Gene Haas, a Forma-1-es Haas-csapat tulajdonosa elárulta, azt már tudják, hogy a bahreini teszten kivel pótolják a múlt héten elküldött orosz Nyikita Mazepint.
A Haas F1-es istállója egyelőre nem jelentette be, hogy kit szerződtet a múlt héten kirúgott Nyikita Mazepin helyére, de Gene Haas csapattulajdonos a NASCAR (Tony Stewart-tal közösen ebben a szériában is indítanak csapatot) hétvégi Las Vegas-i fordulóján elárulta, hogy azt már tudják, Mick Schumacher mellett ki vezeti az autójukat a március 10-én kezdődő bahreini teszten.

Mazepin ülése az orosz–ukrán háború kitörésével vált bizonytalanná, hiszen a Haast főszponzorként támogató, nem mellesleg többségében az orosz pilóta apja által tulajdonolt Uralkalitól függött az F1-es szereplése. Miután az istálló úgy döntött, hogy megszakítja az együttműködést a vállalattal, Mazepintől is elköszöntek. „Nagyon sok és intenzív kritikát kaptunk az ukrajnai invázió után, a helyzet pedig kezdett tarthatatlanná válni. Nem tudunk mindezzel megbirkózni, ahogy a többi szponzorunk sem" – nyilatkozta Gene Haas az Associated Pressnek a Las Vegas-i NASCAR-futam rajtrácsán.
Ami Mazepin pótlását illeti, Günther Steiner csapatfőnök korábban az istálló tesztpilótáját, Pietro Fittipaldit nevezte meg első számú jelöltként, de sajtóhírek szerint a Haas egy rutinosabb versenyzőt szeretne.
A tulajdonos most elárulta, a bahreini teszten még Fittipaldi ülhet autóba, de nem zárta ki, hogy utána lecserélik egy tapasztaltabb pilótára.
„Jelenleg is zajlik a folyamat, amely során számos különböző jelöltet vizsgálunk. Megnézzük, hogy ki az, aki elérhető, és mivel kell megbirkóznunk, de szerdáig választunk valakit. Egyértelmű, hogy Pietro fog vezetni, ő ezért van, hiszen ő a tesztpilóta – mondta Haas, majd elismerte, ez még nem a végleges megoldást jelenti. – Nyilván olyasvalakit szeretnénk, aki egy kicsit tapasztaltabb. Meg kell néznünk, hogy ki elérhető."

Az első számú jelölt a versenyzői ülésre Antonio Giovinazzi, a Ferrari tartalékja lehet, aki az elmúlt három szezont végigversenyezte az Alfa Romeóval, de szóba került már a még nála is tapasztaltabb, legutóbb a 2020-as Eifel Nagydíjon rajthoz álló, jelenleg az Aston Martin tartalékjaként tevékenykedő Nico Hülkenberg neve is.
Gene Haas végezetül arról is beszélt, hogy miként azt a The-Race.com már megszellőztette, valóban nem javarészt az Uralkali pénzéből működtek, így bár nem érinti őket jól a bevételkiesés, gondban nincsenek. Mindig is a Haas volt a legfőbb szponzor, nem tudom, hogy az emberek miért mondták azt, hogy orosz csapattá váltunk. A Haas Automation mindig ott volt az autón – utalt saját, szerszámgépeket gyártó cégére. – Rendben vagyunk [anyagilag], természetesen szeretnénk több pénzt, de rendben vagyunk. Ez mindössze jobban negatív mérlegűvé tesz minket."