Tényleg csak távolról szemlélheti a Mercedes a Red Bull-Ferrari csatát?

Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Russell, Mercedes, Red Bull
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen, followed by Mercedes' British driver Lewis Hamilton, drive during the first practice session ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 18, 2022. (Photo by OZAN KOSE / AFP)
Vágólapra másolva!
Egyelőre úgy néz ki, hogy a Red Bull és a Ferrari harcolhat a pole pozícióért, majd a győzelemért a Bahreini Nagydíj hétvégéjén. A Mercedes lemaradásának mértéke aggasztónak tűnik, de attól talán nem kell tartaniuk, hogy a középmezőny utoléri őket.

A múlt heti tesztek után számos kérdés foglalkoztatta a Forma-1-es közvéleményt, köztük minket is. Tényleg harcolhat futamgyőzelmekért a Ferrari? Valóban gyengélkedik a Mercedes? Mennyire rendeződhet át a középmezőny és a hátsó régió? Nos, azt nem állítjuk, hogy ezek bármelyikére is teljesen biztos választ kaptunk, de azt igen, hogy mindegyiknél sokkal közelebb kerültünk a megoldáshoz a Bahreini Nagydíj pénteki napján.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Russell, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari, Mick Schumacher, Haas, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ricciardo, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Ricciardo, Red Bull, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Albon, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Cunoda, Alpha Tauri, Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ricciardo, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Gasly, Cunoda, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Sainz, Ferrari
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ocon, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Aston Martin, hátsó lámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Nico Hülkenberg, Aston Martin, hátsó lámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Günther Steiner, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Laurent Mekies, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Russell, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari, Mick Schumacher, Haas, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ricciardo, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Ricciardo, Red Bull, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Albon, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Cunoda, Alpha Tauri, Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ricciardo, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Gasly, Cunoda, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Sainz, Ferrari
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ocon, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Aston Martin, hátsó lámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Nico Hülkenberg, Aston Martin, hátsó lámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Günther Steiner, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Laurent Mekies, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Russell, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari, Mick Schumacher, Haas, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ricciardo, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Ricciardo, Red Bull, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Albon, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Cunoda, Alpha Tauri, Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ricciardo, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Gasly, Cunoda, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hülkenberg, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Sainz, Ferrari
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Ocon, Alonso, Alpine
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Leclerc, Ferrari, Pérez, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Russell, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Lance Stroll, Aston Martin, hátsó lámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Nico Hülkenberg, Aston Martin, hátsó lámpa
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Günther Steiner, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Laurent Mekies, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a második szabadedzés sokkal mérvadóbb volt, mint az első. A délutáni gyakorláson Max Verstappen végzett az élen, de Charles Leclerc kevesebb mint 1 tizeddel maradt el tőle. A Mercedes hátránya viszont jóval nagyobb volt ennél, és most már alighanem tényleg kijelenthető, hogy a brackley-iek joggal kongatták a vészharangot a felkészülés után.

A versenyszimulációk során hasonló kép rajzolódott ki, bár a maranellóiak tempóját nehéz belőni.

A Mercedes viszont itt is komoly hátrányt hozott össze, és ezen a ponton már az a kérdés is felmerülhet, hogy mennyire kell hátrafelé figyelniük. George Russell nem véletlenül fogalmazott úgy, hogy akár az Alpha Tauri és az Alfa Romeo is gyorsabb lehet náluk.

És ha már a hinwili alakulatnál tartunk, ők a Haasszal egyetemben rendkívül bizakodóak lehetnek abban a tekintetben, hogy komoly előrelépésre számíthatunk tőlük a tavalyi idényhez képest. Velük ellentétben a McLaren, az Aston Martin és a Williams mérnökei vélhetően sokat vakarták a fejüket, ugyanis tavalyi önmagához képest mindhárom istálló kifejezetten rosszul kezdte a hétvégét.

A Ferrari visszatért, de a Red Bull az esélyesebb

A tesztek után más-más módon, de kommunikációjában mind a Ferrari, mind a Red Bull igyekezett elkerülni, hogy egyértelmű esélyesnek láttassák magukat. A maranellóiak kerek-perec kimondták, hogy a bikásokat tartják favoritnak, míg a másik oldalon azt szajkózták, hogy bár optimisták, de ők sem tudják, hogy mire számítsanak.

