Tovább segíti a Ferrarit a Schumacher-korszak egyik kulcsfigurája

Forma-1, Eddie Irvine, Jaguar Racing, Rubens Barrichello, Michael Schumacher, Rory Byrne, Olasz Nagydíj 2002
MONZA - SEPTEMBER 15: (from left to right) 3rd place Jaguar driver Eddie Irvine of Great Britain, 1st place Ferrari driver Rubens Barrichello of Brazil, 2nd place Ferrari driver Michael Schumacher of Germany and Rory Byrne of Ferrari celebrate on the podium after the Italian Formula One Grand Prix held at the Autodromo di Monza, in Italy on September 15, 2002. DIGITAL IMAGE. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A 78 éves Rory Byrne évek óta segíti tanácsadóként a maranellói csapatot, most újabb hároméves szerződéshosszabbítást kapott. A 2000-es évek eleji sikerkorszakban ő tervezte az autókat.

Bár nemrég már betöltötte a 78. évét, a Ferrari továbbra is számít tanácsadóként a veterán mérnökre, Rory Byrne-re, aki a csapat 2000-es évek eleji sikerkorszakában az autóikat tervezte. Előtte Michael Schumacher első két bajnoki címet szerző autóját, az 1994-es és 1995-ös Benettont is ő tervezte.

A dél-afrikai szakember 2006 végén vonult vissza a frontvonalból, de a 2010-es években tanácsadói minőségben ismét hozzá fordult a Ferrari, amikor problémákkal szembesültek, és most újabb három évvel meghosszabbították a szerződését a RacingNews365.com információi szerint.

A kép jobb szélén látható mérnök Rory Byrne Forrás: Getty Images/2002 Getty Images/Mark Thompson

A Ferrari versenyzői vb-címet 2007-ben, konstruktőrit 2008-ban szerzett utoljára.

A Forma-1 új korszakára viszont ígéretesen kezdték a felkészülést, az első háromnapos teszten ők tették meg a legtöbb kilométert.

Bár a köridőknek egyelőre nincs jelentősége, ezen a téren is jól muzsikáltak, és a mélyebb elemzések szerint a tempójuk valóban erősnek számított. A Mercedes pedig úgy látta, motorerőben a Ferrari mindenkit lehagyott – itt az üzemanyagok összetételének megváltozása is hatással lehet az erősorrend alakulására.