A McLaren közreműködik az első magyar hipersportautó gyártásában

Forma-1, McLaren logo, Barcelona teszt 4. nap
McLaren Renault F1 MCL35, ambiance during the Formula 1 Winter Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on February 26, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A McLaren Racing testvérvállalata, a McLaren Applied fogja fejleszteni az iparágban úttörőnek számító első magyar hipersportkocsi, a Kincsem Hyper GT hajtásláncának egy részét.

Tavaly érkezett a hír, hogy a Bak Tibor személyében magyar tulajdonossal, illetve vezérigazgatóval rendelkező BAK Motors létrehozza az első részben magyar sportautómárkát. A Kincsem, vagyis a leghíresebb magyar versenylóról elnevezett márka termékeit a brit Ian Callum gyártja, és elsőként a Hyper GT fog megjelenni a piacon.

A McLaren közreműködik a Kincsem Hyper GT fejlesztésében Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A héten az is kiderült, hogy a BAK Motors a McLarennel kötött megállapodást. Egészen pontosan a McLaren Racing testvérvállalatáról, a McLaren Appliedról van szó,

amely a hajtáslánc egy részét fogja fejleszteni, ideértve többek között az invertert.

A McLaren több mint egy évtizede része az elektromosautó-iparnak, legutóbb az IPG5 800V kódjelű csúcstechnológiás inverterét mutatta be. A BAK Motors is ezt választotta, hiszen „kivételes hatékonyságot és teljesítményjavulást biztosít az autó számára”, ráadásul az alacsony tömege és térfogata miatt is hasznos.

A közlemény arra is kitér, hogy a tervezési folyamat jelentős része virtuálisan fog zajlani. A McLaren ezen a téren rengeteg tapasztalattal rendelkezik, jelentős részben a Forma-1-es csapatnak köszönhetően, ahol az autók beállításának akár 95 százaléka is a virtuális világban történik.

A Kincsem motorját a Ricardo fogja gyártani, és a hidrogénes erőforrás nemcsak a Hyper GT-ben, hanem a SUV-ban is ott lesz. A McLaren közleményének értelmében előbbit az Egyesült Királyságban fogják tervezni, valamint gyártani, és

várhatóan 2024-ben jelenhet meg az első darab az utakon.

A BAK Motors célja, hogy a legjobbak legjobbikával dolgozzunk együtt – nyilatkozta Bak Tibor. – A McLaren Applied újító a maga területén, és széles körű tapasztalattal bír az elektromos hajtáslánc technológiája és a virtuális termékfejlesztés terén. Azzal, hogy a Kincsem Hyper GT-nél átvesszük a McLaren készségeit, drasztikusan csökkentjük a fejlesztés idejét és a felesleges költségeket.”

A McLaren az F1-ben is rengeteg tapasztalatot szerzett a virtuális termékfejlesztés terén Forrás: AFP/Lluis Gene

„A McLaren Applied örömmel bocsátja a BAK Motors jövőbeli márkáinak és termékeinek rendelkezésére az IPG5 inverterét – ezek már Nick Fry-nak, a McLaren Applied ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnökének szavai. – Büszkék vagyunk arra, hogy az autóiparban és a motorsportban elért hatékonyságnövekedést úttörőként a villamos energiával történő közlekedés következő generációjának [fejlesztésére] alkalmazzuk.”