A Williams bejáratása után mindkét pilóta arról számolt be, hogy az új autóból kevesebbet lehet látni, mint eddig. Ez elsősorban a városi pályákon okozhat gondot.
Az elmúlt években rengetegen találgatták, hogy milyen kihívásokat támaszt a 2022-es autó a versenyzők felé. Többen is úgy vélekedtek, hogy a megnövekedett kerékméret miatt a kilátás rosszabb lesz a pilótafülkéből, mint az elmúlt években. Nagyon úgy néz ki, hogy ez a várakozás valósággá vált.

Nemrég Lando Norris és Max Verstappen is úgy vélekedett, hogy a 18 colos felnire szerelt abroncsok miatt kevesebbet fognak látni az autóban ülve, mint korábban. Az Aston Martin és a Williams versenyzői már a gyakorlatban is megbizonyosodhattak erről, hiszen ez a két istálló járatta be az idei autóját Silverstone-ban. Utóbbi versenyzői pedig megerősítették a feltételezést, amelyet persze a szimulátoros tapasztalatok alapján is viszonylag nagy biztonsággal ki lehetett jelenteni.
Néhány kanyarban [a korábbinál] egyértelműen rosszabbak a látási viszonyok – idézi Nicholas Latifit azAutosport. –Szerintem ez attól függ, milyen kanyarról van szó, mennyire fordítja el az ember a kormányt, és hova néz. Azt hiszem, ehhez mindenkinek hozzá kell szoknia, de vannak olyan esetek, amikor egészen biztosan kevesebbet látunk.”
A korábban megszólalók arra a következtetésre jutottak, hogy mindez elsősorban a szűk, utcai pályákon lehet igazán nagy probléma. A Williams új igazolása, Alexander Albon megerősítette ezt a feltételezést, amikor arról beszélt, hogy a legtöbb pályán lehet alkalmazkodni a jelenséghez, de néhány aszfaltcsíkon ez nem működik.
„Ma a legrosszabbat kaptuk, hiszen sötét, borús és esős napunk volt Silverstone-ban, de nem volt vészes – jelentette ki még aznap. – Úgy vélem, jobban fogunk küszködni, amikor utcai pályákra megyünk. Monaco, Baku és Dzsidda lesz igazán trükkös. A normál pályákon messzire el lehet látni. Az abroncsok, valamint a terelőelemek sokat elvesznek a kilátásból a kanyarban, így az ember végeredményben messzebbre néz. A városi pályákon viszont a fal után nyilvánvalóan csak még több fal található, így nem sokat lehet látni. Szerintem ez lesz a trükkös része. A csaták során szintén nehezebb lesz látni, hogy hol vagyunk, hol van az első szárny, illetve hol vannak a gumik.”
Mindezt tehát már néhány kör után könnyen le lehetett szűrni, de felmerül a kérdés, hogy mit gondolnak magáról az autóról. Latifi azonban leszögezte, hogy nem mentek olyan tempóban, hogy ezzel kapcsolatban bármilyen releváns információhoz jussanak.
Albono is back!
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 16, 2022
First runs in the FW44 complete! pic.twitter.com/UkymzYUJBO
„Nehéz volt igazán megérezni az autót, de az biztos, hogy teljesen más, mint a tavalyi – fogalmazott. – Ugyanakkor a közelében sem voltam a határnak, most csak azt ellenőriztük, hogy minden működik-e, hogy kényelmes-e az ülés, és megnéztünk minden apró módosítást. Szóval ezen felül nem igazán következtetek semmire abból, amit éreztem.”