Az egykori amerikai autóversenyző, és jelenleg az Andretti's Motorsport vezetője, Michael Andretti nagy erőket mozgósított. Hivatalos megkeresést tett az FIA felé, hogy engedélyezzék egy teljesen úgy csapat belépését az F1-be. Andretti már ajánlatot is tett, hogy biztosítsa az új istálló helyét a 2024-es rajtrácson.
Az amerikai nemrégiben megpróbálta átvenni az Alfa Romeo F1 Team-et, így belépni a Forma-1-be, de az üzlet meghiúsult. Andretti nem adta fel, most azon dolgozik, hogy önerőből hozzon létre egy csapatot, ami megállja a helyét a 2 év múltára tervezett debütáláson.
Édesapja, Mario Andretti (1978-as világbajnok) tette közé Twitter oldalán a következőket:
Michael benyújtotta az FIA-hoz a kérelmeket, mely szerint 2024-ben egy új F1-es csapattal bővülne a mezőny. A belépéshez minden szükséges erőforrásunk megvan és minden feltételnek eleget tudunk tenni. Az FIA határozatára várunk.
Michael has applied to the FIA to field a new F1 team starting in 2024. His entry, Andretti Global, has the resources and checks every box. He is awaiting the FIA's determination.
— Mario Andretti (@MarioAndretti) February 18, 2022
Miért nem sikerült átvenni az Alfa Romeo vezetését?
Az egykori világbajnok nemrégiben adott interjút, amiben beszélt arról is, hogy a fia nem adja fel a Forma-1-be való belépést. Annak ellenére se, hogy az Andretti's Motorsport fel akarta vásárolni a Sauber által üzemeltetett Alfa Romeo F1 Team részvényeinek a jelentős részét, ami sikertelenül végződött.

A sztori kacifántos, a cél az volt, hogy a részvények 80%-át felvásárolják az Islero Investmentsnek, amelynek tulajdonában áll a Sauber, akik pedig üzemeltetik az Alfa Romeo F1 Team-et. A 2021-es Amerikai Nagydíj előtt kukában végezte a terv. A meghiúsult üzletkötés hátterében a pénzügyi okok mellett az is szerepet játszott, hogy a tárgyalások során több kulcsfontosságú kérdésben sem tudtak megegyezni. Ilyen volt például, hogy kik lássák el a csapatvezetés irányítását.
Érkezik a második amerikai istálló az F1-be?
Ha Andretti jelentkezési kérelmét elfogadja az FIA, akkor ez lehet a második amerikai vezetésű csapat a Forma-1-ben a Haas F1 Team után.
Az F1 népszerűsége Amerikában drasztikusan emelkedett az utóbbi években, köszönhetően többek között a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért) című Netflixes sorozatnak.

Az Amerikai Nagydíj, amelynek Austin ad otthont 2012 óta része a versenynaptárnak. Nemrég pedig egy ötéves szerződéshosszabbítást jelentettek be, így 2026-ig biztosítva van a jövője. Idén fog debütálni a Miamiban megrendezésre kerülő verseny, valamint további tárgyalások folynak arról, hogy Észak-Amerika irányába is terjeszkedne a Forma-1. A cél, hogy Las Vegasban is legyenek versenyek, így Amerikán belül már 3 helyszínen is köröznének a versenygépek.
Jelenleg a legkölttégkatékonyabb megoldás egy új belépőnek, ha átveszi egy meglévő csapat irányítását. A legutóbbi Concorde Szerződés alapján, amelyet 2021-ben írtak alá, és egészen 2025-ig érvényben lesz, az újonnan érkező félnek 200 millió dollárt kell kifizetnie. Ezt a pénzt szétosztanák a jelenleg is a mezőnyben lévő csapatok között, biztosítva egy igazságosabb eloszlását a kereskedelmi jogokból származó bevételnek.