Vágólapra másolva!
A Williams bejáratása után mindkét pilóta arról számolt be, hogy az új autóból kevesebbet lehet látni, mint eddig. Ez elsősorban a városi pályákon okozhat gondot.

Az elmúlt években rengetegen találgatták, hogy milyen kihívásokat támaszt a 2022-es autó a versenyzők felé. Többen is úgy vélekedtek, hogy a megnövekedett kerékméret miatt a kilátás rosszabb lesz a pilótafülkéből, mint az elmúlt években. Nagyon úgy néz ki, hogy ez a várakozás valósággá vált.

A Williams pilótái már kipróbálhatták az autót Silverstone-ban Forrás: Williams Racing Twitter oldala

Nemrég Lando Norris és Max Verstappen is úgy vélekedett, hogy a 18 colos felnire szerelt abroncsok miatt kevesebbet fognak látni az autóban ülve, mint korábban. Az Aston Martin és a Williams versenyzői már a gyakorlatban is megbizonyosodhattak erről, hiszen ez a két istálló járatta be az idei autóját Silverstone-ban. Utóbbi versenyzői pedig megerősítették a feltételezést, amelyet persze a szimulátoros tapasztalatok alapján is viszonylag nagy biztonsággal ki lehetett jelenteni.

Néhány kanyarban [a korábbinál] egyértelműen rosszabbak a látási viszonyok

– idézi Nicholas Latifit azAutosport. –Szerintem ez attól függ, milyen kanyarról van szó, mennyire fordítja el az ember a kormányt, és hova néz. Azt hiszem, ehhez mindenkinek hozzá kell szoknia, de vannak olyan esetek, amikor egészen biztosan kevesebbet látunk.”

A korábban megszólalók arra a következtetésre jutottak, hogy mindez elsősorban a szűk, utcai pályákon lehet igazán nagy probléma. A Williams új igazolása, Alexander Albon megerősítette ezt a feltételezést, amikor arról beszélt, hogy a legtöbb pályán lehet alkalmazkodni a jelenséghez, de néhány aszfaltcsíkon ez nem működik.

Ma a legrosszabbat kaptuk, hiszen sötét, borús és esős napunk volt Silverstone-ban, de nem volt vészes – jelentette ki még aznap. – Úgy vélem, jobban fogunk küszködni, amikor utcai pályákra megyünk. Monaco, Baku és Dzsidda lesz igazán trükkös. A normál pályákon messzire el lehet látni. Az abroncsok, valamint a terelőelemek sokat elvesznek a kilátásból a kanyarban, így az ember végeredményben messzebbre néz. A városi pályákon viszont a fal után nyilvánvalóan csak még több fal található, így nem sokat lehet látni. Szerintem ez lesz a trükkös része.

A csaták során szintén nehezebb lesz látni, hogy hol vagyunk, hol van az első szárny, illetve hol vannak a gumik.”

Mindezt tehát már néhány kör után könnyen le lehetett szűrni, de felmerül a kérdés, hogy mit gondolnak magáról az autóról. Latifi azonban leszögezte, hogy nem mentek olyan tempóban, hogy ezzel kapcsolatban bármilyen releváns információhoz jussanak.

Mindkét pilóta látási nehézségekről számolt be

„Nehéz volt igazán megérezni az autót, de az biztos, hogy teljesen más, mint a tavalyi – fogalmazott. – Ugyanakkor a közelében sem voltam a határnak, most csak azt ellenőriztük, hogy minden működik-e, hogy kényelmes-e az ülés, és megnéztünk minden apró módosítást. Szóval ezen felül nem igazán következtetek semmire abból, amit éreztem.”