Döbbenetes újítással készül a Mercedes a bahreini tesztre

Forma-1, teszt, Barcelona 3. nap, George Russell, Mercedes
63 George Russell, Mercedes AMG Petronas Formula One Team, W13, action during the Formula 1 Winter Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on February 25, 2022 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto) (Photo by Xavier Bonilla / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Már csak a Mercedes miatt is megéri majd figyelemmel követni a csütörtökön kezdődő bahreini Forma-1-es tesztet, sajtóhírek szerint ugyanis Lewis Hamilton és George Russell egy, a Barcelonában látottól teljesen eltérő kinézetű autóval fog pályára gurulni, ami nemcsak szokatlan külsejével, hanem gyorsaságával is felhívhatja magára a figyelmet.

Kevesebb mint egy nap múlva kezdetét veszi a Forma-1 első és egyetlen hivatalos szezon előtti tesztje Bahreinben (valójában Barcelonában már gyakoroltak három napot a csapatok, de ez papíron csak bejáratás volt, ezért sem közvetítették), amelyen az istállók már várhatóan azzal az autóval fognak körözni, amellyel a jövő hét végi szezonnyitón is rajthoz állnak.

Korábban Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is célzott rá, hogy a Mercedes és a Red Bull nagy újításokkal készül, miközben elmondta, hogy ezzel szemben ők nem fognak sokat változtatni az F1-75-ön. Talán a maranellóiak vezetője már azt is tudta, hogy a Mercedes W13 nemhogy nagy fejlesztési csomagot vonultat majd fel, hanem gyakorlatilag egy teljesen másik autó lesz.

Amennyiben igazak a hírek, a Mercedes oldala köszönőviszonyban sem lesz a Barcelonában látottakkal Forrás: NurPhoto via AFP/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Giorgio Terruzzi a Corriere della Sera hasábjain írta meg, de Mark Hughes, az elismert F1-es szakújságíró is utalt rá a Twitteren, hogy

a konstruktőri világbajnok autója megdöbbentő megoldást vonultathat fel, mert gyakorlatilag eltűnnek róla az oldalszekrények, de legalábbis nagyon kicsik lesznek.

Terruzzi a forrásaira hivatkozva azt állítja, a Mercedesnek sikerült a lehető legjobban középre helyeznie a hűtési rendszereket, amivel oldalt helyet takarítottak meg. Állítása szerint a merőben szokatlan, ám nem teljesen új (1978-ban a Brabham is próbálkozott hasonlóval, sikertelenül) megoldás elképesztő számokat produkált a szélcsatornában, és

több mint egy másodperccel tette gyorsabbá a barcelonai teszteket már így is az első helyen záró autót.

Az olasz újságíró megjegyzi, hogy a riválisok már most gyanakodva várják a szokatlan megoldást és készek megkérdőjelezni annak szabályosságát, noha nem túl valószínű, hogy a Mercedes az FIA megkérdezése és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel történt egyeztetések nélkül vágott volna bele a projektbe.

Craig Scarborough elismert technikai szakíró a Twitteren közzé is tett egy általa rajzolt vázlatot arról, hogy miként nézhet ki a Mercedes új megoldása. A kötelező oldalütköző rudak megmaradnak, de az oldalszekrény teljesen eltűnik Forrás: Craig Scarborough/Twitter

Nem csak a Mercedest lesz ugyanakkor érdemes figyelni a bahreini tesztelésen, a hírek szerint ugyanis a Red Bull is komoly újításokkal készül, és akár az is előfordulhat, hogy ők is másfajta oldalszekrényeket prezentálnak az alapból igen agresszív barcelonai megoldásuk helyett.