Társoldalunk:
Hírlevél

Megérkezett Alonso 2022-es autója, a rózsaszínre festett Alpine

2022.02.21. 18:52

Párizsban, a Tokiói palotában rántotta le a leplet az Alpine az idei Forma-1-es versenyautójáról, az A522-esről. Legalábbis hivatalosan, a valódi kocsi ugyanis már Barcelonában, az első teszt helyszínén van, de azért erről is láthattunk rendereket.

Már csak az Alpine volt adós azzal a 2022-es Forma-1-es mezőnyből, hogy mutasson valamit az idei autójából. A francia istálló meglehetősen a végére hagyta, hiszen szerdán már Barcelonában tesztelnek a csapatok, emiatt pedig lehetett sejteni, hogy Párizsban csak az idei festést fogják prezentálni egy 2022-es versenygépre hajazó demóautón. De legalább megadták a módját az Eiffel-torony szomszédságában felállított helyszínnel. És ha már a francia fővárosba nem vitték el, legalább képeket közzétettek a valódi autóról. 

A valódi autót egyelőre csak rendereken mutatták megForrás: Alpine

Az autón első ránézésére jelentős változás a festése. Számítani lehetett rá, hogy lesz benne rózsaszín, ami persze nem véletlen, hiszen az Aston Martinnal szakító BWT lett az istálló névadó szponzora. A víztisztítással és vízkezeléssel foglalkozó osztrák cég korábban éveken át a Force India/Racing Point autóit "festette" rózsaszínre, ám a silverstone-i gárda Aston Martinná válása után kénytelen volt behódolni a brit versenyzöldnek. Úgy tűnik, a franciákat sikerült rávennie arra, hogy hozzák vissza a rózsaszín festést a sportágba. Nemcsak a főszponzor érkezett ugyanakkor az Astontól, hanem Otmar Szafnauer, az Alpine nemrég kinevezett csapatfőnöke is, aki szintén most debütált a nyilvánosság előtt új pozíciójában. 

A hátsó szárny is rózsaszín lettForrás: Alpine

Az istálló az idei évet is a Fernando Alonso-Esteban Ocon kettőssel kezdi meg, és a 2022-es szabályok szerint épített autója mellett az új erőforrásától is jelentős előrelépést vár.

Miután a 2021-es szezonra lényegében lemondtak a motorfejlesztésről, az idei szezonra nagy dobással készülnek,

amelynek ugyanakkor kezdetben lehetnek hátulütői is, hiszen Laurent Rossi vezérigazgató bevallottan arra kérte a mérnököket, hogy a motorfejlesztés befagyasztása miatt helyezzék a teljesítményt a megbízhatóság elé, mert utóbbin még később is lehet javítani.

Vélhetően ezeken a rendereken sem minden ugyanúgy néz ki, ahogyan szerdán, a barcelonai teszt első napján fogForrás: Alpine

„Inkább fogjuk vissza a teljesítményt, és tudjuk, hogy elértük a teljesítményünk maximumát, mintsem legyünk megbízhatóak és kényelmesek egy olyan motorral, amelynek nem elég jó a teljesítménye. Nem mellesleg a múltban ez volt a megközelítés, úgyhogy most a másik irányba mentünk. A jó hír pedig az, hogy az elmúlt hetekben az új erőforrás több ezer kilométert teljesített a próbapadon” – nyilatkozta Rossi még a bemutató előtt.

Noha egyelőre nincs hivatalos időpontja annak, hogy Otmar Szafnauer mikortól áll munkába csapatfőnökként, a román származású szakember ott volt a bemutatón, és a következőket mondta:

„Szilárdan hiszek a szenvedélyben, a csapatmunkában és az egyén tiszteletében. Szenvedélyesek kell lennünk az iránt, amit csinálunk, bármi is legyen a feladat. Egy magas szinten teljesítő csapat kulcsa a sikerhez a csapatmunka, mindig is az lesz. Kontrollálni fogjuk, amit tudunk, élvezni fogjuk az utazást és a versenyzést, mert ezért vagyunk itt. Mindannyian versenyzők vagyunk, ezért élvezzük a munkánkat a Forma-1-ben. Ezzel a szenvedéllyel és csapatmunkával tudom, hogy a siker jönni fog."

A konstruktőri ötödik helyezés lesz a minimumForrás: Alpine

Arról, hogy az idei szezonra vetítve mik ezek a sikerek, Laurent Rossi beszélt. „Több ambíciónk van. Az ötödik hely a minimum, amit meg kell céloznunk a tavalyi teljesítményünk után. Eddig elértük a célokat és örülünk a mutatott fejlődésnek, de realistának kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy az idén mindenki tiszta lappal indul. Nem tudjuk, hogy hol állunk, amíg pályára nem lépünk. Ugyanakkor mindannyiunknak azt kell észben tartania, hogy nem fontos az, hogy hol kezdünk, hanem az a fontos, hogy hol végzünk. Továbbra is fejlődnünk kell, megcélozni a kiválóságot a működésünkben és az előrelépést az év során."

Az első két futamon más festéssel mennek

A bemutató előtt kiszivárgott néhány fotó egy szinte teljesen pinkre festett autóról, ám a csapat végül nem ezt a festést mutatta be, legalábbis elsőre. Ugyanis a prezentáció végén kiderült, a rózsaszín Alpine sem csak puszta reklámcélokat szolgált, az istálló azzal a festéssel is rajthoz áll majd, egészen pontosan az első két versenyhétvégén fogják használni, mintegy köszöntve a BWT-t a fedélzeten.

Az A522-es teljesen pink változataForrás: Alpine

„A nagy álmom, hogy minden rózsaszín legyen – mondta Andreas Weissenbacher, a BWT első embere a bemutatón. – Pinkben csillogóbb lesz. Az Alpine lehetővé tette ezt a festést, ami elképesztően fog kinézni, és nagyon megérintett. Még egyszer köszönöm, a szívemnek kedves ez. Sokkal több, mint egy szín. A pink annak a missziónak a jelképe, hogy minden nap tegyük egy kicsit jobbá a világot."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK