Társoldalunk:
Hírlevél

Különleges körülmények várhatnak a csapatokra az egyik tesztnapon

2022.02.22. 20:28

A Pirelli kérésére a pénteki tesztnap délutánján fellocsolhatják a pályát, hogy a gyártó és a csapatok megismerjék az új esőgumikat. De csak akkor lesz így, ha addig nem ered el az eső Barcelonában.

Nem csak a csapatoknak kell sokat tanulnia a Forma-1 első előszezoni tesztjén, hanem a gumigyártó Pirellinek is, hiszen az idei évtől 18 colos felnikre kell abroncsokat készíteniük, ami jelentős változás, új kihívásokkal.

A háromnapos barcelonai gyakorláson mindegyik istállónak 35 garnitúra gumit osztanak ki, ebből 30-at használhatnak fel a megadott paraméterekkel: elöl minimálisan 21,5, hátul 18 PSI nyomásra kell felfújni őket, a kerékdőlésnek pedig nem szabad meghaladnia a -3,25, illetve 1,75 fokot. A guminyomásra vonatkozó értékek alacsonyabbak, mint amit a tavalyi Spanyol Nagydíjra határoztak meg.

Szintén fontos változás, hogy a melegítőpaplanokban ezentúl legfeljebb 70 fokos hőmérsékleten lehet előmelegíteni az abroncsokat.

A barcelonai teszt utolsó hatodára, vagyis a pénteki ebédszünetet követő délutáni etapra a Pirelli érdekében mesterségesen különleges körülményeket teremthetnek: a terv az, hogy ha addig nem áztatja el eső a pályát több órára, azt mesterségesen fellocsolják, hogy az új esőgumikról is releváns információkhoz jusson mind a gyártó, mind a csapatok.

Ez a módszer nem újdonság, eddig is gyakran így oldották meg az esőgumik tesztelését a prototípusok vizsgálatakor. Arra ellenben ritkán van példa, hogy ezt a kevés hivatalos tesztnap egyikén tegyék meg, bár 2017-ben speciel ugyanitt megtörtént, amikor szintén jelentősebben megváltozott az autók aerodinamikája és a gumikat érő erőhatások.

A csapatok rendszerint délelőtti és délutáni műszakban ültetik pilótáikat az egyetlen autóba, azon belül ritkán szoktak cserélni. Érdekes lesz nézni, hogy ezúttal is így lesz-e, mert ez esetben a pilóták egy része előnybe kerülhet a tapasztalatokkal.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK