Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, az olaszok csapatfőnöke kijelentette, hogy amint észrevesznek egy, sajátjuknál potenciálisan jobb megoldást egy másik autón, modellezni és talán alkalmazni is fogják. Az autó kialakításánál elegendő mozgásteret hagytak ehhez.

Örvendetes, hogy az új szabályok szerint készült autókkal változatos eredmények születtek a csapatoknál. Kétségtelenül a Ferrari vonultatja fel az egyik legtöbb különleges ötletet: az orrkúp két részből tevődik össze, így ha az első szárnyon módosítanának, nem kell az orrkúp egészét újra töréstesztre vinniük, a leglátványosabb megoldás pedig az, ahogy az oldaldobozok tetején egy vájatot alakítottak ki a motorból kiáramló levegőnek.

Természetesen csak később derül ki, hogy mire mennek az újításokkal, de Mattia Binotto csapatfőnök kijelentette, hogy nem lesznek rest azonnal átvenni ötleteket másoktól, ha ebben potenciált látnak.

A Ferrari 2022-es autója a bejáratáson Forrás: Ferrari

„Az idény elején megfigyeljük a többi autót és a rajtuk alkalmazott koncepciókat, és egész biztosan kipróbáljuk őket a szélcsatornában, ha a miénktől eltérő irányt választottak. A mi autónk törzse elég széles, de nem töltöttük ki teljesen a rendelkezésre álló teret. Van mozgásterünk az autó közepének kialakításával" – idézte Binottót a The-Race.

Több szakértő úgy vélte, a Ferrari a terjedelmes oldaldobozokkal nem választott jól. Binotto azt mondta, az új keretrendszer miatt a tervezéshez tiszta lappal vágtak neki, nem ragaszkodtak görcsösen a korábbi elvekhez.

A Ferrari 2022-es autója a bejáratáson Forrás: Ferrari

„Kezdetben nagyon sokat fogunk gyorsulni a tanulással és az autóban rejlő teljesítmény egyre hatékonyabb kiaknázásával. Arra számítok, ez beletelik néhány versenybe. A tesztelésen szerintem nem fogunk mindent maximálisan kihozni a kocsiból, ezért inkább egy szilárd alapot próbálunk teremteni" – tette hozzá.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff közben rámutatott, hogy a Ferrarinak lesz egy előnye csapatával és a Red Bull-lal szemben:

„Figyelembe kell vennünk, hogy több időt tölthetnek a szélcsatornában." Ennek oka, hogy a konstruktőri értékelésben elért helyezéssel fordítottan arányos, hogy egy csapat hány órán át dolgozhat ezzel a szimulációs eszközzel, a tavalyi bajnokságban pedig a Mercedes és a Red Bull végzett az első két helyen.

Szerdán indul az első háromnapos teszt Barcelonában, ahol lehet, hogy rögtön olyan újításokkal jelentkezik néhány csapat, melyet az autóbemutatón még nem tártak a nyilvánosság elé.