Az ausztrál szakember, valamint a Red Bull sportigazgatója, Jonathan Wheatley közötti párbeszédből ugyanis leginkább arra lehet következtetni, hogy utóbbi minimum erősen befolyásolta Masit, amikor a biztonsági autós fázis befejezésének módjáról kellett döntenie. Mint ismert, a posztot a 2019-es idény óta betöltő sporttisztviselő több ponton is megszegte a sportszabályzatot, amivel lényegében Max Verstappen javára döntötte el a világbajnoki címet Lewis Hamiltonnal szemben.
Nem kell megvárni, hogy azok a lekörözött autók utolérjék a mezőny végét
– mondta Wheatley Masinak, miután ő elsőre úgy határozott, hogy a lekörözöttek nem előzhetik meg a Safety Cart. – Csak el kell engedni őket, és akkor máris autóversenyre van kilátás.”Masi erre csupán annyit reagált, hogy „értettem”, majd néhány pillanat múlva megjelent a felirat a képernyőn, hogy a két éllovas közti lekörözöttek visszavehetik a körüket, de a mezőny utolérésére már valóban nem volt lehetőségük, hiszen nem sokkal később egy körre újraindult a versenyzés. A A leintés után a Mercedes többek között emiatt is megóvta a végeredményt, majd miután ezt elutasították, a fellebbezés is szóba került, de azt végül elvetették.
Wheatley és Masi üzenetváltása nem most került nyilvánosságra, hiszen hallható a Forma-1 YouTube-csaornája által december 16-án közzétett videóban. Ugyanez elmondható Christian Horner és az ausztrál versenyigazgató párbeszédéről is: a Red Bull csapatfőnöke megkérdezte, hogy az éllovasok között álló lekörözöttek miért nem mehetnek el, mire Masi időt kért.
A fent idézett üzenetváltás ugyanakkor eddig valamiért nem kapott nagy nyilvánosságot, ám szerdán rengetegen felhívták rá a figyelmet a Twitteren.