Vágólapra másolva!
Danyiil Kvjat és csapata, a WEC-ben induló G-Drive is visszalépett az idei szezontól a hosszú távú világbajnokságban, mert nem írták alá az FIA orosz és fehérorosz pilóták versenyzését szabályozó dokumentumát.

A korábban a Toro Rosso, a Red Bull és az Alpha Tauri színeiben 110 Forma-1-es nagydíjon induló, tavaly az Alpine tartalékpilótájaként dolgozó Danyiil Kvjat nem írta alá a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) orosz és fehérorosz sportolók részvételéhez kötött dokumentumát, amellyel ezen versenyzők elkötelezik magukat a semlegesség és a béke mellett.

Ahhoz, hogy FIA-versenyeken indulhassanak, olyan dolgokat kell vállalniuk az aláírással, mint hogy autójukon, ruháikon, a közösségi médiában és nyilvános megjelenéseik során sem használják hazájuk nemzeti színeit és egyéb motívumait, illetve ha nyernek, a díjátadón nem játsszák le nekik a himnuszt, valamint az ukrán–orosz háborút sem támogathatják nyíltan.

Ruszinov (balra) és a teljes csapat visszalépett Forrás: DPPI via AFP/Dppi

Ezen vállalások mellett természetesen érvényben maradnak a korábban lefektetett szabályok is, azaz az orosz és fehérorosz versenyzők csak az FIA zászlaja alatt indulhatnak versenyeken. Nem mindenki ment azonban bele ezekbe a feltételekbe, így már meg is vannak az első visszalépők,

ugyanis Kvjat mellett a hosszú távú világbajnokság (WEC) mezőnyében induló G-Drive csapat sem vesz részt a küzdelmekben.

Roman Ruszinov, az LMP2-es kategóriában az idén eredetileg a Danyiil Kvjat, René Binder, James Allen hármassal indulni szándékozó orosz csapat maga is versenyző főnöke az Instagramon közzétett posztban jelentette be, hogy nem írja alá az FIA dokumentumát.

„Ma, én, az orosz G-Drive-csapat pilótája megtagadom az FIA diszkriminatív feltételeinek az elfogadását. Minden sportoló célja, hogy hallja az országa himnuszát a dobogón. Több mint tíz évnyi nemzetközi tapasztalattal a csapatunk ezt sokszor átélte. Magasba emeltük az orosz zászlót, hallgattuk és énekeltük az orosz himnuszt. A szurkolóim, a csapattársaim és a sportolói becsület érdekében nem írom alá ezt a dokumentumot. Jobb inkább nem versenyezni" – jelentette ki.

Az ezáltal a világbajnoki szezonban és a Le Mans-i 24 óráson sem induló istálló helyzetét bonyolítja, hogy az orosz olajipari óriási Gazprom áll mögötte, így voltaképpen nem meglepő, hogy nem voltak hajlandóak elfogadni az FIA feltételeit.

A RacingNews365.com ráadásul úgy tudja, hogy a csapatfőnök mellett Danyiil Kvjat sem írta alá a március 4-i határidőig a dokumentumot, így a korábbi F1-es pilóta másik istálló színeiben sem versenyezhet.

Kvjat tavaly még az Alpine tartalékja volt Forrás: Xpb / James Moy Photography Ltd

Ezzel a Haastól menesztett Nyikita Mazepin után ő a második magasan jegyzett orosz autóversenyző, aki nem versenyez az idén. Kvjat korábban felszólalt az ellen, hogy több sportágban is eltiltották az orosz és fehérorosz versenyzőket.