Vágólapra másolva!
Nem lesz nászmenet a Sebastian Vettel helyére a Bahreini Nagydíjon beugró Nico Hülkenberg visszatérése Max Verstappen szerint. A holland pilóta úgy véli, a 34 esztendős veteránnak fizikálisan még a bahreini aszfaltcsík is megterhelő lehet.

Az idei első F1-es versenyhétvége aligha legfontosabb, mégis igen érdekes kérdése lesz, hogy mire megy az Aston Martin volánja mögött a koronavírusos Sebastian Vettel helyére beugró Nico Hülkenberg. A silverstone-i gárda hivatalos tartalékjaként csatába szólított német korábban már bizonyította, hogy képes gyorsan alkalmazkodni (2020-ban két alkalommal is helyettesített az akkor még Racing Point néven versenyző csapatnál), Max Verstappen szerint viszont igen nehéz dolga lesz.

Hülkenberg egyetlen métert sem ment még az Aston Martin 2022-es autójával Forrás: Aston Martin

„Korán reggel jött a hívás, úgyhogy elég késői meglepetés volt. Sajnálatos Sebastianra nézve, gyógyulást kívánok neki! Csak meg kell próbálnom a lehető leggyorsabban felvenni a tempót" – összegezte Hülkenberg a semmiből az ölébe pottyant lehetőséget.

A 179 F1-es futamnyi tapasztalattal bíró veterán ellen szól, hogy az utóbbi másfél évben nemhogy az F1-ben, de máshol sem versenyzett, ami vélhetően a fittségén is meglátszik, lévén a legjobban felkészülni az F1-es autók vezetése jelentette terhelésre mégiscsak magával az autó vezetésével lehet.

A világbajnoki címvédő Verstappen szerint ezért Hülkenberg nehézségekbe ütközhet.

„Nem tudom, hogy mennyit edzett. Szerencséjére ez a pálya nem a legfizikálisabb, de ha valaki nem tett sokat azért, hogy F1-es mércével mérve fitt legyen, akkor így is kemény lesz – idézi a hollandot a RacingNews365.com. – Beszéltem vele ma reggel, és természetesen nagyon izgatott, hogy vezethet, ugyanakkor nem ismeri az autót, így elég meredek lesz a tanulási görbéje."

Hülkenberg a 2020-as Eifel Nagydíj óta nem versenyzett a Forma-1-ben Forrás: AFP/Getty Images/Ina Fassbender

Hülkenberg ugyanakkor egyáltalán nem felkészületlen, és bizonyos szempontból még felkészültebb is, mint 2020-ban volt, hiszen hivatalos tartalékként bizonyára nem kevés szimulátoros munkát végzett már az idei kocsival.

A valóság persze azért sosem ugyanolyan, és amit az állandó pilóták jó esetben fejenként három tesztnapon át gyakorolhattak, azt neki háromszor 60 perce lesz elsajátítani.

A 2022-es autók nagyon mások vezethetőségi szempontból, különösen, ami a lassabb kanyarokat illeti, így Hülkenbergnek főként ez okozhat nehézséget, de elnézve a szintén hosszabb F1-es kihagyás után visszatérő Kevin Magnussen első tesztnapját a Haasszal, hasonlóan tapasztalt pilóta révén a német is meg fogja ugrani a lécet.