A második szabadedzés alapján talán mindkét alakulatról kijelenthető, hogy nem beszéltek mellé,

ugyanis a Red Bull egy fokkal valóban gyorsabbnak tűnik a Ferrarinál, de egyelőre egyáltalán nem tűnik akkorának az előny, hogy Verstappen unalomba fullassza az időmérőt és a futamot.

Verstappen csak épphogy verte meg Leclerc-t a második szabadedzésen Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Az egykörös tempót tekintve mindössze 87 ezred volt a differencia a holland versenyző és Leclerc között, ami nyilvánvalóan simán megfordítható különbség, amennyiben az olasz istálló nagyobbat lép előre, mint riválisa. Nem véletlen, hogy a címvédő nem volt elbizakodott, és Christian Horner csapatfőnök is dicsérte a Ferrari sebességét, a másik oldalon pedig a monacói versenyző hangsúlyozta, hogy van még benne tartalék.

Ezen a ponton érdemes kitérni a mostani és a tavalyi köridők összehasonlítására. A tesztek alapján úgy tűnt, hogy Bahreinben az átlagosnál nagyobb lesz az eltérés a kettő között, ám a második tréning alapján mégsem ez a helyzet. Verstappen mostani leggyorsabb köre ugyanis csupán 1,091 másodperccel maradt el a 2021-es második szabadedzés, szintén általa futott legjobb idejétől.

Mindezt ráadásul úgy, hogy idén eggyel keményebb keverékeket használnak.

Persze gyorsan tegyük hozzá, hogy ezen a téren az időmérő lesz az igazán mérvadó, és Verstappen tavaly közel 3 másodpercet gyorsult a kvalifikáció utolsó szakaszára, ráadásul az autója közben megsérült. A másik fontos tényező pedig az időjárás, hiszen a tavalyi péntek jóval melegebb volt az ideinél, így most kevésbé kellett számolni az abroncsok túlmelegedésével.

Ami a versenyszimulációt illeti, bár a Ferrari tempóját nehéz megítélni, hiszen Leclerc mindössze két kört teljesített, talán így is kijelenthető, hogy a futamot a Red Bull várja nagyobb esélyekkel. Miután az első mért körükben Verstappen és Leclerc szinte teljesen azonos időt autóztak, a holland pilóta még további két körön keresztül tartotta ezt a tempót, míg a monacói már a következő körében jelentősen visszaesett, és nem kizárt, hogy pont emiatt tért vissza a boxutcába.

Persze itt sem lehet biztosra menni, és nem kizárt, hogy vasárnapra fordul a kocka. Már csak azért is, mert, ahogyan rendszerint igyekszünk hangsúlyozni, nem ismerjük a motorüzemmódot, valamint az üzemanyagszintet.

Ráadásul a Ferrarinak taktikai előnyt jelenthet, hogy a jelek szerint hasonló forgatókönyv játszódhat le, mint számos tavalyi futamon, csak akkor a Mercedes volt a maranellóiak (feltételezett) szerepében.

Ezalatt azt értjük, hogy Sergio Pérez egyelőre sokkal jobban elmarad csapattársától, mint Carlos Sainz, így ha a spanyol versenyző és Leclerc legalább közel tud maradni Verstappenhez, akkor a két csapattárs stratégiájának szétválasztásával nehéz helyzetbe hozhatják a Red Bullt.

A gumikról ezen a ponton is érdemes beszélni, hiszen sokkal kevésbé koptak, mint a tavalyi második szabadedzésen (utóbbit az akkori esélylatolgatásunkban lehet megtekinteni). Verstappen akkor nyolc kör alatt több mint másfél másodpercet lassult,

most pedig a kilenc mért kör alatt a legjobb és a legrosszabb idejének különbsége nem érte el a 7 tizedet.

Persze az éremnek, mint oly sokszor, ezúttal is két oldala van. Ahogyan már említettük, nem szabad elfelejteni, hogy a tavalyinál eggyel keményebb keverékek, valamint az eltérő hőmérsékleti adatok is a mostani gumiknak kedveznek, ebből a szempontból mindenképpen.

Mi történik a Mercedesszel?

A teszteken jól látszott, hogy a Mercedes a többieknél nagyobb mértékben pattog az egyenesekben, ennek ellenére sokan nem hitték el, amikor komoly gondokról beszéltek. Verstappen még oda is szúrt nekik, miután Lewis Hamilton kijelentette, jelenleg nem a győzelmekért harcolnak.

Természetesen végleges választ csak az időmérő, illetve a verseny fog adni, de nagyon úgy néz ki, hogy a tavalyi évvel ellentétben ezúttal nem tudtak mindent kijavítani az idénynyitóra. A felvételeken egyértelműen kivehető volt, hogy a W13-asra továbbra is jellemző a delfinezés. Ennek tudatában a csapat mérnökigazgatója is osztja Russell és Hamilton pesszimizmusát.

A tempó tekintetében jelentős a lemaradásunk a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest, főleg Maxszal összehasonlítva a hosszú etapokon

– nyilatkozta Andrew Shovlin. – Van néhány viszonylag egyszerű lehetőség, amivel egyik napról a másikra jobb egyensúlyt érhetünk el, de néhány tizednél többet nem fogunk találni. Sokkal fontosabb, hogy folyamatosan tanuljunk, mivel úgy tűnik, nem értettük meg annyira a pattogást, mint amennyire néhányan a többiek közül. Emellett az is lehet, hogy az autó [ezt leszámítva] sem elég gyors.”

Továbbra is küszködik a Mercedes Forrás: Daimler AG/LAT Images for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd/Lat Images

Bár a konstruktőri címvédő nem ehhez szokott az elmúlt években, Russell 593 ezredes lemaradása Verstappen mögött még nem is tűnik annyira vészesnek, hiszen egyrészt Sainz is majdnem ennyit kapott, másrészt ez alapján a Mercedesnek legalább hátrafelé nem kell figyelnie. A brit pilóta ugyanakkor nem véletlenül emelte ki a versenytempót.

A fenti grafikonon jól látszik, hogy a lágy gumikon Verstappen sokkal gyorsabb volt Russellnél, és az etap elején rendre több mint 1 másodpercet adott neki.

Bár úgy tűnik, hogy a Red Bullon hamarabb elkezdtek kopni az abroncsok, a végére nagyjából visszaállt a kezdeti különbség, sőt, az utolsó körre meg is nőtt. Ha nem is ilyen mértékben, de vélhetően a Ferrari is előttük maradt volna, ha Leclerc értékelhető mennyiségű kört autózik.

Ami azonban még aggasztóbbnak tűnhet, hogy az első öt kör átlagát tekintve az Alfa Romeo és a Haas is gyorsabbnak bizonyult a Mercedesnél. Felmerül a kérdés, hogy mennyire érdemes azzal számolni, hogy a Mercedest hátulról megszorongatják, és bár erre nem lehet biztos választ adni, de több jel is arra mutat, hogy ezen a téren nem kell aggódniuk.

Az egyik ilyen maga Hamilton, aki a közepeseken teljesítette a hosszú etapját, és körátlaga így is csupán 27 ezreddel maradt el csapattársáétól. A másik pedig Shovlin idézett félmondata, miszerint néhány tizedet nyerhetnek. Persze ez igaz a többiekre is, ám ha ezt valaki ennyire nyíltan kimondja, akkor vélhetően

nemcsak arra gondolt, hogy a motorüzemmód terén tartalékoltak, hanem ennél valamivel többre célzott.

Hogy a Mercedes mikor orvosolhatja a pattogást, és ezzel mennyit nyerhet, az nem ennek a cikknek a tárgya, mivel nagyon úgy néz ki, hogy nem ezen a hétvégén fog megtörténni. Ennek köszönhetően normál körülmények között már a dobogó is jó eredménynek tűnhet, a futamgyőzelem pedig kisebbfajta csodának minősülne.

Átrendeződik a középmezőny?

Már a teszteken is voltak jelei annak, hogy bizonyos csapatok felfelé, mások lefelé fognak elmozdulni a tavalyi idényhez képest, akár több pozícióval is. Ugyanakkor a második szabadedzés alapján ennek mértéke jóval nagyobb lehet, mint amire előzetesen számítottunk, persze nem elvéve annak a lehetőségét, hogy a visszaeső istállók javulnak.

Ami a pozitív oldalt illeti, elsőként mindenképpen az Alfa Romeót és a Haast kell megemlíteni: Valtteri Bottas a 6., Mick Schumacher a 8., a visszatérő Kevin Magnussen pedig a 10. helyen zárt, de ami talán ennél is fontosabb, hogy a versenytempójuk sem rántotta vissza őket a tavaly megszokott helyükre vagy annak közelébe.

Persze nem kizárt, hogy ők kevesebbet tartalékoltak a többi istállónál, mindenesetre eddig kifejezetten ígéretesen szerepeltek, legalábbis a teljesítmény szempontjából.

A megbízhatóság ugyanis már teljesen más tészta. Az első szabadedzésen Bottas mért körig sem jutott el, és már most, az első versenyhétvégén be kellett szerelni neki a második vezérlőelektronikát. A Haasnál egyelőre nem volt gond a hétvégén, de a teszteken őket sújtotta a legtöbb ilyen jellegű hiba.

Nagyon furcsa, meglátjuk, [de] nem tudom azt mondani, hogy elhiszem [hogy ennyire jók vagyunk] – idézi Magnussent a The-Race.com. – Látni akarom vasárnap is, mielőtt elhiszem.” Schumacher szintén igyekezett lehűteni a kedélyeket, amikor kijelentette, hogy „srácok, ez csak a második szabadedzés volt”, de mosolyát nem tudta leplezni.

Az Alpine-nál szintén elégedettek lehetnek, hiszen Fernando Alonso az 5. helyen zárta a második tréninget, és ő volt az utolsó, aki még 1 másodpercen belül maradt Verstappenhez képest. Ráadásul minden bizonnyal a versenytempójuk is jobb, mint amit a grafikon mutat, mivel a kétszeres F1-es világbajnok hiába autózott közepeseken,

így is 279 ezreddel jobb körátlagot hozott össze Esteban Oconnál.

Felemás érzésekkel zárta a napot az Alpha Tauri, hiszen az első szabadedzésen Pierre Gasly zárt az élen, helyi idő szerint este viszont csak a 13., illetve a 14. helyen végeztek. A 26 éves versenyző szerint a melegben egyértelműen jobb teljesítményre képesek, ám a hűvösebb időjárás nem segített nekik. Ennek tudatában biztosan örülnek annak, hogy az előrejelzések szerint az időmérőn és a versenyen is magasabb lesz a levegő hőmérséklete, mint pénteken volt.

Délután villogott, de este visszaesett az Alpha Tauri Forrás: AFP/Ozan Kose

Nem zárt jó napot a McLaren, hiszen Lando Norris csak a 11. lett, míg Daniel Ricciardónak idő előtt véget ért a második gyakorlás, ráadásul a versenytempójuk sem tűnik erősnek. A wokingiak ugyanakkor annak legalább örülhetnek, hogy a fékhűtést tekintve előreléptek, bár végleges megoldást még mindig nem találtak, és kérdéses, hogy az ideiglenes változat mennyire lesz működőképes.

A gyár az elmúlt hét-nyolc nap során teljes erőbedobással dolgozott azon, hogy előálljunk a most az autónkon lévő megoldással, amit a szabadedzések alapján kell kiértékelnünk

– jelentette ki Andreas Seidl csapatfőnök. Ez remélhetőleg lehetővé teszi számunkra, hogy visszatérjünk a normál kerékvágásba, és újra megtaláljuk a ritmusunkat, amit az utolsó teszteken kicsit elvesztettünk. Most még számszerűsítenünk kell, hogy valójában miként tudjuk működtetni ezt az átmeneti megoldást.”

Akik viszont nem igazán találhatnak pozitívumot, az az Aston Martin és a Williams. Ezen két alakulat pilótái valószínűleg az utolsó négy helyen végeztek volna, ha Ricciardo autója nem adja meg magát. A versenyszimulációk során pedig hasonló volt a helyzet: a McLaren után a silverstone-i alakulat következett, majd tőlük is jelentősen lemaradva a grove-i istálló. Egyedül a Sebastian Vettel helyére beugró Nico Hülkenberg lehet valamelyest elégedett, miután csak 103 ezredet kapott Lance Strolltól, bár hozzá kell tenni, hogy a kanadai versenyző leggyorsabb köre nem volt tökéletes.

Ami a várható taktikát illeti, fontos megemlíteni, hogy a Q3-ba jutott pilótáknak mostantól nem lesz kötelező a Q2-ben használt abroncsaikon rajtolniuk. Ugyanakkor érdekes lehet a különböző versenyzők, illetve csapatok stratégiája, ugyanis a lágy és a közepes keverék között a vártnál nagyobb, 1,2 másodperc a differencia, a kemények pedig további 2,2 másodperccel lassabbak. Persze ez versenytávon változhat, de most egyáltalán nem biztos, hogy a C2-es lesz a leggyakoribb abroncs a rajtnál, főleg annak tudatában, hogy a gumikopás szempontjából is jobb a helyzet.