Vágólapra másolva!
Max Verstappen és a csapat tanácsadója, Helmut Marko is pozitív benyomásokat szerzett az új autóról az első tesztnapokon. Utóbbi szerint a Ferrari valóban erős, de a McLarenről azt gyanítja, hogy csak a szponzorok kedvéért alakította úgy a programját, hogy szép helyen végezzen a táblázaton.

A szezon előtti felkészülés felét jelentette a barcelonai tesztsorozat, amelyen a Red Bullt ugyan nem kerülték el teljesen a problémák, de olcsóbban megúszták azokat, mint néhány másik csapat. Csütörtökön a hírek szerint váltó- és motorhiba veszítettek több órát a felkészülésből, de a mutatott tempójukra nincs panaszuk az új szabályok szerint épített autóval.

A címvédő Max Verstappen láthatóan elégedetten nyilatkozott az első tesztnapok után. „Gond nélkül ment az autó, tetszett az egyensúlya. Bahreinben azonban teljesen más lesz a helyzet, ezért arra koncentrálok, hogy minél több kört tegyek meg és az autó minden részletét megismerjem" – mondta annak kapcsán, hogy a következő teszt-, egyben az első versenyhelyszín vonalvezetése más lesz.

Verstappen a barcelonai teszten Forrás: NurPhoto via AFP/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

Egyetért vele a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is. „Úgy néz ki, nagy potenciál rejlik az autónkban."

– idézte az Auto Motor und Sport – A C3-as [az ötfokozatú skálán a középső keménységű] gumin értük el a legjobb időt, amely során biztosan nem volt könnyű az autó."

A mercedeses George Russell úgy látta, a Mercedesnél erősebb a Ferrari és a McLaren, de Marko szerint utóbbi istálló a szponzorok kedvében akart járni és úgy választotta meg a programját, hogy kedvező színben tűnjenek fel a táblázaton elfoglalt hellyel.

Russell a barcelonai teszten Forrás: AFP/Lluis Gene

Verstappenhez képest lágyabb gumin jobb eredményt ért el a Mercedesszel Russell és Lewis Hamilton is, de a fiatalabb brit úgy nyilatkozott, hogy az autójukon még van csiszolnivaló.

– közölte pénteken. – Van néhány hiányosság. Tudjuk azonban, hogy milyen irányba kell elindulnunk."

Russell egyébként a teszt végeztével nem fejezte be a munkát, hanem a szimulátorban töltött még néhány órát, hogy segítse csapatát.

Elsősorban a csütörtöki nap volt nehezebb a Mercedesnek, Hamilton erre is utalt, amikor azt mondta: „Nem ez volt a legegyszerűbb, legzavartalanabb gyakorlásunk. Találkoztunk leküzdendő akadályokkal." Az utolsó nappal viszont már elégedett volt, amikor ő és csapattársa végzett a tabella első két helyén, valamint a Mercedes tette meg a legtöbb kilométert. Russell-lel ellentétben úgy nyilatkozott, hogy fogalma sincs az erőviszonyokról, még nem lehet azt állítani, hogy a Ferrari vagy a McLaren a Mercedes előtt járna.