Társoldalunk:
Hírlevél

Bemutatta a Red Bull az autót, amivel Verstappen megvédené világbajnoki címét

2022.02.09. 17:24

Megérkezett a Red Bull 2022-es Forma-1-es versenyautója, a Red Bull RB18, amellyel az istálló reményei szerint ismét világbajnok lehet.

Miután a Haas már a múlt héten leleplezte 2022-es autóját, a Red Bull volt a második a sorban, amely előállt a teljesen új idei szabályok szerint épített versenygépével, az RB18-cal. A sorban az RB16B (RB17-es nem volt, mivel a nagyrészt változatlan szabályok miatt a csapat inkább a 2020-as autó módosított változatának tekintette a 2021-est) után következő konstrukció) után következő modell a regulák miatt jelentősen eltér az elődjétől, egyedül a festése az, amit már jól ismerhetünk.

A Red Bull 2022-es autója, az RB18 - Galéria!Forrás: Red Bull

Christian Horner csapatfőnök és Helmut Marko tanácsadó már korábban jelezte, hogy – miként arra az összes csapat esetében számítani lehet – ők sem fognak mindent megmutatni a téli tesztek kezdete előtt. „Szerintem az összes bemutatós kép igen erőteljesen photoshopolt – mondta Horner a RacingNews365-nek adott exkluzív interjúban. – Különösen új szabályok esetén igyekeznek védeni a csapatok a szellemi tulajdonukat, így természetesen mindenki olyan keveset próbál megmutatni, amennyire keveset csak lehet. Soha nem fogunk diffúzort vagy hasonlót látni ezeken a képeken, és alighanem a szárnyak profilja is kicsit más, de a Forma-1-ben már ez a gyakorlat.”

Horner hozzátette, hogy a bemutató amolyan szezonindító esemény inkább, és majd csak a második teszten, Bahreinben láthatjuk az autókat abban a formában, amelyben az első versenyen. A csapatfőnökhoz csatlakozott Marko is, aki a német Sport1.de-nek mondta el, hogy „a bemutató, ami a szurkolók és szponzorok miatt fontos, semmilyen különleges részletet nem mutat meg az autón.”

Az RB18 szemből - Galéria!Forrás: Red Bull

A tanácsadó arról is beszélt, hogy az új kocsi nem sokkal a február 23-i barcelonai tesztelés kezdete előtt lesz csak kész, ami ellentétes például a tavalyi gyakorlattal, amikor már nagyon korán elkészültek vele, és Silverstone-ban be is járatták a modellt. Emiatt lehet, hogy az idén a bejáratás elmarad, de Horner szerint a szoros menetrend ellenére az a terv, hogy még az első teszt előtt pályára lépnek filmes forgatási nap keretében.

Mit láttunk?

Első és második ránézésre is meglehetősen nagy csalódás lehetett sokaknak az új kocsi, hiszen az gyakorlatilag egy Red Bull színekre festett 2021-es demóautó, vagyis az a modell, amelyet az F1 már tavaly megépített az idei szabályok szerint.

Sőt, Craig Scarborough technikai szakíró a Twitteren kiszúrta, hogy a Red Bull volt olyan pimasz, és nem is egy szabályos első szárnyú kocsit mutatott be, hanem egy olyan verziót, ami még a 2022-es szabályok korábbi verziójának felel meg.

Az RB18-asnál még a Haas bevallottan nem végleges specifikációban megmutatott modellje is jobban eltér az F1 alapautójától. Az új Red Bullnak lényegében az orra és az első szárnya az egyetlen olyan része, ahol első ránézésre is van különbség a két autó között, de a fentebb leírtak tükrében ez nem véletlen.

Mindez vagy azt jelenti, hogy azért meglehetősen hasonlítani fognak a tavalyi demóautóra az idei versenygépek, vagy azt, hogy az igazi 2022-es kocsikat csak az első teszten fogjuk megpillantani. Nagy valószínűséggel utóbbi.

Az RB18 hátulról - Galéria!Forrás: Red Bull

Új főszponzorral erősítettek

A bemutatóval egyidőben a csapat nyilvánosságra hozta azt is, hogy az idei évtől új főszponzoruk van, és az istálló neve mostantól Oracle Red Bull Racing, miután megállapodást kötöttek az amerikai pech óriással. Korábban 2013-tól 2015-ig az Infiniti, majd 2018 és 2020 között az Aston Martin volt a névadó szponzor, míg tavaly simán csak Red Bull Racing Honda volt az alakulat neve.

Az Oracle már tavaly márciusban csatlakozott a Red Bullhoz több éves megállapodás keretében, amit most új szintre emeltek. A csapat szerint az Oracle felhő szolgáltatásainak közvetlen hatása volt arra, hogy tavaly sikerült megnyerniük a világbajnoki címet, mégpedig azzal, hogy ezerszeresére növelték a valós időben futtatható stratégiai szimulációk számát, amelyeknek tízszer akkora lett a pontossága.

Lényegesen más lehet a valódi RB18-as - Galéria!Forrás: Red Bull

Ebben a szezonban pedig ennél is tovább mennek: kiterjedt hozzáférésük lesz az Oracle Cloud-hoz a legfontosabb területeken, beleértve az analitikán alapuló versenystratégiákat, az optimalizált motorfejlesztést, mesterséges intelligenciát, a pilóták gépi tanulással megtámogatott képzését és a személyre szabott szurkolói élményt.

A szándék az, hogy növeljék a csapat szimulációs kapacitásait a szimulációk sebességének, mértékének és sokszínűségének fokozásával. Ráadásul mindebből nemcsak a Red Bull Racing, hanem az újonnan felállított motorüzem, a Red Bull Powertrains is profitálni fog.

„A célunk, hogy építsünk arra, amit tavaly elértünk és megvédjük a világbajnoki címet. A nagy ismeretlen, hogy átsiklottunk-e valami felett a szabályokban és valaki meglép-e" – mondta az új autó bemutatóján Christian Horner.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK