Társoldalunk:
Hírlevél

Rekordszerződést kötött a Red Bull, ami megmutatja, milyen irányba tart az F1

2022.02.16. 15:25

A Red Bull is beállt azon csapatok sorába, amelyeknek kriptovalutával kereskedő platform is a támogatói közé tartozik. Az energiaitalos istálló új szponzora azt is megmutatja, milyen irányba tartanak a csapatok üzleti téren.

Újabb jelentős szponzorral bővült a Red Bull Racing támogatóinak névsora, a csapat ugyanis három évre szóló, sajtóhírek szerint összesen 150 (évi 50) millió dollár értékű szerződést kötött a Bybit nevű, kriptovalutákkal való kereskedésre szakosodott platformmal.

Miután az idei autó festésének bemutatásakor bejelentett Oracle-szerződés a hírek szerint évi 100 milliót hoz a konyhára, könnyen juthatunk arra a következtetésre, hogy az energiaitalosok gyakorlatilag két szponzor által lefedték az idei évre 140 millió dollárra csökkentett költségplafont, ám a valóság azért nem ez.

A Bybit az első és hátsó szárnyon is nagy felületet kapottForrás: Red Bull Content Pool

„Osztoznak a csapat szenvedélyében, ami a technológiai innováció élvonalában működést, a tempó diktálását és a status quo megbontását illeti – üdvözölte Christian Horner csapatfőnök a Bybitet a Red Bull közleményében. – Ehhez kapcsolódik a Bybit elköteleződése aziránt, hogy digitális innováció útján élénkítse az F1-es rajongói élményt. Ez kulcsfontosságú küldetése a csapatnak, a Bybit támogatása pedig világszerte segíteni fog a mélyebb, magával ragadóbb és egyedibb kapcsolat kiépítésében a szurkolókkal."

A Red Bull a Bybit érkezésével beállt abba a sorba, amelynek már több csapat is a tagja, azaz neki is lett egy kriptovaluták kereskedésére szakosodott támogatója,

ráadásul sajtóinformációk szerint a bikások szerződése éri pénzben a legtöbbet.

A The-Race.com hasábjain Scott Mitchell cikkéből pedig világosabb képet kaphatunk arról, hogy bár nyilvánvalóan nagy segítség a Red Bullnak a két magas profilú támogató érkezése, a valóságban ez a két cég nem fedi le egy az egyben az évente a költségplafon alá tartozó kiadásokra elkölthető 140 millió dolláros összeget.

Az Oracle eddig is a csapat partnere volt, elmondásuk szerint az általuk lehetővé tett több és gyorsabb szimuláció nagy szerepet játszott a tavalyi vb-cím megnyerésébenForrás: Red Bull Content Pool

Ennek oka, hogy az Oracle már eddig is az istálló szponzora volt, az új szerződés pedig csak kibővítette az együttműködést és további szolgáltatásokat is magában foglal, a 100 millió dollár pedig valójában ezeknek az értéke, és nem a szó szoros értelemben vett szponzorpénz. Ezzel együtt minden bizonnyal így is jelentős mértékben hozzájárul a Red Bull költségvetéséhez.

Mitchell azt is fejtegeti a cikkben, hogy a Red Bull két jelentős szponzorának érkezése jól megmutatja, hogy a költségplafon tavalyi bevezetésével miként formálódik át az istállók üzleti modellje, hiszen míg a nagycsapatok eddig a több százmilliós kiadásaikból a lehető legnagyobb szeletet megpróbáltak szponzorokkal lefedni, majd a fennmaradó összeget az anyacég (Red Bull, Daimler, Ferrari, Renault stb.) tette a kasszába, addig a jövőben a költégplafon összegét már támogatók segítségével (a Red Bullnak sem csak ez a két partnere van) is le tudják fedni, és hosszú távon a csapatok profitot is termelhetnek, ami az eddigi Forma-1-ben gyakorlatilag elképzelhetetlen volna. Ezzel pedig az értékük, ezáltal pedig a sportág értéke is nő.

Persze ehhez idő kell, főleg, ha valakinek annyi kiadása van, mint a Red Bullnak, hiszen nem minden tartozik a költségplafon alá, az energiaitalosoknak pedig még ott van a Red Bull Advanced Technologies és a Red Bull Powetrains, a tavaly felállított motorrészleg működtetése is, ami szintén jelentős összegeket emészt fel.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK