A Pirelli kérésére a pénteki tesztnap délutánján fellocsolhatják a pályát, hogy a gyártó és a csapatok megismerjék az új esőgumikat. De csak akkor lesz így, ha addig nem ered el az eső Barcelonában.
Nem csak a csapatoknak kell sokat tanulnia a Forma-1 első előszezoni tesztjén, hanem a gumigyártó Pirellinek is, hiszen az idei évtől 18 colos felnikre kell abroncsokat készíteniük, ami jelentős változás, új kihívásokkal.
A háromnapos barcelonai gyakorláson mindegyik istállónak 35 garnitúra gumit osztanak ki, ebből 30-at használhatnak fel a megadott paraméterekkel: elöl minimálisan 21,5, hátul 18 PSI nyomásra kell felfújni őket, a kerékdőlésnek pedig nem szabad meghaladnia a -3,25, illetve 1,75 fokot. A guminyomásra vonatkozó értékek alacsonyabbak, mint amit a tavalyi Spanyol Nagydíjra határoztak meg.
The full range of 18-inch tyre compounds will be at the first @F1 pre-season test at @Circuitcat_cat!
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 22, 2022
Here’s how to tell them apart. #F1#Formula1#Fit4F1#Turning18#Pirelli#Pirelli150pic.twitter.com/2uAZY5tllq
Szintén fontos változás, hogy a melegítőpaplanokban ezentúl legfeljebb 70 fokos hőmérsékleten lehet előmelegíteni az abroncsokat.
A barcelonai teszt utolsó hatodára, vagyis a pénteki ebédszünetet követő délutáni etapra a Pirelli érdekében mesterségesen különleges körülményeket teremthetnek: a terv az, hogy ha addig nem áztatja el eső a pályát több órára, azt mesterségesen fellocsolják, hogy az új esőgumikról is releváns információkhoz jusson mind a gyártó, mind a csapatok.
Ez a módszer nem újdonság, eddig is gyakran így oldották meg az esőgumik tesztelését a prototípusok vizsgálatakor. Arra ellenben ritkán van példa, hogy ezt a kevés hivatalos tesztnap egyikén tegyék meg, bár 2017-ben speciel ugyanitt megtörtént, amikor szintén jelentősebben megváltozott az autók aerodinamikája és a gumikat érő erőhatások.
A csapatok rendszerint délelőtti és délutáni műszakban ültetik pilótáikat az egyetlen autóba, azon belül ritkán szoktak cserélni. Érdekes lesz nézni, hogy ezúttal is így lesz-e, mert ez esetben a pilóták egy része előnybe kerülhet a tapasztalatokkal.