Vágólapra másolva!
Ismét bizonyították az F1-es csapatok, hogy bármikor készek kitolni egymással, ha a kezükbe adják ennek a lehetőségét. Most a Haas extra tesztóráit igyekeztek úgy tálalni, mintha igazságos megoldás született volna.

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a Haas felszerelése a csapat hibáján kívül későn érkezett meg Bahreinbe, így az istálló késve, helyi idő szerint csütörtök délelőtt tíz óra helyett csak délután háromkor, az első nap második etapjának kezdetén vághatott neki a tesztelésnek.

Kezdetben úgy tűnt, hogy az amerikai istálló a kiesett négy óráért cserébe vasárnap délelőtt is tesztelhet, ebbe azonban nem minden csapat ment bele, és végül az a döntés született, hogy a Haasnak a meglévő három napon kell tetszés szerint pótolnia az elvesztett időt. Ezt úgy teszik meg, hogy pénteken egy, szombaton két órával tovább köröznek, utóbbi napot pedig egy órával hamarabb is kezdik. Günther Steiner szerint ez nem túl igazságos, miközben a riválisok nevetséges érveket hoztak fel.

A Haas nem pótolhatja vasárnap a csütörtök délelőtt kiesett időt Forrás: AFP/Mazen Mahdi

„Elvesztettünk egy reggelt, most pedig szeleteket kapunk” – nyilatkozta Steiner, aki szerint igazságosabb lett volna, ha vasárnap délelőtt pótolhatják be a csütörtökön kiesett időt.

A Haas csapatfőnöke az F1 TV-n elmondta, van olyan szerelőjük, aki a felszerelés hétfő reggeli helyett kedd késő esti megérkezése után több mint 30 órát dolgozott egyhuzamban azért, hogy csütörtök délutánra menetkész legyen a VF-22-es.

Ez alapján érthető, miért nem boldogok attól, hogy ma és holnap még tovább kell dolgoztatni az embereiket, szombaton ráadásul korábban is kezdenek.

„Néhány srác 30 órát dolgozott, hogy el tudjuk kezdeni a tesztet, és legalább csütörtök délután pályára tudjunk lépni. Most ezeknek a srácoknak hosszabbak lettek a munkanapjai, mert ha egy nap 11 órát tesztel az ember, akkor kevesebb idő van felkészíteni az autókat, majd szombat este lesz még két extra óránk, ami azt jelenti, hogy ennyivel kevesebb időnk lesz összekészíteni az alkatrészeket a visszaút előtt az Egyesült Királyságba."

Steiner nem boldog Forrás: Carl Bingham / LAT Images/Motorsport Images

Steiner ráadásul elárulta, hogy miután a riválisak miatt nem pótolhatnak vasárnap, már akadnak olyanok is, akik a végleges megoldás miatt is nyavalyognak.

Sajtóhírek szerint a McLaren volt az egyik csapat (Steiner név nélkül két istállót említett), amely ellenezte a Haas vasárnapi tesztjét, és amely azt javasolta, hogy az istállónak a meglévő három tesztnapon adjanak lehetőséget a kiesett négy óra pótlására, már csak azért is, mert a szabályok amúgy sem engedélyeznek zsinórban három naposnál hosszabb tesztet, sem azt, hogy egy csapat egymagában teszteljen.

Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke korábban azt a Steiner által kifogásolt érvet hozta fel, hogy amennyiben kapott volna egy extra napot a Haas, az előnyt jelentett volna neki, mert még egy esti etapot teljesíthetett volna.

Ez már csak azért is érthetetlen, mert Steiner elmondása alapján a Haas nem egy teljesen napot, csak egy délelőttöt kért, így viszont, a Seidl által „több mint igazságosnak" titulált megoldással összesen három órát fognak villanyfényben körözni,

ami nagyobb előnybe hozhatja őket, mintha vasárnap délelőtt, a nagydíj szempontjából irreleváns körülmények között tesztelhettek volna.

A Haasnak így olyan körülmények között lesz lehetősége a többi csapatnál többet tesztelni, amilyenek majd a Bahreini Nagydíjon is várnak a mezőnyre Forrás: Mark Sutton / Sutton Images/Motorsport Images

Seidl még azt is hozzátette, hogy minden csapat támogatta ezt a kompromisszumos megoldást, ami ellentmond Steiner szavaival, aki szerint akadnak, akik panaszkodnak amiatt, hogy az esti tesztelés miatt előnyhöz jutnak.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szintén „teljességgel ésszerű megoldásnak" tartotta, hogy a Haas ne egy az egyben kapjon meg egy délelőttöt egy kiesett délelőttért cserébe,

ugyanakkor felvetett egy valóban ésszerű javaslatot, miszerint az ilyen ügyekbe a csapatoknak nem is szabadna beleszólást engedni, helyette az FIA-nak kellene döntenie.

Összefoglalva tehát: a Haas nem tesztelhet ugyanabban az időablakban ugyanúgy négy órát egyben, mint ahogy tesztelt volna csütörtökön, helyette kénytelen az egyébként is hullafáradt embereit a végsőkig kifacsarva késő estébe nyúlóan körözni, amivel nem mellesleg tényleg többet gyakorolhat a Bahreini Nagydíjon is a mezőnyre váró villanyfényes körülmények között, mint a többi csapat, amelyek közül vannak, akik ezt tartják a teljességgel igazságos megoldásnak.