Különleges körülmények várhatnak a csapatokra az egyik tesztnapon

Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Török Nagydíj
ISTANBUL, TURKEY - OCTOBER 09: Daniel Ricciardo (R) of McLaren drives during the practice session ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on October 09, 2021 in Istanbul, Turkey. The Formula One Grand Prix of Turkey will take place on October 10, 2021 at Intercity Istanbul Park. Onur Coban / Anadolu Agency (Photo by ONUR COBAN / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
A Pirelli kérésére a pénteki tesztnap délutánján fellocsolhatják a pályát, hogy a gyártó és a csapatok megismerjék az új esőgumikat. De csak akkor lesz így, ha addig nem ered el az eső Barcelonában.

Nem csak a csapatoknak kell sokat tanulnia a Forma-1 első előszezoni tesztjén, hanem a gumigyártó Pirellinek is, hiszen az idei évtől 18 colos felnikre kell abroncsokat készíteniük, ami jelentős változás, új kihívásokkal.

A háromnapos barcelonai gyakorláson mindegyik istállónak 35 garnitúra gumit osztanak ki, ebből 30-at használhatnak fel a megadott paraméterekkel: elöl minimálisan 21,5, hátul 18 PSI nyomásra kell felfújni őket, a kerékdőlésnek pedig nem szabad meghaladnia a -3,25, illetve 1,75 fokot.

A guminyomásra vonatkozó értékek alacsonyabbak, mint amit a tavalyi Spanyol Nagydíjra határoztak meg.

Szintén fontos változás, hogy a melegítőpaplanokban ezentúl legfeljebb 70 fokos hőmérsékleten lehet előmelegíteni az abroncsokat.

A barcelonai teszt utolsó hatodára, vagyis a pénteki ebédszünetet követő délutáni etapra a Pirelli érdekében mesterségesen különleges körülményeket teremthetnek: a terv az,

hogy ha addig nem áztatja el eső a pályát több órára, azt mesterségesen fellocsolják,

hogy az új esőgumikról is releváns információkhoz jusson mind a gyártó, mind a csapatok.

Ez a módszer nem újdonság, eddig is gyakran így oldották meg az esőgumik tesztelését a prototípusok vizsgálatakor. Arra ellenben ritkán van példa, hogy ezt a kevés hivatalos tesztnap egyikén tegyék meg, bár 2017-ben speciel ugyanitt megtörtént, amikor szintén jelentősebben megváltozott az autók aerodinamikája és a gumikat érő erőhatások.

A csapatok rendszerint délelőtti és délutáni műszakban ültetik pilótáikat az egyetlen autóba, azon belül ritkán szoktak cserélni. Érdekes lesz nézni, hogy ezúttal is így lesz-e, mert ez esetben a pilóták egy része előnybe kerülhet a tapasztalatokkal.