autó jól teljesít. A szezon hosszú lesz, de [a világbajnoki csata] részesei akarunk lenni" – folytatta a svájci olasz.

„Egyetlen pillanatig sem hittük el, hogy könnyű lesz – mondta Sainz. – Nagyon sima időmérőnk volt, nem követtünk el hibákat. Vasárnap is így kell versenyeznünk.

Tudjuk, hogy mi vagyunk a Ferrari és visszatértünk oda, ahol lennünk kell, és nem lehetünk túlságosan izgatottak miatta. Ugyanakkor ez nyilvánvalóan jó hír és ma mindenki boldog lesz. De még hosszú a szezon, csak az első verseny első időmérőjén vagyunk túl."

Sainz az időmérőre rakta össze a tempóját Forrás: AFP/Mazen Mahdi

A harmadik rajtkockát megszerző spanyol azért is örülhetett, mert az időmérőre sikerült ledolgoznia a hátrányát Leclerc-rel szemben.

Őszintén mondom, voltak olyan szakaszok a hétvégén, amikor nagyon messze voltam, úgyhogy kicsit megkönnyebbültem, amikor az időmérőn a polc-ért harcoltam. Az utolsó nekifutásnál [Leclerc] nagyon jó kört ment. Mindent összerakott, ilyenkor pedig csak gratulálni kell és azt mondani a csapatnak, hogy jó munkát végeztek. Nagyszerű hír, hogy újra a pole pozícióért harcolunk, nekem ráadásul ez az első alkalom. Elég izgalmas és érdekes időszak elé nézünk."